@Kyra77, onze intake is alweer 6 jaar geleden en voor een zelf betaalde poging, dus daar kan ik je niet veel over vertellen. Dat gevoel als er kindjes komen logeren, herken ik zeker. Met name als ze de leeftijd hebben die overeen komt met we graag zelf hadden gehad. Confronterend.... Zelf vandaag uiteraard weer negatief getest. En hoewel het me niet verbaasd, blijft de aanblik van een.witte test naar. Ik neig er steeds meer naar om het bijltje erbij neer te gooien, het kost zoveel energie en zijn er al zo lang mee bezig. Anderzijds is het alternatief ( niet.nog een kindje) ook niet aantrekkelijk. Lastig allemaal. En bij tijd en wijle vind ik het zó oneerlijk dat het bij ons zo moeizaam gaat en een ander er maar over na hoeft te denken en pats raak.
@Kyra77 Fijn dat het intakegesprek nu dichterbij komt! Bij ons werd tijdens de intake inderdaad ook het dossier uitvoerig doorgenomen en mogelijkheden voor behandeling besproken (welke onderzoeken zijn er mogelijk, welke zouden zij in ons geval aanraden etc). Dus ik zou zeker je dossier zo compleet mogelijk meenemen bij de intake. Aanvullend bloedonderzoek moest bij mij op cd1, dus ik kreeg een labformulier mee zodat ik dit via de huisarts in NL kon prikken, en na de uitslag hiervan werd pas een nieuwe afspraak ingepland voor concrete behandelplannen (die afspraak hebben we gisteren gehad). Wij hebben nog niet met de verzekering overlegd over behandeling buitenland, DD gaat nu het aanvraagformulier voor 'zorg in het buitenland' invullen (dit kan pas zodra het behandelplan concreet is) en dat sturen we vervolgens op naar de verzekering. Wij hadden dus ook geen akkoord van de verzekering voorafgaand aan t intakegesprek. De rekening van het intakegesprek lag de week na het gesprek op de mat en hebben we dus voorgeschoten. . De verwijzing van de huisarts is met name nodig voor de zorgverzekering om alles vergoed te krijgen, DD vraagt hier verder niet naar (bij ons tenminste..). Wij hadden het intakegesprek met de vrouwelijke dr. Cuypers en we vonden het allebei een zeer fijn gesprek (een verademing eigenlijk). Het is denk ik vooral belangrijk om goed voorbereid het gesprek in te gaan, weet wat je wil vragen en bespreken, schrijf inderdaad al je vragen op. Ze denken in DD goed mee met je eigen wensen dus bespreek vooral alles waar je mee zit. En inderdaad verdrietig wat je beschrijft over je neefje en nichtje.. confronterend is zoiets...dikke knuf. M'n zoontje speelt thuis vaak in z'n eentje met zijn grote treinbaan en dat is aan de ene kant heerlijk om te zien maar soms ziet het er ineens zo eenzaam uit.....helemaal nu hij ouder wordt. @tlc81 ook al is het verwacht, toch is het elke keer weer rot om dat tweede streeptje niet te zien verschijnen. Het is ontzettend oneerlijk en frustrerend om door iedereen ingehaald te worden
Wij hadden gisteren een vervolggesprek in DD. We gaan waarschijnlijk toch de scratch overslaan, omdat het de boel zo zou vertragen (vanwege het restje hCG wat nog in mn bloed zit van de miskraam vorige maand). Dus in principe mag ik zodra ik ongesteld wordt gaan starten *zucht van verlichting*. Alleen hangt het nog wel even van wat bloedwaardes af... Op ons verzoek willen we alleen starten als mijn FSH op cd1 niet te hoog is (<15 geloof ik), en daarbij moet mijn hCG weer op 0 staan. Daarnaast was er op de echo gisteren een kleine cyste te zien, die moet tegen die tijd ook kleiner of verdwenen zijn, dus het is nog wel een beetje spannend of dat allemaal gaat lukken....geen idee ook wanneer ik ongesteld moet worden, ben sinds de miskraam (half december) nog niet ongesteld geweest. Ik stond gisteren wel even met mijn oren te klapperen bij de echo...Ik had me voorbereid op 1, hooguit 2 follikels, maar er waren gewoon 6 follikeltjes te tellen!! De arts deed er niet heel verrast over, waarschijnlijk omdat het nog steeds de vraag blijft of ze te stimuleren zijn tot grotere. Maar ik vond het persoonlijk wel een opsteker, ze zitten er maar wel mooi
@tlc81 : ja, zo rot altijd een omo witte test. Knuf meis! @Lien4 : op naar een mooi aantal eitjes! Nu maar snel ongi worden (hoe bizar blijft dat om iemand in onze situatie toe te wensen..) Bedankt ook voor de DD info
Hoe gaat het hier dames? @Lien4 al nieuwe fm gehad? Ik ben vrijdagavond ongesteld geworden. Erg snel deze keer, gelukkig! Nu deze week bellen naar DD en kijken wat de opties nog zijn.
@puppie28: al nieuws uit DD? Hoe is het met de andere meiden? @hier: we rijden nu terug uit DD Ik heb bloed laten prikken voor mijn schildklier en Dhea. Schildklier was voor NL goed, maar DD vond t een tandje aan de hoge kant. Word volgende week gebeld met de uitslag. Dan horen we hoe verder.
Ho te vlot op enter gedrukt... Kyra, was het een fijn gesprek? Ben benieuwd naar het plan van aanpak! @Lien4 en @jolein8 hoe is het met jullie? Hier ongesteld geworden zoals verwacht. Ik heb een afspraak gemaakt voor acupunctuur. Ik wil toch meer proberen. Wie weet...
Ik ben vandaag niet toegekomen aan een belletje te plegen naar DD. Morgen maar weer. @tlc81 ik heb ook accupunctuur gedaan icm een (beetje vieze) kruidenmengsel waar ik thee van moest trekken. Kon me nooit echt ontspannen wanneer die naalden in me zaten. Maar toch lees ik veel verhalen over dat het goed zou zijn. Ga ook maar eens een nieuwe poging wagen @Kyra77 hoe heb je het gesprek ervaren en wat zeiden ze nog buiten dat je waarde iets aan de hoge kant was?
Dat is fijn puppy28. Hoe gaat het nu verder kyra? Of nog geen behandelplan besproken? Hier cd 10. Cd 8 bmm hoog, cd 9 bmm open en lage temp, cd 10 bmm hoog en lage temp, maar bmm lijkt weer dichter te zijn. Cd 9 en 10 ovulatietesten negatief, zelfs geen 2de streepje en geen vruchtbaar slijm. Vorige cyclus ongeveer hetzelfde, op cd 9 en 10 lage temp en open bmm en daarna stijging. Heb vaker een ovulatiedip, maar of het dat nu ook is? Normaal is mijn eisprong veel later. Lekker onduidelijk, again! Maar weer afwachten of de temperatuur gaat stijgen of dat er later nog een eisprong komt. Oeh ik haat die overgang en valse hoop! Steeds die onregelmatige cyclussen, rare eisprongen en onvoorspelbare menstruaties. En rond mijn menstruaties 's nachts ook veel last van hitteaanvallen. Geen goede tekens. Ben echt bang dat het einde in zicht is Ik heb een tijd terug ook nagedacht over accupunctuur. Maar ik vraag mezelf af hoe ver ik moet gaan om mezelf valse hoop te geven. De kans is zo klein dat het ooit nog lukt. Moet ik me dit nog wel langer aandoen? Kan ik niet beter stoppen en blij zijn met wat ik wel heb!
Ah ik wil je even een knuffel geven. De vraag die je jezelf stelt is lastig. Echt alleen jijzelf kan daar antwoord op geven. Ik weet dat een behandeling geen optie voor je is (zoals ik het me even goed herinner), maar is het niet een idee om toch je waarden opnieuw te laten bepalen zodat je weet hoe je lichaam ervoor staat? Wellicht helpt dat jou om een beslissing te nemen. Liefs van mij! *edit: had je handtekening even over het hoofd gezien. Weet niet of je dan nog meer info kunt halen als je opnieuw alles zou laten bepalen. Pff kut zeg gewoon. Maargoed de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik snap wel wat je bedoeld met valse hoop. Omdat we het allemaal zo graag willen, zal er altijd een sprankje hoop in ons zijn. Maar wellicht als we de focus verleggen, bepaalt het niet meer ons leven en kunnen we idd ook gewoon genieten vd dingen die we al hebben.
@jolein8, wat herken ik veel in wat je schrijft... Het is beangstigend al die negatieve signalen. Dat nachtzweten heb ik ook sinds kort. Bah. Over de vraag of je moet stoppen, tja daar is geen pasklaar antwoord op. Ik heb mezelf wel voorgenomen dat ik niet de jonge jaren van het kind dat ik wel heb, wil laten overheersen door het verlangen naar nog één. Ik meet geen bmm meer en temp alleen nog net na de eisprong ter bevestiging. Acupunctuur wil ik graag doen, zodat ik voor mijn gevoel zelf hwb gedaan wat in mijn macht ligt voor ik het bijltje erbij neer gooi. Maar ik heb al twee kinderen en dat is zó anders dan wanneer je met lege handen staat ( toen dacht ik niet eens aan opgeven) of wanneer je graag een broertje of zusje wil voor je kindje. Ik.voel me al enorm gezegend, al blijf ik het oneerlijk vinden dat een ander ze zo uitpoept bij wijze van spreken. Misschien is het goed om eens met iemand hierover te praten? Omdat je man er heel anders in staat, is het ook nog eens een eenzame strijd.... Dikke knuffel!
@gesprek DD. Ja dat was prima. Ik had de mannelijke dr. C.uyper. Prima man, alleen totaal anders dan hoe ik me altijd een arts voorstel. Haha, Maar hij is vast zeer capabel en dat is het enige wat belangrijk is. Trouwens, DD houdt er een hele lijst van supplementen op na, maar Q10 in welke vorm dan ook staat er niet bij. Ik heb er wel naar gevraagd en de mening van dr. C. is dat dit wetenschappelijk onvoldoende bewezen is. In tegenstelling tot Dhea. En dat als je voldoende groente en fruit eet je ook voldoende Q10 binnen krijgt. Maar het is ook geen probleem als je dit wel slikt. Dit even ter info. En grappig @tlc81: over Dhea hij noemde nog dat hij een aantal gevallen kende dat vrouwen spontaan zwanger werden tijdens het gebruik hiervan. Dus ik moest meteen aan jou verhaal denken. Ja, ik ben ook benieuwd wat het behandelplan is. Ik ga het horen dinsdag. Ik hoop eigenlijk dat er idd wat aan de hand is met mijn schildklier en Dhea. Want ik vind het wel een heel fijn gevoel dat er iets wezenlijks anders is, mocht ik nog een keer weer zwanger worden. Dat ik dan voor mijn gevoel echt meer een kans heb op een doorlopende zwangerschap. @wanneer stoppen.. Heel herkenbaar @jolein8. Wij gaan nu het vierde jaar in, in onze strijd voor een tweede kindje. En wanneer stop je? Dat kan jij alleen beslissen. Ik heb ook vaak genoeg op het punt gestaan om het bijltje er bij neer te gooien. Maar de wens is nog steeds te groot. Ik vind het bizar dat we nu nood gedwongen in DD lopen. Dat had ik 3 jaar geleden ook niet kunnen bedenken dat we onze grenzen zo zouden verleggen... Maar de wens is simpelweg te groot. en om de moed er in te houden: een goede vriendin van mijn zusje is vervroegd in de overgang gekomen. Dit was voor haar verder geen probleem, want haar gezinswens was vervuld ( 2 kinderen). Ze menstrueerde niet meer, ja 1 of 2 keer per jaar. Dus voorbehoedsmiddelen werden niet meer gebruikt. Haar nakomertje is nu bijna 4 jaar.... Dus zolang er een eisprong is, is er een kans!!
@Kyra77 Spannend wat het behandelplan zal worden, hopelijk kunnen jullie snel starten! Ze zijn in DD inderdaad niet onder de indruk van het effect van Ubiquinol, maar als t voor ons goed voelde, kon het geen kwaad om te slikken. Dus ben er toch maar mee gestart. Ben wel nieuwsgierig wat jouw DHEA waarde zal zijn en of je dat moet bijslikken. Bij ons zagen ze daar geen noodzaak toe (DHEA was 12 nmol/l en twee maanden geleden 3.3), maar omdat er zoveel goede verhalen over zijn, vind ik dat stiekem bijna jammer…. En blijf vooral die positieve verhalen delen van mensen bij wie het tegen de verwachting in toch nog gelukt is zwanger te raken, geeft toch moed, dat kan zomaar een van ons zijn! @tlc81 Is je afspraak bij de acupuncturist al geweest, en zo ja beviel het goed? Ik overweeg het al een tijdje, (helemaal nu ik het wrs vergoed krijg met het duurste aanvullende UMC pakket), maar stel het toch steeds uit... @puppy28 Fijn dat je dit keer snel ongesteld bent geworden, op naar een nieuwe eisprong! Heb je DD inmiddels gesproken over wat voor jullie mogelijk is? @jolein8 Hele dikke knuffel! Inderdaad herkenbaar, hoever moet je hierin doorgaan en je grenzen verleggen zonder dat je jezelf alleen maar valse hoop geeft... Dat blijft iets wat alleen jij en je partner kunnen beslissen, wat het juist ook zo moeilijk maakt. Ik klamp me altijd maar vast aan de verhalen van mensen bij wie het uiteindelijk toch nog is gelukt, wonderen lijken soms toch echt te bestaan. Het hoeft uiteindelijk maar 1 goed eitje te zijn, eentje maar..! Twijfels over doorgaan is bij ons nog niet opgekomen, voornamelijk omdat we DD nog als laatste optie hebben. Ik voel nu ook een soort boosheid en woede in me, het moet en het zal gewoon gaan lukken en iets anders is gewoon geen optie, klaar. Ik heb mezelf ook totaal afgesloten van de gedachte ‘wat als..’, want daar kan ik nu echt helemaal niks mee. Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk om het traject niet de leuke dingen te laten overheersen, zodat je inderdaad ruimte houdt om te kunnen genieten van wat je al hebt. Om die reden durf ik het voor mezelf niet aan om te gaan temperaturen, bmm meten etc, omdat ik bang ben dat ik er dan nog meer mee bezig zal zijn dan ik al ben. Aan de andere kant maakt het traject het ook juist makkelijker om volop te genieten van wat we hebben, omdat het ons zo doet beseffen hoe ontzettend gezegend we zijn en hoe ontiegelijk veel geluk we hebben gehad dat we een kindje hebben mogen krijgen.. Heb zelden zó gehoopt dat ik ongesteld zal worden, helaas nog geen tekenen ervan. Sta te popelen om te starten, vind t zo spannend..
Oh wat spannend @Lien4 inmiddels al een teken van een ongi? @Kyra77 fijn dat het gesprek goed is gegaan. Dr. C vind ik zo'n fijne man. Ik weet niet, heb gewoon een goed gevoel bij hem en hij is erg prettig in omgang. Ik heb dat ook nagevraagd wat betreft DHEA, mijn waarde was ook gewoon goed. Maar toen ik aandrong zei hij: "dan zou ik echt maar een hele lage dosis nemen", dus wellicht dat ik dat weer ga aankaarten in ons volgende gesprek. Op 19 feb heb ik een afspraak, het schijnt er superdruk te zijn en dat vele stellen een maand moeten wachten op een afspraak. Ik had aangegeven dat ik daar niet zo'n moeite mee had omdat ik mijn lichaam ook gewoon lekker de rust wil geven. Dus ik kijk wel waar ik ergens in mijn cyclus ben op de 19e. Moet zeggen dat ik nu voor het eerst na mijn miskraam in 2016 weer 'normaal' ongesteld ben. Eindelijk eens wat langer (klinkt gek haha want vroeger wilde je dat juist niet), tot gisteravond nog rood bloed gehad, terwijl het eerder altijd al na 1.5 dag stopte en overging op een beetje bruin. Heb het gevoel dat mijn baarmoeder een flinke grote schoonmaak aan het houden is ofzo. Ook wel een keer goed, denk ik.
@Lien4 @puppy28 en @Kyra77 allemaal in de wacht om te starten in DD dus. Spannend! Ergens hoop je gewoon dat een waarde afwijkend is hè, dan kun je er wat aan doen.... Ik vond Dd ook echt een verademing, er word naar de individu gekeken en niet naar de tabellen. Ik heb zojuist acupunctuur gehad. Apart. Voelde wel wat " stromen" ofzo. Wacht wel af wat er gebeuren gaat. Dit is wel zo'n beetje de laatste strohalm. Mijn man heeft de hoop al opgegeven. We gaan het zien!
Hoi allen, hoe is het met jullie allemaal? @Kyra77 succes met jullie gesprek vandaag, hopelijk mogen jullie snel starten. Hier nog steeds wachten op de ongesteldheid, zucht. Voel me nogal labiel vandaag, hebben jullie dat ook, dat je het de ene dag veel beter aankan dan de andere? Heb zin om naar huis te gaan en op de bank met de gordijnen dicht onder een dekentje te kruipen, blegh
Vandaag bericht gehad uit Duitsland: mijn schildklier is goed, maar wel verlaagt Dhea. Dus advies 30 mg bij te slikken.