@Shan84 Ik heb begin van de maand een intakegesprek gehad in Düsseldorf. Afgelopen donderdag heb ik de uitslag gekregen van de bloedtest. Mijn schildklier werkt te traag. Ik heb medicatie voorgeschreven gekregen via de e-mail. Over 4 weken moet ik opnieuw mijn bloed laten onderzoeken. Zodra m’n schildklier waarde goed is kan ik starten met de behandeling, waarschijnlijk in mei. Ik ben in Nederland lang aan het lijntje gehouden. Na 9 maanden pas IVF/ICSI waar helaas geen bevruchting uit is gekomen. In het ziekenhuis hebben ze ook nooit mijn bloed onderzocht. Ik heb zelf via de huisarts mijn AMH waarde laten bepalen en die is helaas 0,1. Ik ben via dit forum in DD terecht gekomen, daar ben ik de leden heel dankbaar voor. Ik merk ook dat de verhalen veel invloed op mij hebben, het is lastig om postief te blijven. Alhoewel je ook veel informatie en steun krijgt, dat is ook heel fijn. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje.
@Lilyam bedankt voor je reactie, de medicijnen gaan helpen om je schildklier beter te laten werken? Weten ze ook al voor welke behandeling je in aanmerking komt als de waardes wel in orde zijn? Jemig 9 maanden! Hoeveel behandelingen heb je gehad in NL? Bij ons had het ook 8 maanden geduurd (met onderzoeken en wachten) voordat er actie kwam. Goed van je dat je de waarde zelf hebt laten testen door de huisarts. Ben je sinds je in Duitsland in behandeling bent wel wat rustiger onder of?
Na de HSG ben in gestart met de behandelingen. Ik heb eerst een IUI behandeling gehad met Clomid. Daarna overgestapt op Gonal F, echter waren de follikels al gesprongen voor de behandeling. De derde x had ik geloof ik twee follikels, maar geen bevruchting. Toen zijn ze er achter gekomen dat ik moeilijk te stimuleren ben. Ik heb toen zelf aangegeven dat ik niet door wil gaan met IUI. Ik wist toen nog helemaal niets over vervroegde overgang/laag AMH etc. De eerste IVF behandeling is een escape IUI geworden, omdat ik weinig follikels had 2/3. Toen overgestapt naar Menopur 450, ook dat was geen succes. Tijdens de punctie bleken er 4 follikels te zitten met 3 eicellen. Geen enkele bevruchting. De fertiliteitsarts wilde nog ICSI proberen, maar gaf ons weinig hoop. Toch doorgezet, 2 follikels met allebei eicellen. Maar ook geen bevruchting. In Nederland waren we toen uitbehandeld. Ik heb Levothyroxinenatrium 50 mg voorgeschreven gekregen, om de TSH waarden te laten dalen. We hebben nog geen behandelplan opgesteld. Ik heb begin mei een afspraak staan. We hebben wel gesproken over een calciumbadje, PICSI en scratching. Ik heb mij nog niet ingelezen op die technieken, dat doe ik tegen die tijd. Dan kunnen we tijdens de afspraak het plan bespreken. Ik heb niet veel hoop dat het in Düsseldorf wel gaat lukken, aangezien er in al die jaren zelf proberen en behandelingen nooit een eicel is bevrucht. Maar wil wel het gevoel hebben, er als aan gedaan te hebben. Achteraf vind ik het zo frustrerend dat het zo lang geduurd heeft in Nederland. Als ze vanaf het begin mijn bloed hadden onderzocht, dan hadden we meteen kunnen starten met IVF gezien mijn AMH waarde.
@Shan84 snap ik helemaal dat je even afstand hebt gedaa . Tis ook niet niks allemaal! Maar super goed dat je al een afspraak hebt gemaakt! Weet je, ondanks ons laag amh is het niet zo dat we uitgesloten zijn van een zwangerschap. We zouden zelfs in een goede maand nog spontaan zwanger kunnen raken. Alleen het vervelende bij onze diagnose is dat we altijd in onzekerheid blijven, en dat maakt het lastig. Ik hou me vooral vast aan positieve verhalen met enige zelfbescherming weliswaar maar het helpt wel. Op het internet lees ik vaak meer positieve dan negatieve verhalen en dat geeft hoop. Idd de punctie is dat ze de follikels aanprikken en daarna kunnen ze zien of er eicellen in zitten. Dus wederom heel spannend allemaal!
@puppy28 vandaag de punctie toch?! Wat spannend, heel veel succes, duim ontzettend voor een mooie opbrengst!
Wij doen de follikelmetingen in het St Antonius ziekenhuis. Volgens mij staat op de website van Freya een lijst van ziekenhuizen/klinieken waar je terecht kunt voor de fm bij een buitenland traject. Fijn dat jullie intake in DD gepland staat. @Lilyam jullie hebben ook al een heel traject erop zitten. Ik snap je frustratie heel goed, hadden ze maar eerder extra bloedonderzoek gedaan, helaas moet je daar in NL zelf bovenop zitten anders gebeurt er weinig. Hopelijk kan DD wat voor jullie betekenen. Is er ook aanvullend onderzoek gedaan naar bijv schildklier, DHEA, prolactine etc?
Moet zeggen dat het niet heel lekker gaat, blegh. Voel me gewoon niet blij. Moet de teleurstelling denk ik nog even laten bezinken. Hoe is t met jou?
Ola net punctie gehad dus nog beetje aan het bij komen maar de adrenaline zorgt ervoor dat ik zo opgewekt ben, dat ik zelfs ff online kan komen om jullie op de hoogte te brengen. 8 follikels aangeprikt en 6 eicellen. Ik ben dus enorm blij, nu afwachten en hopen of er bevruchtingen zijn, maar ook daar stappen we wederom lekker nuchter in!
@Shan84: this ook niet niks wat je even te horen hebt gekregen. Wat puppy ook zegt: tis niet zo dat wij laag AMH-ers niet zwanger kunnen raken. Dat kan wel, maar helaas reageren we niet goed op stimulatie en hebben we vaak een lage opbrengst per Ivf poging (dus weinig bruikbare eicellen). Ik had altijd een regelmatige cyclus tot mijn bevalling van mijn zoon 4 jaar geleden. Toen we na 9 maanden begonnen voor een tweede kindje begon mijn cyclus raar te doen. Ook eens een langere cyclus van 35 dagen, of een hele korte cyclus van 26 dagen. Mijn waardes zijn verder goed en ik verwacht dat ik, als ik nu ongesteld word idd ga beginnen met spuiten. Ovulatietesten gebruik ik inmiddels al 3 jaar. Persoonlijk vind ik de testen van zwanger en Kids het fijnste (te bestellen via internet). En ik vind het prettig om gericht te kunnen mikken, want ik hou om de dag het gezellig maken, na 3 jaar echt niet meer vol.
Woehoe puppy, dat is echt een heel mooi aantal!! En nu lekker bijkomen en je laten vertroetelen, ik duim weer verder voor veel bevruchte eitjes!
Werd zojuist door DD gebeld met uitslag van de scratch: verhoogd aantal NK-cellen. Dus bij een volgende terugplaatsing 3 dagen ervoor en 3 dagen erna aan het infuus. Heeft iemand hier ervaring mee? Lijkt me organisatorisch ook wel een uitdaging.. Maakt de hoop dat het huidige embryootje blijft plakken wel nòg kleiner
Kan ik me goed voorstellen. Het resultaat na eerst de blijdschap van 10 follikels is ook wel erg teleurstellend.. De hoop of je zo gewenste 2e kindje er ooit gaat komen, is dan even heel ver te zoeken lijkt me... Dikke digitale knuffel meis! Ik wou dat ik tegen je kon zeggen dat het echt goed komt... Maar ja, dat is het frustrerende aan het hele verhaal.. We hebben geen idee. Alleen ons intense verlangen.
Nee, geen ervaring mee. Maar nk cellen hebben toch wat te maken met miskramen? Dat je lichaam het vruchtje af stoot? Of heeft het ook al direct met innestelen te maken?
Op de Vivaneo website hebben ze het over immunotherapie bij zowel mislukte innesteling als bij miskramen, dus denk allebei? In ieder geval weer iets waar we zelf iets aan kunnen doen de volgende ronde..
@Lilyam Jeetje dus je hebt al behoorlijk wat behandelingen opzitten in Nederland. Snap je frustratie dat het zolang heeft geduurd voordat ze bloedwaarden onderzochten. Ik voelde precies hetzelfde. Zolang onderzoeken gedaan, zelfs een kijkoperatie gehad en uiteindelijk konden we met een 'simpele' bloedonderzoek de oorzaak veel beter achterhalen. Toch opzich wel fijn (desondanks dat het niks heeft opgeleverd) dat je wel wat behandelingen hebt mogen hebben, dan weet je in ieder geval wat je een beetje kan verwachten. Ik heb maar een halve behandeling gehad (mijn eicel groeide niet dus moest bij de eerste IUI al afbreken), daarna kwam het nieuws dat ze ons eigenlijk niet meer verder konden helpen na het bloedonderzoek. Ik snap je hoor dat je niet heel veel vertrouwen hebt, is natuurlijk ook een beetje uit zelfbescherming. Maar de doktoren uit Dusseldorf kijken wel (wat ik heb gehoord) wat je als vrouw nodig hebt om tot een bevruchting te komen. Dus je hebt ook helemaal gelijk om het te proberen, de wonderen zijn de wereld nog niet uit @puppy28 oh wat fijn toch nog een beste aantal voor een lage amh waarde. We gaan hier allemaal voor je duimen dat er meerdere bevruchte eitjes uitkomen! Dat blijft ook wel weer spannend natuurlijk. Ik moet zeggen dat ik dankzij alle verhalen en wat ik ook lees hoe jullie ermee omgaan dat het wel wat moed geeft om verder te gaan. Ik heb de afgelopen tijd ook wel een paar keer gedacht van 'laat maar, ik kijk wel wat moedernatuur doet' maar ja aan de andere kant de medische mogelijkheden bestaan ook niet voor niks natuurlijk Hou je ons op de hoogte? @Lien4 we begrijpen je frustratie en teleurstelling. De behandelingen geven elke keer weer hoop en als het dan niet werkt raak je gefrustreerd van je stomme lichaam. Als je dan nog een extra schepje erboven op krijg dat je aan het infuus moet. Ik heb er geen verstand van helaas. Ik heb zonet wel even op Google gekeken omdat ik helemaal niks van weet. Maar ik vond een vrouw die hierover heeft geblogt: https://kinderwensbloggers.com/nk-cellen/ misschien dat je het je kan helpen om wat meer inzicht te krijgen? Bedankt voor de tip op de Freya website, ik zie idd daar een ziekenhuis tussenstaan die dichtbij onze woonplaats is. Zodra ik het gesprek met Dusseldorf heb gehad zal ik daar eens rondvraag doen. @Kyra77 dank je voor je lieve woorden ja klopt is ook zo we kunnen alsnog zwanger worden, maar ja het was wel vervelend om te horen dat medische hulp niet de kansen verhoogt (althans onze arts in Nederland), je wilt zo graag geholpen worden, maar dan werkt het niet. Dat vond ik heel frustrerend. Spannend ik hoop voor je dat je gauw ongesteld wordt zodat je kunt beginnen. Ja ik heb ook hele rare cyclussen, ging eigenlijk altijd wel regelmatig in de afgelopen 2 jaar, maar sinds een paar maanden is kort en dan weer lang. Hahaha ja ja hebt ook helemaal gelijk, verplichte sex is niet altijd even romantisch, maar we doen het voor een goed doel he
@puppy28 . Geweldig! Ik blijf door duimen de komende dagen. @Lien4 . Ik ken iemand waarbij de nk-cellen ook verhoogd waren. Je lichaam "vecht" dan sneller tegen niet lichaamseigen cellen. Dus sperma en een bevruchte eicel worden ook "aangevallen". Zo'n infuus verzwakt je afweersysteem in de hoop dat de eicel dan wel innestelt. @hier. Zit alweer op cd 3. Deze keer gelukkig niet zo'n superhevige menstruatie. Wel hevig. Maar te doen. Sinds een jaar is dit iedere keer afwachten. Vaak zitten er hele hevige dagen tussen waarbij een supertampon al binnen 1u doorlekt! Niet te doen tijdens werkdagen of een dagje uit Of menstruaties die wel 10 dgn duren! Komt allemaal door de overgang aldus de artsen. Hiervoor was ik nooit hevig ongesteld. Toen ik zwanger wilde worden van mijn zoontje juist heel licht en maar 2-3 dgn. Nu dus het tegenovergestelde!
Omg ik ben nog steeds niet gebeld door DD ivm bevruchtingen. Maak mezelf helemaal gek met dat dit geen goed teken is. Hoelaat bellen ze normaal, weet iemand dit?