Ervaring en tips primaire ovariele insufficientie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door jolein8, 8 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Nou, meiden. Het gaat hier beginnen!
    Ben gisteren ongesteld geworden..

2. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Ach jee puppy, toch vervelend om zo'n uitslag te krijgen. En wat suf dat je het dan toch gewoon toegemaild krijgt terwijl je dat nadrukkelijk niet wilde. Maar goed, nu wel even rust voor jezelf en voor je lijf. En heel hoopvol van die curve van twee maanden! Maar je kunt dit nu dus niet opnieuw laten testen over twee maanden zeker? Goed idee om die probiotica te gaan slikken. Geldt daarvoor altijd baadt het niet dan schaadt het niet? Dan ga ik er ook wel aan denk ik, welke gebruiken jullie?

3. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Spannend, succes! Goed dat je het mee had op je weekend weg :thumup: wanneer is je eerste fm?

4. Shan84

Shan84 Actief lid

1 mrt 2018
    117
    37
    28
    Vrouw
    @Kyra77 wat superfijn dat je eindelijk kan starten, spannend ook! Hoelang heeft er tussen je laatste en nieuwe behandeling gezeten? Ik hoop voor je dat het er allemaal goed uit ziet en het helemaal goed gaat komen! :)

@Lien4 @puppy28 jeetje dames wat een rotnieuws allemaal, heb het echt met jullie te doen! Je moet steeds je hoofd hoog houden en hopen dat alles goedkomt en je gaat steeds met goeie moed erin en dan lukt het niet. Lijkt me zo frustrerend! Ik wens jullie echt het allerbeste want ik vind het heel knap dat jullie blijven vechten. Puppy28 blij om te horen dat je ook nog het geluk ergens anders kunt zoeken en dat je weer leuke dingen gaat doen. Ik heb vanaf begin af aan tegen mezelf gezegd, ik ga niet mijn hele leven in het teken zetten van behandelingen. Mijn eigen leven is me zoveel waard en de liefde en plezier die ik met mijn partner beleef ook. En zoals mijn partner ook zegt 'wat belangrijk is ons, alles wat erbij kan komen is bijzaak, zolang wij maar gelukkig zijn ;)' probeer dat ook vol te houden ga lekker genieten de komende maanden!

@Bloempje1982 wat fijn zeg dat je nu bent overgestapt naar Dusseldorf dat alles er goed uit ziet, lijkt me toch wel prettig nadat je vanuit NL hebt gehoord dat ze niks meer voor je kunnen betekenen. Fijn dat je ook weer kunt starten en dat er 6 eitjes klaarliggen, dat is idd een goed teken voor iemand die gediagnosticeerd met vervroegde overgang. Mag ik vragen op welke waardes ze je hebben gediagnosticeerd met vervroegde overgang?

Met mij gaat het mwah mwah, ik heb eigenlijk de klap nog niet verwerkt maar moet zo hard doorzetten dat ik mijn strijdlust een beetje aan het verliezen ben. Daarom ook weer wat minder actief geweest de laatste paar weken.

De vorige keer dat ik hier was was ik niet ongesteld geworden, kort daarna ben ik wel soort van ongesteld geworden. Een hele vage ongesteldheid. Wel het ziekenhuis waar ik nu in behandeling ben gebeld en we hebben gekeken en het zag er 'normaal' uit. We mochten beginnen met onze laatste IUI behandeling. Bij de eerste echo zag het er al niet goed uit, ze zag maar 1 ei :$ elke dag 150IE menopur gespoten een week lang, vandaag weer gekeken. Ze zag helemaal niks....... ik vraag me af of het allemaal nog wel zin heeft, ook om naar Düsseldorf te gaan *zucht*.

5. Bloempje1982

Bloempje1982 Actief lid

6 feb 2018
    135
    71
    28
    Vrouw
    @shane Ja, we hebben uit goed fatsoen het gesprek afgewacht in Nederland, maar we hadden toen al besloten niet meer naar dat ziekenhuis te gaan. Tijdens het laatste gesprek hadden we al contact gelegd met Düsseldorf. Ja, 6 eitjes! Wat was dat een cadeautje, zeg.

Ik weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen, maar ik wil mijn waardes zeggen, maar er liever niet te diep op in gaan. Het gaat momenteel ook niet zo goed met mij. Ik maak me heel erg veel zorgen en heb veel stress en spanningen. Als ik dan op die waardes inga dan ga ik ook weer googlen enz. terwijl ik daar nu juist de rust in heb gevonden. Ik bedoel dit echt niet vervelend, maar moet echt even op mezelf passen...
    Mijn AMH is 0,21, mijn FSH is 17. De rest van de waardes waren wel allemaal goed. Ook is mijn cyclus nog extreem regelmatig.

Wat bedoel je met je strijdlust verliezen? Niet opgeven!!! Zeker niet doen! Bij welk ziekenhuis zit je? Waarom ga je geen contact opnemen met Düsseldorf? Zij mogen ook meer stimuleren. In NL is het volgens mij maximaal 250ie en in Düsseldorf 450ie.

Als je het te horen krijgt dan krijg je een enorme klap te verwerken, maar echt... neem contact op met Düsseldorf. Waar de arts van het streekziekenhuis tegen me zei "je bent opgegeven". Zei dokter S "ik snap niet waar om het niet zou lukken. je hebt hulp nodig, maar ik zie niet in waarom het niet zou lukken". Dat is wat anders dan die @#$%^&& arts die me vertelde dat ik al in de overgang zat en mijn menstruatie binnen een half jaar uit zou blijven enz... Heel veel liefs en sterkte... Dikke virtuele knuffel

6. Shan84

Shan84 Actief lid

1 mrt 2018
    117
    37
    28
    Vrouw
    Bloempje1982 vindt dit leuk.
  7. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    OH, toch balen, of niet?
    Ik ben op eigen initiatief begonnen met probiotica : orthiflor fem. In het kader van baat het niet...

8. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Probiotica kan echt geen kwaad. Ik heb dit bij mijn laatste consult ook besproken met dhr C. Probiotica zijn eigenlijk gevriesdroogde goede bacteriën. Dhea is een hormoon, dus het zijn 2 verschillende dingen.

9. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    As zaterdag eerste meting. Spannend!

10. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @Shan84: wat een domper meis. Gewoon helemaal niets! Dikke knuffel. Kan me voorstellen dat je daar even helemaal van in de war bent.

Er zat bijna 4 maanden tussen uitslag 1e poging in NL en de eerste snuif van de nieuwe behandeling in DD (15 december en nu weer begonnen op 7 april)

11. Bloempje1982

Bloempje1982 Actief lid

6 feb 2018
    135
    71
    28
    Vrouw
    @Kyra77 Welke slik je dan? Fijn dat je het al een keer hebt besproken met Dokter C. Fijn is zo'n forum dan, he? Zijn alle probiotica goed of moet je een bepaald soort slikken. Ik had er al een van Orthica gevonden. Dat is een heel goed merk... Bedankt!!!!

12. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Ik slik ook die van Orthica: Ortiflor Fem. Orthica is idd een heel goed merk!

13. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @hier: 1e meting 3 follikels links, 1 rechts. Mw C was tevreden gegeven mijn super lage AMH.

Lien4 en Bloempje1982 vinden dit leuk.
  14. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Inderdaad een mooie start! en wie weet komt er nog eentje bij, ik duim voor je! Moet je maandag weer?

15. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    @Kyra77 dat is een mooi begin! Heb je er een goed gevoel bij?

@puppy28, wat naar dat je uitslag niet positief was. Anderzijds is even pauze ook wel fijn. Hoe gaat het nu met je?

@hier ben ik wat afwezig. Heb afgelopen week een andere baan aangenomen, ik ga na tien jaar een andere weg in! En juist afgelopen week stond ik met twee positieve testen in handen. Alleen wel in de verkeerde, aflopende volgorde. En vandaag inderdaad ongesteld geworden. Wat een achtbaan deze week. Nu maar weer vooruit kijken.

Hoe gaat het met de andere dames?

16. Bloempje1982

Bloempje1982 Actief lid

6 feb 2018
    135
    71
    28
    Vrouw
    Ik ben gisteren weer begonnen met synarel. Vanochtend de eerste ovaleap gezet en vanavond de Meriofert. Let's do this.

17. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
  18. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Joh! Wat heftig en dubbel. Fijn dat je zo snel een nieuwe baan gevonden hebt! Maar wat zou het fantastisch zijn geweest als die testen gewoon hadden opgelopen... Pfff...
    Sterkte en dikke knuf

19. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Spannend, heel veel succes, ik duim!

20. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Heyhey, ik lees hier nog wel mee hoor! Maar moet zeggen dat ik nu heel lekker in mijn vel zit vooral door het niet bezig zijn met behandelingen! Gek he eigenlijk?!
    Het is inderdaad wat rot om te horen, maar anderzijds kan ik nu idd wel even mijn rust pakken en mijn lichaam op orde brengen. Heb vandaag de orthiflor fem binnen gekregen, dus ben benieuwd of dat gaat helpen. Verder druk bezig met plannen/sparen van de bruiloft en vakantie in Indonesie, dus wel een hele leuke afleiding!

Hoe gaat het met jullie allemaal?
    Heb niet alles terug gelezen, soms gaat het snel hier en soms blijft het even stilstaan.

@Bloempje1982 lees dat je weer begonnen bent, wat goed!! Zet m op hoor!!

@tlc81 goed dat je voor jezelf kiest en dat je toch de stap hebt gezeg naar nieuw werk! Hopelijk gaat je dat veel positieve energie opleveren!

Lien4 en Bloempje1982 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina