Ervaring en tips primaire ovariele insufficientie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door jolein8, 8 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Slikken jullie de hele cyclus q10?
    Ik dacht gelezen te hebben dat ze het afraden bij zwangerschap
    Slikjen jullie het in de lf gewoon door?
    Ik ga volgende cyclus vitex agnus castus slikken. De vorige keer steeds tm 4/5 dpo geslikt. Wordt ook afgeraden bij zwangerschap.

2. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Zoals verwacht vrijdag ongesteld geworden. Maandag cd 4 dus weer bloed lsten prikken, aangezien cd3 een zondag is. Dan moet ik een paar dagen erna bellen met de gynaecoloog om een belafspraak te maken voor de uitslagen.
    Ben zeer benieuwd wat mijn fsh deze cyclus zal zijn.

3. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @jolein8 Balen dat je weer ongi bent :(
    Spannend ,wordt alleen je Fsh geprikt?

Dames, doen jullie aan ovulatietesten?
    Ik ben in de zomer gestopt met testen. Was er een beetje erg klaar mee.
    In sept. weer begonnen met testen, op CD 12 pas begonnen en geen positieve test. Nu begonnen op CD 11, maar nog geen positieve test. Sterker nog, de boel blijft omowit.. Op indrogers na. Nu op CD 14, blijf nog wel even door testen maar ben zo bang dat ik gewoon geen lh piek meer heb. En dat zou dan wel weer passen bij een Amh van ,08.
    Ik ben deze ronde overigens ook begonnen met temperaturen. Kijken wat daar uitkomt.

4. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Er wordt geprikt op fsh, oestradiol en lh.

Ik gebruik soms ovulatietesten. Soms is er een positief. Soms geen, maar ik test maar 1x per dag.
    Ik temperatuur al meer dan 3 jaar. Alleen tijdens bevalling en erna niet. Na mijn eerste menstruatie na de bevalling weer begonnen. Omdat mijn eisprong wisselt, weet ik daardoor tenminste wanneer ik ongesteld moet worden. Ook let ik op slijmverlies en mijn baarmoedermond. Zo weet ik meestal wanneer mijn eisprong eraan komt. Soms gebruik ik dan ovulatietesten erbij als ik het zeker wil weten.
    Alleen vorige ronde leek er een eisprong aan te komen rond cd 19. Maar was er niks te zien op de echo, alleen dikker slijmvlies. En toen de arts op de echo de eisprong 'gezien' had. Merkte toen niks speciaals. Herl raar. De vorige rondes leek het te kloppen, met daarna een temperatuurverhoging.
    Maar ja, grote kans dat die eisprongen van mij slecht zijn.

5. Lucie78

Lucie78 Lid

2 mrt 2016
    52
    1
    8
    Vrouw
    Ik heb hier altijd pas een positieve ovulatietest op cd18,19.

6. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    En nog steeds geen posi ovutest...
    2 dagen fors temp stijging gehad en vandaag weer een dip...
    Dus nog geen steeds geen eisprong.
    Zit mezelf helemaal gek te maken. Wil zo graag die eisprong vinden. Dat is voor mij toch een beetje die controle dat we ieg een kans maken. Want zonder eisprong houdt alles op...
    Ik kon het al die tijd redelijk los laten, maar nu ik die slechte uitslag heb gehad...

7. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Hoe lang zijn jouw cyclussen kyra77?

Misschien dit keer een late eisprong met lange cyclus?
    Had je eerder wel rond deze tijd een positieve test.

8. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @jolein8 : hoe was het in het ziekenhuis vandaag?

Ik heb meestal een cyclus van 28-29 dagen, dus een posi test op dag 13 of 14.
    Maar ook wel eens een uitschieter van 35 dagen.
    Aangezien mijn cycli de laatste rondes juist korter werden had ik dit juist niet verwacht.
    Ik heb al wel 3 dagen vruchtbaar slijm, dus dat is dan wel weer een hoopvol teken.

9. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @ slechte eisprong: hoe kun je een slechte eisprong hebben? Een follikel springt toch of niet? Of zou het follikel dan half springen? ;) Ik snap dat niet zo goed..? Kan het zo zijn , misschien dat er geen eicel in het follikel zit. Of dat de eicel van super slechte kwaliteit is waardoor de bevruchting of innesteling mis gaat?

10. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Vandaag alleen bloed geprikt, was druk in het zkh :D

Arts noemt het slechte eisprong als het progesteron te laag is. En daardoor de lf te kort is. Ik denk dat ze idd bedoelt dat het follikel leeg is of een slecht ei is of het follikel niet goed is en daardoor het gele lichaam niet goed werkt en te weinig progesteron aanmaakt.

11. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Het kan zomaar ineens een langere cyclus zijn. De laatste 11 cyclussen waren tussen de 22 en 27 dgn. Maar de vorige dus 32 dgn. En de cyclussen voor die 11 korte duurden 35-38 dgn.
    Kan dus zomaar.
    Helaas had ik dus bij alle cyclussen een zeer korte lf, die was dan wel constant o_O

Vruchtbaar slijm is een goed teken! Nog even doortesten dus.

12. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Ik heb me zojuist aangemeld in Dusseldorf.
    4 december intake.

nizzie86 en Champetter vinden dit leuk.
  13. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Hè balen dat je weer ongesteld bent geworden, Jolein8. Ben benieuwd wat je bloeduitslagen opleveren! Wat word er met de uitslagen gedaan?

Goed dat je je in Düsseldorf hebt aangemeld, Kyra77. Hopelijk kunnen zij wat voor je betekenen!

Ik gebruik de hele cyclus dhea, 37.5mg per dag. Dit mag je gebruiken tot een positieve test.
    Mijn cyclussen zijn meestal tussen 28-35 dagen met een lf van 10-12 dagen. Maar heb ook wel eens een cyclus zonder eisprong van 21 dagen. Niet leuk.

14. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Joepie! Als een kind zo blij. Eindelijk begint mijn ovulatie test te verkleuren!
    Wihoe, eisprong onderweg! Hoop ik.
    @cyclus zonder eisprong. Hoe weet je dat?

15. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @progesteron en korte lf.
    Kan het dan zo zijn dat als je dan een zn slechte eisprong hebt gehad, je dan door te weinig progesteron, een kortere of krijgt?
    En deze redenatie volgend, je dan bij een goede eisprong een langere lf hebt?

16. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @dhea: wat ik lees moet dit onder monitoring van een arts gebeuren toch?
    En wat is de werking van er precies van?

17. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    @Kyra77, joepie een eisprong in zicht. Good luck!

Ik heb ook gelezen dat je dhea niet zonder arts te raadplegen moet gebruiken. Vandaar dat ik het nog niet aangedurfd heb.

Mijn arts zegt steeds dat een korte lf komt door een slechte eisprong. Maar ik lees hier regelmatig dat vrouwen wel een goed progesteron hebben en toch een korte lf. Zij krijgen dan utrogestan.
    Daar wil mijn arts niks van weten. Nu niet en 3 jr geleden ook niet. Ik mocht ook niet 2x bloed laten prikken, bijv 5 en 7 dpo of 6 of 7 dpo of om te kijken of mijn ptogesteton zakt. Ze had op mijn formulier een datum geschreven dat overeenkwam met 8 dpo bij mij, dan ben ik dus al ongesteld. Ik ben gewoon op 7dpo gegaan. Ben benieuwd naar de uitslag morgen.
    Ik heb al 3.5jr een korte lf zover ik weet. Daarvoor pil of had ik er geen weet van.
    Dus altijd een slechte eisprong? En alleen die keer dat ik zwanger werd toevallig een goede eisprong? Terwijl de arts zelf zei dat clomid 100mg niet werkte bij mij en ik moest gaan spuiten. En was ik toch ineens zwanger. En dacht ze dat ik een miskraam ging krijgen ivm bloedverlies en achterstand groei op echo bij 5.5-6.5 wkn. En toch bleef ik zwanger.
    Heel raar toch?
    Denk dat het bloedverlies en vroeggeboorte ook misschien te maken heeft met tekort aan progesteron.
    Want in het zkh waar mijn zoontje geboren is zeiden ze dat ik bij een volgende zwangerschap proluton moest gasn gebruiken.

18. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Cyclus zonder eisprong zie je vooral als je temperatuurt.
    Ik heb het 1x duidelijk gehad. Toen was ik ziek en geen temperatuurstijging. Maar meestal wel een temperatuurstijging waaruit ik een eisprong kan afleiden. Enkele keer dubieus welke dag het precies was.

19. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Yeah uitslagen zijn binnen. Muv amh. Dat ik heb ik al een maand geleden laten prikken en is nog niet binnen zei de arts :eek:
    Progesteron 3.6 dus geen goede eisprong.
    Maar de andere waardes waren goed. Fsh 6.6 en oestradiol 213. De arts verwacht dat dit wel een goede cyclus kan worden en wil deze cyclus volgen om te kijken of mijn eisprong dan goed is.
    Wow, sta perplex, dit had ik niet verwacht! Dit staat lijnrecht tegenover fsh 34 en oestradiol 79.

20. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Yeah, als het goed is zijn er dus twee eisprongen op komst, kyra en jolein!
    Je uitslagen vallen inderdaad mee, Jolein. Gelukkig maar! Belachelijk dat de uitslag van amh zo lang moet duren. Ik heb het zelf laten bepalen en had de uitslag binnen twee weken. Overigens zou je zelf dhea kunnen laten bepalen om te zien of het slikken van dhea bij jou handig is. ( geen dhea- s!)

Deel Deze Pagina