Hhmm interessant. Hoe kun je zien dat het follikel niet gesprongen is? Ontstaat er dan een cyste? Krimpt het follikel dan in? Bij mijn zoontje groeiden er steeds eitjes tot 17-18mm en krompen weer in. Tot er uiteindelijk laat een sprong, tenminste dan had ik een temperatuurverhoging. Lf was toen 6-7 dgn. Met clomid zwanger geworden. Nu heb ik eerder mijn eisprong. Tenminste kenmerken van een naderende eisprong en tempverhoging. Maar nog altijd een korte lf. Met erge pijnlijke borsten na de eisprong. Progesteron is altijd laag geweest. 1x is fout geprikt op de dag van de eisprong. Toen was mijn progesteron 7. Dus ik ging ervanuit dat mijn progesteron wel steeg. Maar ook snel weer daalde. Vandaar de korte lf. Maar het kan dus ook zijn dat hij niet springt en je toch een stijgende temp hebt door lichte stijging van progesteron?
Het follikel blijft dat zichtbaar en ontwikkeld zich dan inderdaad tot cyste. Zo irritant!! Wat betreft de temperatuur: geen idee. Ik heb slechts een blauwe maandag mijn temperatuur bijgehouden.
Succes vandaag Lucie en Kyra! Ik had vandaag nog een echo. 1 follikel gekrompen. Ander maar 1 mm gegroeid naar 13.5mm. Bms wel gegroeid naar 8.1mm. Geen eisprong dichtbij. Dacht ik zelf ook al. Had nog hern vruchtbaar slijm of bmm die open en zacht is. Ik mag wel nog progesteron laten prikken na mijn eisprong. Kijken of dat hoger is in een cyclus met goede startwaardes. Na het overleg met gynaecologen en uitslag progesteron, krijg ik dan een eindgesprek.
Wij mogen starten met proefstimulatie voor IVF. FA gaf aan dat Amh 1 van de indicatoren is hoe het er qua vruchtbaarheid voor staat, maar dat dit niet het persè de gouden standaard is. Word nu opgeroepen om IVF trajact op te starten.
Correctie, ik ben net gebeld en we mogen al starten als ik volgende week ongesteld ben geworden!! Ben helemaal flabbergasted!! Zo snel al.
Wow Kyra! Dat is goed nieuws! Weet je ook welk protocol je krijgt? Je hebt een lang en kort protocol bij ivf. Bij een laag amh is het raadzaam een kort protocol te doen. Vandaar mijn vraag. Helaas zit zo'n vervolgtraject er voor ons niet in. Mijn vriend wil het niet. De arts zei vanmorgen tegen mijn zoontje (die was mee naar de echo). Papa en mama mogen heel blij met jou zijn. Je bent echt een wondertje. Bedoelend dat we 2.5 jr geleden eigenlijk al heel veel geluk hebben gehad. Dat het er nu waarschijnlijk echt niet meer in zit.
Yeah Kyra77, dat is een goed bericht! Actie! Inderdaad wat Jolein zegt: zorg dat je het korte protocol krijgt. En hopelijk zijn ze niet te zuinig met medicatie. Slik je zelf nog iets van preparaten? Heel veel succes! @jolein8: oei confronterend! Ontzettend jammer dat je man er niet meer voor open staat. De mijne ook niet, maar wij hebben al twee kindjes. Mijn zoontje is grote broer en dat wilden we allebei dolgraag. Moeilijk hoor. Kunnen jullie er samen wel over praten? Hier nog steeds eisprongloos. Dag 17. Die gaat niet meer komen, waarschijnlijk. Zal volgende week wel ongesteld worden. Blegh.
@jolein8: wat ontzettend verdrietig! Ik me je wens en verlangen zo indenken.. Dikke knuffel meis @tlc81: wellicht heb je gewoon een latere eisprong. Die van mij was deze rond ook een week later. Ja, we krijgen het korte protocol. 225 eh gonal en decapeptyl. Omdat we nu al in Zwolle kunnen beginnen en omdat ik dit hele traject heftig genoeg vind, ga ik dd uitstellen tot Jan/februari. Stap voor stap.
Kyra77: wat fijn dat jullie meteen starten! Ik ben zo benieuwd hoe het zal gaan. Ik wens je erg veel succes! Onze intake ging niet door want we zijn ziek geworden. Nu pas weer in december. Jolein8: het is heel makkelijk om aan Utrogestan te komen. Bijv. via besloten FB-groepen...
Kyra, wanneer mag je beginnen met spuiten? Is dat ook op cd 3? Tlc, wellicht komt je ei later? Geef de moed niet op! Die van mij komt ook altijd later. 1x zelfs pas op cd 35! Dat was voor mijn zwangerschap. Tm december had ik mijn eisprong gemiddeld op cd 35. Daarna ineens tussen cd 17 en 21 en 2x op cd 15. Alleen laatste ronde weer later. Ben benieuwd wat deze ronde geeft, aangezien op cd 15 nog niet echt wat spannends gebeurde in mijn eierstokken. Lucie, je hebt een pb. Ik ga ubiquinol en dhea bestellen. Heb nu q10 met extra vit b en vitex agnus castor. Weet alleen niet of vitex icm dhea kan? Vitex is hormoonregulerend, zorgt voor een betere balans. Maar dhea is ook een hormoon. Twijfel of ik dat wel samen moet slikken. Kan er niks over vinden.
@Kyra77 : als jullie nu toch later beginnen, zou ik die tijd gebruiken om ubiquinol en dhea te slikken. De eicellen die dan geoogst gaan worden, zijn dan van betere kwaliteit. @jolein8 : vitex agnus ontregelde mijn hele cyclus.Daar kreeg ik juist gekke cyclussen van. Dhea regelt niet je cyclus, maar zorgt voor een goede voedingsbodem van je eicellen. Kun je vast tegelijk gebruiken.
Oh en bestel wel de juiste dhea! Die van Puritans Pride. Je hebt ze ook van Natrol, maar die werkt minder goed.
Oke. Puritans pride, check @tlc81 Bij ubiquinol maakt het niet uit welke? Is dat wel echt ubiquinol allemaal? Of ubiquinon, co q10? Ik heb al eens eerder vitex geslikt. Bij 2 cyclussen was mijn lf 8 en 9 dgn. Maar bij die erna al licht bloedverlies op 4dpo tot 6 dpo en 7dpo echt ongesteld. Toen maar gestopt. Ik dacht nu probeer het nog eens om de lf omhoog te krijgen.
Bij Ubiquinol heb je de werkzame stof te pakken. Co q10 en ubiquinon moeten nog in je lijf worden omgezet naar ubiquinol. Is dus minder effectief. Ik heb echt ubiquinol besteld.
Dank ladies! Ik ben heel benieuwd wat het ons gaat brengen. Ubiqunol slik ik al, maar aangezien we komende week gaan starten heeft dhea geen in meer. Balen Lucy78 dat jullie ziek waren!
Nog steeds geen teken van een naderende eisprong tlc? Mijn ovulatietest was vandaag bijna even donker als de controlestreep. Dus dat ziet er goed uit. Maar heb nog geen vruchtbaar slijm gespot. En mijn bmm doet ook raar. 1x hoog en open en 1x heel laag en veel dichter. Lijkt me niet echt gunstige omstandigheden
@Lucie78: sorry had erover heen gelezen dat jullie afspraak door ziekte niet door ging. Da's balen! Allebei weer beter? En heb je een nieuwe datum gekregen? @Kyra77: voor nu niet meer inderdaad, maar mocht het niets worden, dan heb je spontaan wel kansen en anders voor DD. @jolein8: nee geen eisprong te bekennen. Maar wel een hoge temp bij het opstaan. Kan door mijn nachtdienst komen of medicatie tegen schimmelinfectie. Of heb toch ongemerkt een eisprong gehad. Deze maand is sowieso knudde... Fijn dat je eisprong eraan lijkt te komen. Wel vreemd dat de rest er niet of wijst?!
Hoe is het met jullie? Inderdaad een eisprong gehad, @jolein8 ? Hier weer -voor eisprong- temp?! Dus denk inderdaad dat er geen eisprong is geweest en ook niet meer komt. Dag 19 en niets in aantocht. Rare, rare maand.
@tlc81: balen als je idd geen eisprong zou hebben gehad!!!! Dat is echt super k... @jolein8: wel de situatie zoveel mogelijk kunnen benutten? Ga voor je duimen meis!! @ hier: prikinstructie gehad. Zodra ik deze week ongi word gaan we beginnen!! Ik vind het rete spannend, maar heb er ook een heel goed gevoel over. Dit gaat m gewoon worden!!