Dhea was 2,44 ng/mL Vandaag recept gekregen om het via bij GeertGen te verkrijgen. Ben erg benieuwd wat het gaat doen.
@Lien4 , jeetje nog steeds niet ongi? Is het een idee om te vragen of het niet tijd wordt om deze op te wekken? Hoe lang duurt je cyclus nu? Knuffel meis, ik heb soms ook echt slechte dagen...
@Kyra77 Hopelijk geeft de extra DHEA net ff dat zetje, spannend. Hadden jullie gisteren nou ook een gesprek in DD over jullie behandeling of heb ik dat helemaal verkeerd onthouden? Ik vind t erg lang duren. Sinds de mk in december nog niet ongi geworden, dus nu cd 60... T zal ook wel door die mk wat in de war zijn allemaal. Ik heb wel op cd 41-42 wat licht waterig bloedverlies gehad. Dat was rond de tijd dat we in DD de echo hebben gehad, en toen was mn bms ook vrij dun. Als ik die lichte bloeding als ongi reken, zit ik nu op cd 20. Ik voel wel wat krampen af en toe, dus hoop heel erg dat het deze week gewoon doorbreekt. Zo niet, dan ga ik inderdaad even contact opnemen.
@Kyra77: yes! In ieder geval iets waar aangepakt kan worden. Jammer dat dhea wel enige tijd nodig heeft om optimaal te werken. Wanneer zouden jullie mogen starten eventueel met een behandeling? @Lien4 jeetje, dat is wel een lange cyclus. Schiet dan niet op hè. Dat je soms wat labieler bent, herken ik wel. Rond mijn menstruatie met name kan ik me echt uit balans voelen. Nergens in, kortaf, prikkelbaar en.emotioneel. Ook wel onredelijk af en toe. Rothormonen. Morgen weer acupunctuur. Mijn eisprong is hopelijk op komst, dus hoop de voordelen er al van te hebben deze ronde.
Yes, positieve ovutest. Dit keer met bijbehorend slijm dus dat geeft burger moed. Duimen draaien maar weer. Hoe hebt de vlag voor jullie erbij?
Yess, posi test geeft weer kansen @tlc81 @ hier vandaag dhea binnen gekregen. Ga nu eerst starten met 4-6 weken 30 mg. Dan weer bloedtest en dan wordt vervolg ingepland. Duurt dus nog wel even voordat bij ons een nieuwe IVF poging inzicht komt. Maar ik vind het wel ok. Ik wil dit wel een serieuze kans geven. En wat is nu 2 maanden op een mensenleven? Ik wacht al 3 jaar, dus dan maakt een maandje meer of minder ook niet meer uit. En wie weet? Hoe mooi is het als IVF helemaal niet meer nodig is??
Dat zou het aller mooiste zijn, @Kyra77 . Hoop het voor je! Hier helaas door omstandigheden de eisprong goed kunnen benutten. Positest donderdag en vanmorgen pas gezellig kunnen maken. Mini kansje helaas.
@Kyra77 dat zou inderdaad het allermooiste zijn, als die hele ivf niet meer hoeft en dit net het zetje geeft wat nodig was @tlc81 jammer, hopelijk heb je een sloom eitje dat wat later dan gepland springt en maak je toch nog kans! Ik werd na twee maanden wachten dan eindelijk ongesteld zaterdag ochtend, yes!! Het begon vrijdag al te rommelen maar zette niet door. Helaas, want anders konden we gewoon in onze eigen woonplaats de uitgangsecho en het bloedprikken doen. Maar goed, zaterdag in de loop van de ochtend zette het pas echt door en maakten we ons klaar om richting DD te sjezen. Want dat was ons verteld, op zaterdag kun je in DD terecht voor een echo en bloedprikken en heb je binnen een paar uur ook meteen de uitslag. Maar wat blijkt... DD ging rond 12 uur dicht dus dat was geen optie meer. En zondag zijn ze gesloten dus dan kon t pas op zijn vroegst op maandag, maar dat is helaas te laat om nog te starten met prikken, mevrouw… Ik was en ben zo gefrustreerd! Ik had me er wel voorzichtig op voorbereid dat we misschien nog een cyclus moeten wachten als mijn lijf dit aangeeft, als mijn FSH te hoog is of als de cyste er nog blijkt te zitten, dan is het gewoon niet anders, maar dit... Word ik na 2 maanden wachten eindelijk ongi, kan ik niet kan starten door zeer onhandige timing zodat ik nergens terecht kan voor even een echo en prikken, aaargghh!
@Lien4: oh, meis dat is wel echt super frustrerend!! Kan me goed voorstellen dat je er goed van baalt,!! Dikke knuffel voor je meis.
@Lien4 dat is wel heel zuur zeg. Zo tikt die klok weer een maand verder...Moet jij persé een uitgangsecho om te starten? Heb ik nooit gehad namelijk.
Dit keer helaas wel, omdat er drie weken geleden een kleine cyste te zien was en die moet kleiner of verdwenen zijn voordat ik mag beginnen. En daarnaast moet eerst het hCG weer op 0 staan. Als ik van te voren geweten had dat dit kon gebeuren, had ik die cyste en het hCG al eerder opnieuw kunnen laten checken, maar ons was verteld dat we op zaterdagen gewoon terecht zouden kunnen in DD dus daar gingen we van uit..
Oh Lien, wat een pech, echt balen. Eisprong is hier geweest. Frusterend dat ik al maanden geen positieve ovulatietest heb of eiwitachtig slijm. Wel waterig slijm en openstaande bmm. Ik heb een soort second opinion gehad. Had een doorverwijzing gevraagd naar een arts die veel kennis heeft van POI. Heb goed met hem kunben praten, hij nam alle tijd voor mij. Ben wel een uur binnen geweest. Hij vroeg zelfs of ik een medische achtergrond had omdat ik er zoveel vanaf wist . Hahaha niet dus, gewoon goed ingelezen. Hij gaf wel aan dat het er niet goed uit ziet bij mij. Korte cyclusseb horen bij POI. Maar dat komt omdat de 1ste fase korter wordt, niet de 2de fase zoals bij mij. Dat duidt op een eisprong probleem. Hij denkt dat ik idd geen goede eisprongen heb, wat ze 3 jr geleden in het streekzkh al zeiden en een half jaar geleden ook weer. Dat is niet te verhelpen, IUI of IVF vergroten mijn kansen niet. Mijn kansen zijn heeeeel klein. Sporadisch kan er een goede eisprong tussen zitten en als alle factoren dan gunstig zijn, kan het lukken. Bij veel dingen die ik aanhaalde zei hij dat het kan helpen, maar het niet bewezen is. Bij iedere vrouw kan het anders werken. Dus ik moet geen valse hoop van bepaalde dingen krijgen. De slechte eisprongen komen door de overgang en mijn lage amh. Btw hij zei dat een amh kleiner dan 0.1 nooit exact benoemd wordt, tenminste niet bij hem bekend. Amh kleiner dan 0.1 betekent dat het amh niet meetbaar is in het bloed. Dus daarom noteren ze kleiner dan 0.1 Hebben ze in DD nog eens op amh getest kyra? Want bij jouw kreeg je wel een exacte uitslag zie ik, nl 0.08. Apart! Ik hoef nog niet met HRT te starten. Mijn oestradiol was wat laag toen er bloedgeprikt is in sept. Maar niet dermate dat er nu actie ingezet moet worden. Pas als mijn cyclussen 4-6 maanden lang worden of ik erge overgangsklachten krijg, moet ik aan de bel trekken. Alternatief is aan de pil gaan. Al met al dus geen goed nieuws. Ik denk dat ik minder hier ga posten. Ik moet realistisch blijven dat de kans echt super klein is en misschien accepteren dat ons gezinnetje maar uit 1 kindje zal bestaan. Wat ik dus als een wonder mag beschouwen, want de kansen waren toen al, achteraf gezien, superlaag! Echter de pil oid weiger ik voorlopig nog. De deur dichtgooien voor misschien een 2de wonder kan ik nog niet.
@jolein8: pff wat een heftig gesprek meis en dan ook nog met zulk nieuws! Maar wat ik niet snap: hoezo komen kortere cycli door een korter wordende 1e fase? Zolang de opbouw van het baarmoederslijmvlies goed is. lijkt me dat niet zón probleem? Door een slechte eisprong wordt toch juist de 2e fase korter?? Nee, DD heeft mijn AMH niet nog eens gemeten. Alleen schildklier en dhea en aanverwante hormonen van de bijnier
@Kyra77 wat goed dat je nu eindelijk eens iets kan "aanpakken" wat hopelijk ook goed gaat werken. Ik heb een lager dhea 2,2 dacht ik en de arts vond het bij mij niet noodzakelijk, maar ik ga er aankomende maandag toch maar op staan dat ik ook een receptje wil @Lien4 wat verschrikkelijk balen, eindelijk blij en hoop dat je door kunt en om een domme reden ineens weer niet. Pff snap dat je daar gefrustreerd van wordt, zou ik ook hebben! Maar enig voordeel is dat het nooit slecht is om wat extra rust voor jezelf en je lichaam te hebben. Zo bekijk ik het maar altijd, als een hele kleine lichte troost. Hopelijk is je cyclus deze ronde wat korter en kun je daarna snel starten! @jolein8 wat verdrietig. Ik zou ook nooit meer aan de pil gaan denk ik. Aangezien de kans al laag is, is elk wonder wat hopelijk ooit nog mag komen mooi meegenomen denk ik. Ik bedoel ook maar, waarom jezelf zoiets chemisch toedienen als het misschien niet eens nodig is? Mijn hoop voor jou zal er altijd blijven ook al zul je hier niet meer zo vaak te vinden zijn. @tlc81 hoe gaat het met jou? Ikzelf ben even een tijdje afwezig geweest hier. Ondertussen veel ingelezen over ecd. Dus dat geeft ook wel wat rust. Daarnaast moet ik zeggen dat wij niet stilzitten en we het nog altijd maar op eigen houtje proberen als we niet in een behandeling zitten, niet geschoten is altijd mis denk ik maar haha. Maandag 19 februari weer een afspraak. Ben benieuwd wat we nu gaan doen. Ik ga iig wel aangeven dat ik vooraf aan een behandeling mijn fsh wil weten. Ga nl. niet voor een derde x voor 'jan-piet-snot' hormonen spuiten om vervolgens weer met lege handen te staan. We zullen zien wat het ons brengt.
@jolein8 wat schrik ik van je bericht. Een hele eerlijke, maar verdrietige second opinion. Is er ook niets om je eisprong op te wekken, clomid bijvoorbeeld? Al zul je dat vast besproken hebben.... Een hele dikke knuffel voor jou. Kun je er met je vriend over praten? @puppy28 je klinkt best positief. Wat goed. Vooral doorgaan met niet stil zitten @Lien4 ik begrijp het. Dubbelop balen zeg. Hier weinig nieuws. Het ene moment omarm ik ons geluk wat we al hebben ( want dankbaar zijn we zeker), het andere moment word ik er wel verdrietig van.
@Kyra77. De eerste fase wordt korter doordat je fsh omhoog gaat. Daardoor rijpt een follikel sneller. In het laatste stadium reageren de eitjes bijna niet meer waardoor de eerste fase weer langer wordt en je fsh torenhoog wordt. @tlc81 . Nee clomid of hormonen spuiten hadden met mijn waardes geen zin meer. Omdat mijn fsh al hoog is, reageren mijn eierstokken slecht op spuiten. Clomid legt de hormonen even stil waarna je lichaam zelf heel hard aan de slag gaat om een eitje te laten rijpen. Maar dat doet de overgang vanzelf al. De kans is zeer klein dat het niet werkt.
@jolein8: oh meis wat vind ik t verdrietig om je berichten te lezen. Je wens is zo groot... Dikke knuffel meis. Ik wou dat ik meer voor je kon doen.
Hallo Ladies! Daar ben ik weer, nadat ik wat maandjes ben weggeweest. In december heb ik een uitgangsecho gehad en is er bloedgeprikt. Tot mijn verbazing had ik 9+ follikels klaarliggen, terwijl ik 5 jaar geleden niet verder kwam dan 6. Mijn amh-uitslag is nu ook bekend, het is 0,5 ng/ml. Ook verbazingwekkend want in 2013 was dit 0.6. De kliniek vindt mij een goede kandidaat voor IVF. Ondanks dat wij in het verleden 5 mislukte ICSI-behandelingen hebben ondergaan, waarbij er de laatste keer maar 1 eicel werd geoogst en er geen tp was, gaan we er weer voor! Helaas bleek het zaadstaal wel weer minder, maar dat wordt herhaald omdat mijn man ook ziek is geweest. We gaan in maart beginnen, de maand waarin ik 40 word...