Ervaring en tips primaire ovariele insufficientie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door jolein8, 8 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Bloempje1982 vindt dit leuk.
  2. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    puppy28 vindt dit leuk.
  3. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Dankjewel!! Ben alweer terug, 4 follikeltjes en omdat het nog vroeg was zouden er nog bij kunnen komen. Maar ben allaaang blij!!!

Kyra77, Lien4 en Lilyam vinden dit leuk.
  4. Lilyam

Lilyam Actief lid

18 nov 2016
    285
    56
    28
    @puppy28 ik lees hier af en toe mee. Wat goed dat het er nu 4 zijn, ik hoop met je mee voor meer!

puppy28 vindt dit leuk.
  5. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Da's al meer dan niets, @puppy28 !
    Spannend!

puppy28 vindt dit leuk.
  6. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Ja hoop t ook! Heb jij je gesprek al gehad in DD?

7. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    By the way, mijn buikpijn is meteen weggegaan! Ik denk dat het toch de spanningen waren omdat, als dit niet zou werken, het wellicht einde oefening zou zijn. Ik zat al met mijn hoofd bij ecd, dus stond er helemaal niet bij stil dat het ook onbewust kon zijn.

Lien4 vindt dit leuk.
  8. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Dat is best een mooie score voor de eerste meting! Ik ga heel erg voor jullie duimen dat er hopelijk nog wat bijkomt en dat deze lekker gaan doorgroeien :thumup:

puppy28 vindt dit leuk.
  9. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Vanmorgen laatste meting gehad, 10 follikels van >16, ongelooflijk. Vannacht pregnyl prikken en dan maandag punctie, zo spannend!

Kyra77, puppy28 en Lilyam vinden dit leuk.
  10. Lilyam

Lilyam Actief lid

18 nov 2016
    285
    56
    28
    Afgelopen week ben ik op gesprek geweest. Het gesprek was echt een verademing, er werd eindelijk een keer echt naar mij geluisterd!

Ik heb bloed laten prikken na afloop van het gesprek. Ze wil mijn schildklier waarde weten, omdat het in Nederland nooit is onderzocht en de waarde van DHEA. Van de overige hormoonwaarden had ik de resultaten al mee. Die had ik enkele weken daarvoor bij de huisarts laten onderzoeken.
    Aan de hand van de uitkomst zal er een behandelplan worden opgesteld. Aangezien ik op korte termijn mijn menstruatie verwacht, zal ik pas ik april starten met een nieuwe poging.

puppy28 vindt dit leuk.
  11. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    @puppy28 , wauw, wat fijn!

@Lien4 , 10? Met een amh van minder dan 0.1? Dat is geweldig! Hopelijk zitten er veel goede eitjes in. Succes maandag!

12. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Dankjewel! Ja daar snap je toch niks van? Ik ga bijna denken dat ze bij de bloedbuisjes iets hebben verwisseld ofzo

13. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    @Lien4 , hoe ging het vandaag met de punctie?

14. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Uit de 10 follikels zijn 4 eicellen gevonden. Viel stiekem wel een beetje tegen, we hadden toch wel erg gehoopt op minstens 5. Dr C. was er ook wel verbaasd over. Er bleken veel vochtblaasjes bij te zitten die verder leeg waren. Maar ja, het is wel 4x zoveel als bij de vorige puncties. Nou hopen dat er wat tussen zit.. Ik hoor morgen of er iets bevrucht is.

Lilyam vindt dit leuk.
  15. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Och dat is dan best even een tegenvaller, ja. Maar.... wel vier kansen op een mooi embryootje en dus baby!
    Ik ga voor je duimen.

Lien4 vindt dit leuk.
  16. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @lien4:ben keihard aan het duimen voor je!
    @puppy28:"hoe is het bij jou? Alweer een nieuwe meting gehad?
    @tlc81 en @jolein8:hoe gaat het met jullie?
    @Lilyam:wat fijn dat je zo een goed gesprek hebt gehad! Houd er wel rekening mee, dat als je dhea inderdaad aan de lage kant is, je dit tenminste 4-6 wk moet slokken voor het resultaat zal hebben.
    Ik heb mijn intake gehad eind januari en ik ga pas in april starten.. Bij mij was het dhea aan de lage kant en ik moest dit dus eerst 4-6 wk slokken.
    @hier vandaag oni geworden. Nu aftellen, want als ik nu weer ongesteld word ga ik starten. Over 2 wk afspraak in dd, dan bloedprikken en hoor ik het behandelplan.

Lilyam vindt dit leuk.
  17. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    En @Lien4 al iets gehoord van de bevruchtingen? Duim voor je!!!

Ik ben vandaag opnieuw geweest. 6 follikels waarvan 5 allemaal op dezelfde grootte groeien en 1 was wat kleiner. Al met al een opbrengst waarvan ik niet meer had durven dromen!!
    Vrijdag weer terug voor een meting en waarschijnlijk maandag de punctie als alles goed is. Heb nog wel steeds buikpijn :( die komt met vlagen en in de avond op zn ergst. Wel verdragelijk maar ronduit vervelend irritant. De dr. zei dat het kon liggen aan het feit dat die eitjes aan het groeien zijn. Zou dat? Pff ben ook wat hypochondrisch aangelegd dus ga vaak uit van het ergste en maak me dan druk.

@Kyra77 super spannend!!! Hoop dat het jou ook eens wat goeds gaat brengen!!! Fingers crossed voor jou!

tlc81 vindt dit leuk.
  18. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    @puppy28 wow, dat zijn er best veel, wat fijn! Hoe groot zijn ze nu?

@Kyra77 fijn dat het nu ook gaat opschieten voor jullie!

Vanmorgen door DD gebeld, de eitjes waren alle vier bevrucht, en drie zijn er goed gaan delen, dus eentje is afgevallen. Nou hopen dat ze mooi door gaan delen, dan is zaterdag de terugplaatsing. Tot aan de terugplaatsing krijgen we geen updates meer, alleen als ze het alledrie niet halen tot zaterdag. K zou ze elk uur wel even willen bellen om te vragen hoe ze het doen :oops:

Kyra77 en tlc81 vinden dit leuk.
  19. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    @Lien4 ja snap ik! Ik had dat toen ook de eerste ivf in Nederland, maar daar duurde het niet zo lang. Pff ik zeg eerlijk dat ik nu wel superblij ben met de follikels die er zijn, maar er zitten nog zoveel stappen tussen tot de tp. Eerst nog eens de onzekerheid over de eicellen, dan idd nog eens wachten of er iets bevrucht wordt en of ze het dan uiteindelijk redden tot de tp.
    Pff kijk er nu al tegenop! Maar echt probeer hoe dan ook een beetje afleiding te zoeken! Lekker netflixen ofzo. Geloof er in dat het helemaal goed gaat komen en hopelijk over 2-3 weken een berichtje van jou dat je een positieve test hebt. Hoe mooi zou dat zijn?!

Bij mij waren de grotere follikels rond de 14-15mm, dus ben benieuwd. Het was blijkbaar een goed teken dat ze allemaal rond dezelfde grootte waren. Pff spannenddd!!

20. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    @puppy28 Ja precies dat, er zitten zoveel stappen in waarbij het steeds weer heel spannend is wat het resultaat zal zijn en hoeveel er nog overblijft. Dan ben je net blij met de behaalde ene stap en dan moet je weer door naar de volgende spannende stap pfffff! Maar gelukkig heb je nu wel een mooi aantal en hangt het niet af van 1 of 2 follikels die het waar moeten maken! En mooi dat ze allemaal ongeveer even groot zijn, dan maken ze allemaal een goede kans! Hoe is t met je buikpijn nu? Hopelijk wordt het niet erger naarmate je langer stimuleert. Ik had tijdens het stimuleren ook wel wat last van zeurende buikpijn, maar niet eens zo erg als menstruatiekramp, bij jou klinkt het wel heviger.
    Wachten tot zaterdag lijkt nu ontzettend eindeloos, maar ik zie nu ook wel op tegen het lange wachten daarna, mocht het zover mogen komen dat er eentje teruggeplaatst wordt. Dan heb je gewoon twee hele lange lege weken waarin je verder niks kan, niks weet pffff. Inderdaad maar proberen zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Met Netflix lukt dat aardig moet ik zeggen, maar op m'n werk is t vrij hopeloos...misschien moet ik op m'n werk maar gaan netflixen dan :D

Deel Deze Pagina