Ervaring en tips primaire ovariele insufficientie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door jolein8, 8 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Hoe is het met de rest?

2. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Weet ik eigenlijk niet, neem de temp morgenochtend even op. Ovuvtest was dag er na negatief, dus ga uit van wel.

Wat balen dat het bij jou zo onduidelijk is, @jolein8. Knap frustrerend! Temp nog maar even vervolgen. Ovutest werkt mijn inziens nog wel als controle streep goed verschijnt.

Hoe gaat het met de andere dames?

3. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Ik zou ook denken dat de test nog wel aardig werkt als het teststreepje verschijnt, maar ik zou voor de zekerheid wel gauw nieuwe bestellen zodat je daar in ieder geval niet aan hoeft te twijfelen.

Ik ben een beetje in de war. Ik ben nu 11 dagen ongesteld (niet heel hevig meer maar wel constant licht helder bloedverlies), terwijl dit normaal hooguit 4 dagen duurt. Ik test LH altijd vanaf dag 8 dus nu toch ook maar gedaan en hij was binnen 10 seconde knalpositief, terwijl het normaal gesproken zoeken naar een streepje is, dus dat vond ik wat verdacht. Daarom toch even zwangerschapstest gedaan en daar verscheen zowaar een licht tweede streepje.. Dus blijkbaar is er iets aan de hand geweest. Omdat ik al zo lang ongesteld ben heb ik verder 0,0% hoop. Ik heb op cd 22 tussendoor een lichte bloeding gehad (en daardoor voor DD bloedgeprikt wat achteraf dus het verkeerde moment bleek want dit moest op de eerste/tweede dag van een nieuwe cyclus..) en ben op cd 29 ongesteld geworden (gemiddelde cyclus duurt bij mij 24 dagen, maar ik heb ze ook van 18 of 32) dus ver was het nog helemaal niet. Het voelt een beetje dubbel, zo jammer dat het niet ergens toe heeft mogen leiden...maar ook wel hoopvol dat mijn lijf ondanks extreem lage AMH toch nog tot iets in staat lijkt te zijn met zelf klussen.
    Wij wachten nu op een vervolgafspraak waarin concrete behandelplannen gemaakt gaan worden in DD (22 januari).

4. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    @Lien4 , over 2 dgn nog eens testen. Kijken of ze oplopen.
    Ik dacht bij mijn zoontje ook ongesteld te zijn ivm bloedverlies. Was echt zoveel als bij een menstruatie zelfs met stolsels.Maar bleek toch echt zwanger. Arts dacht dat ik een miskraam ging krijgen ivm bloedverlies. Maar dat was niet zo.
    Ik heb tm week 11 regelmatig bloedverlies gehad. Dus je weet het nooit!

Ik duim voor je!

Lien4 vindt dit leuk.
  5. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Wat moet dat spannend zijn geweest, tijdens de zwangerschap steeds bloedverlies. Ergens knaagt het stiekem natuurlijk wel een beetje..maar ik probeer maar geen valse hoop te hebben, ik heb ook best veel last van buikpijn en lage rugpijn. Had je toen ook de buikpijn erbij?

6. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Ik had een zeurend gevoel in mijn onderbuik. Geen echte buikpijn oid.

7. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    @Lien4 wow inderdaad, ik zou ook hoopvol zijn! Nooit de moed opgeven! En idd wat jolein ook zegt, wie weet dat de testen toch op gaan lopen, je weet het immers maar nooit!

Bij mij gaat het zn gangetje, lekker even rust. De pil slikken tot volgende vrijdag, dan ook meteen de uitgangsecho. Hopelijk dat die follikelcyste dan weg is, zodat ik direct kan starten!!

8. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    @Lien4 jeetje, wat een emotionele achtbaan! Het kan twee kanten opgaan helaas. Vandaag weer getest? Ik heb er ook ervaring mee, zowel spontaan als na ivf. Bij mij bleek bloedverlies niet goed, maar voelde het ook gelijk niet goed gek genoeg. Achteraf ben ik er van overtuigd dat mijn lijf wél bevruchtingen kon maken, maar eicellen te slecht van kwaliteit zijn. Toen ik spontaan zwanger raakte van mijn zoontje, was de test oplopend en had ik geen bloedverlies. Wel bruine afscheiding rond de zesde week.
    Anyway..... afwachten dus. Ben benieuwd!

9. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    @puppy28 best fijn even rust. Geen last van de pil? Hoop dat jullie weer van start kunnen! Geen stop in het ziekenhuis ivm de feestdagen?

@jolein8 al meer duidelijkheid?

@Kyra77 hoe gaat het met je/ jullie?

Hier inderdaad eisprong gehad. Afwachten maar. Al verwacht ik er dit jaar niets meer van.

10. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Nee gelukkig geen last van de pil, heb ik eerder ook nooit gehad moet ik zeggen.
    Ik zou rond 29 dec ongesteld moeten worden, dus dat komt goed uit gelukkig!

Blijf hoop houden hoor voor jou!

11. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Dankjewel dat jullie meeleven, echt fijn is dat! Ik heb niet getest vandaag, heb het toch maar een beetje weggestopt, ik ga morgenochtend voor de zekerheid nog een testje doen...maar ik ga wel echt uit van een negatief resultaat. Wel enigszins positief dat er na bijna twee jaar (feb 2016 ook vroege miskraam gehad) toch weer íéts gebeurt daarbinnen.

@puppy28 fijn dat je dit jaar nog de uitgangsecho kunt krijgen, ik hoop dat alles goed is en jullie meteen door kunnen!

@Kyra77 Hoop dat het naar omstandigheden goed met jullie gaat, hopelijk kunnen jullie jezelf een beetje oppeppen door jullie afspraak in DD in januari..

12. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Mijn temp is nog steeds hoog. FF geeft ook aan dat de eisprong geweest is.
    Hij zet het kruis alleen 2 dgn later dan ik de eisprong vermoed.
    Als alles klopt dit keer geen lange cyclus, gelukkig.
    Blijkbaar werken ovulatietesten 1 jaar na datum niet meer :confused:. Jammer, heb er nog 40 liggen! Kan ik dus niks meer mee.

13. Lucie78

Lucie78 Lid

2 mrt 2016
    52
    1
    8
    Vrouw
    Kyra77, wat een teleurstelling. Ik ben benieuwd wat het gesprek gaat opleveren.
    Lien4, dat is even spannend zeg? Ik begrijp dat je weinig hoop hebt vanwege het bloedverlies maar sommige zwangerschappen verlopen gewoon zo. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat.

Ik heb inmiddels een afspraak gehad bij de fertiliteitskliniek. Mijn amh is geprikt, man moest zaad inleveren en vandaag had ik een uitgangsecho. Tot zijn verbazing had ik aan de rechter eierstok 6 follikels klaarliggen, en links 3 of 4 (die zien ze nooit zo goed). Ik heb er nog nooit zoveel gehad! Vijf jaar geleden bij mijn allereerste uitgangsecho had ik er maar 6 in totaal, en daarna alleen maar minder dan dat. In 2015 waren mijn eierstokken vrijwel niet meer te stimuleren en deed rechts bijna nooit mee. Ben flabbergasted. Ze zijn prima bereid om met mij door te gaan met een ivf-poging. En dat terwijl het 2 jaar geleden hopeloos was: de laatste ivf-poging had ik 1 eitje bij de punctie en geen tp. Ik zit nu enorm in tweestrijd eigenlijk. Ik heb de slagingskansen opgezocht voor 40-jarigen (ik word in maart 40) en die zijn niet best, gemiddeld 16% per poging. Pff...

14. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Hai meiden,
    Heb ff onder een steen gelegen..
    Lichamelijk gaat het prima met me. Heb niet zo veel last van de hormonen etc gehad. Ik voelde aan mijn lijf wel dat ik niet zwanger was. En daarbij heb ik liever dat t direct mis is, dan dat we weer eerst een kloppend hartje zien, waarna het alsnog mis gaat.
    Maar nu een paar dagen later begint het verdriet er wel bij te komen. We zijn nu 3 jaar bezig en staan nog steeds met lege handen (althans wat onze gezinswens betreft,). Het besef dat Y wrs enig kind blijft doet pijn. En het is zo frustrerend dat ik wel zwanger ben geweest, dus het kan wel. Waarom lukt t dan niet nog een keer? Dus verdriet, wanhoop en frustratie wisselen zich af...
    @lien

15. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @Lien4 : duim voor je meis. Oplopende testen zou toch een briljant kerstkadootje zijn...
    @Lucie78 : 16% is beter dan niets...
    @jolein8: op een mooie cyclus deze ronde (en hopelijk de komende 9 maanden geen rode duivels meer op bezoek..!)
    @tlc81 : ook voor jou een mooie cyclus gewenst en geen rood meer de komende 9 maanden!
    @,rest: zwaai!

16. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    @Kyra77 ik snap je verdriet, jullie zijn ook al zo lang bezig, en het idee dat je je mannetje uiteindelijk misschien geen broertje of zusje kunt geven maakt het extra verdrietig ☹️. Ik hoop dat DD jullie verder kan helpen, daar kijken ze echt verder dan in NL... sterkte

17. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Gisterochtend en avond opnieuw getest en beide keren een positieve zwangerschapstest, allebei een aardig donkere streep, duidelijker dan 2 dagen geleden.... ik kan en durf het gewoon niet te geloven, uberhaupt dat t echt zou lukken zonder hulp en het kan toch haast niet goed zijn aangezien ik twee volle weken hartstikke ongesteld ben, sinds vanochtend wordt t eindelijk wat minder...

puppy28 vindt dit leuk.
  18. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Jeetje, lien! Heb je foto's?

19. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Wauww wat een nieuws!!! Ik feliciteer je gewoon hoor!! Lekker genieten jij!!!

20. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Wwhhaaaaahh Lien! Ongelooflijk! Wat een leuk kerstcadeau! Gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina