Ervaring en tips primaire ovariele insufficientie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door jolein8, 8 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Ik ben gisteren begonnen met spuiten.
    De Meriofert werd gisteren mogelijk gemaakt door @Jolandadjk en vandaag door @Elocina. thanx lady's :):thumup:

puppy28 en Jolandadjk vinden dit leuk.
  2. Bloempje1982

Bloempje1982 Actief lid

6 feb 2018
    135
    71
    28
    Vrouw
    Hey @puppy28,

Wat fijn om te horen dat je ongesteld bent geworden. Eindelijk weer iets om naartoe te werken en leven. Fijn, joh. 5 juli is al bijna. Hopelijk helpen de onderzoeken. Heel veel succes!!!!

Met mij gaat het goed, hoor. Vaak hele dagen misselijk (gelukkig niet iedere dag meer) en heel erg moe, maar het hoort erbij. Binnenkort weer een echo, maar ook dat blijft spannend!

Lief dat je er naar vraagt trouwens

puppy28 vindt dit leuk.
  3. wennepen80

wennepen80 Fanatiek lid

14 dec 2014
    2.507
    1.223
    113
    Aankomde donderdag dan eindelijk mijn second opinion.
    Spanning loopt al aardig op hier..
    Gister voor de zekerheid een test gedaan en natuurlijk hartstikke negatief.
    Nu al vanaf 10 Dec 2017 geen ongesteldheid meer gehad.. Mis het wel hoor( raar om te zeggen:roflmao:)

4. wennepen80

wennepen80 Fanatiek lid

14 dec 2014
    2.507
    1.223
    113
    Gister als grote verassing ongesteld geworden:eek:
    Mocht ook wel een keer na 6 maanden:roflmao:

Shan84 en Nellie4 vinden dit leuk.
  5. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Leuk weer wat van je te horen! Fijn dat je eindelijk ongesteld bent geworden en dat je weer ergens naar toe kunt leven, ik ga weer meeduimen. Hoe zit dat dan eigenlijk met DHEA, is dat van invloed op je cyclus als je het niet consequent inneemt? Ik heb nu ook een potje voor me neus staan (na opnieuw en opnieuw en opnieuw erover beginnen in DD, heb nu 30 mg gekregen). Maar ik heb het nog niet aangedurfd om er daadwerkelijk mee te starten, ben best huiverig voor bijwerkingen.. merk jij daar iets van?
    Verder is t rustig bij ons, we willen in t najaar nog een poging wagen waarschijnlijk. Vorige twee pogingen zo dicht op elkaar hebben er achteraf toch wel erg ingehakt bij mij, gaat niet zo lekker. Ik praat er nu wel met iemand over, wat wel helpt.

6. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Vandaag werd de Meriofert mogelijk gemaakt door @Equivoque xxx

Als uit deze poging een kindje komt dan is het een echt ZP baby :D

@Lien4 verstandig om even pas op de plaats te nemen. Mijn 1e twee pogingen waren ook veels te snel achter elkaar. Dat gaat je zeker niet in de koude kleren zitten

@puppy28 gefeliciteerd met je ongesteldheid, lijkt me wel dat je na de scratching gelijk kan beginnen. Alleen kan het zijn dat de nk cellen uitslag nog niet bekend is voor de tp. Wij wilden sowieso een maandje extra wachten maar als dat niet zo was geweest had het erom gespannen of de uitslag op tijd was geweest.

@wennepen80 spannend as donderdag, is dat je eerste gesprek in DD?

7. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Hee, dat is lang geleden! Was het nog niet over de datum? ;)
    Heeeel veel succes, ik ga voor je duimen! :thumup: Houd me op de hoogte!
    Zelf toevallig ook middenin een poging op dit moment, tweede (en laatste...) keer eiceldonatie met eigen donor. Erg spannend... want na een miskraam bij de eerste poging heb ik er wel heel even aan mogen proeven...

Ik schrijf ook mee in het eiceldonatie-topic. Mochten er dames zijn die dit ook overwegen, wees welkom (al hoop ik natuurlijk van harte dat het voor jullie niet zover komt)!

Nellie4 vindt dit leuk.
  8. wennepen80

wennepen80 Fanatiek lid

14 dec 2014
    2.507
    1.223
    113
    Nee heb gesprek in radboud umc

9. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Even gauw @Lien4: dhea werkt niet op je cyclus. Ik gebruik het nu ruim 1,5 jaar en behalve wat meer pukkels en tijdelijke haaruitval geen bijwerkingen hoor. Zou het juist nu gebruiken, dan maak je spontaan ook nog een kansje.

10. Shan84

Shan84 Actief lid

1 mrt 2018
    117
    37
    28
    Vrouw
    Ik ook even gauw voor @Lien4 ik heb ook dhea van dusseldorf gekregen en heb geen bewerkingen tot nu toe. Slik ze al meer dan een maand. DHEA krijg je voorgeschreven als je bijschorsnierwaarde lager is dan gebruikelijk. Vrouwen met een lage eicelvoorraad hebben vaak een lagere bijschorsnierwaarde waardoor de eierstokken luier raken *dus minder goed reageren op fsh*. Door DHEA te slikken worden je eierstokken gevoeliger en hopelijk reageren ze dan beter op fsh en straks op de stimulatie van buitenaf.

Het is nog niet officieel wetenschappelijk bewezen. De laatse cyclussen die we hebben bekeken in NL inclusief medicatie (menopur 150) weinig follikels en weinig groei (6mm heeft ie gehaald met 4 weken stimuleren). Ongeveer een maand na het slikken van dhea was mijn behandelgesprek in Dusseldorf. Ik was doodzenuwachtig voor de echo, maar opeens was daar aan beide kanten 3 follikels en 2 van boven de 12 en dat op cyclusdag 11. Ik wist niet wat ik zag. Ja of dat aan de dhea ligt, dat weten we natuurlijk niet. Maar mijn onderbuikgevoel zegt wel dat het iets bijdraagt.

11. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    @tlc81 en @Shan84 dankjewel voor jullie reacties, ik ben vanmorgen begonnen met het eerste pilletje. Mijn DHEA waardes van december zagen er in principe goed uit, niet dermate laag dat DD vond dat ik het bij moest slikken. Maar omdat ik er zoveel goeds over lees (maar ook wel dat het geen suikerklontjes zijn..) heb ik het een aantal keer opnieuw ter sprake gebracht en nu uiteindelijk dus wel gekregen. Daarom ben ik wat huiverig voor bijwerkingen, omdat mn eigen DHEA al niet zo laag was dat het perse aangevuld moest worden. Wordt bij jullie tussendoor nog gecontroleerd op DHEA, of de waardes in je bloed veranderen en bijvoorbeeld niet te hoog worden? En tlc81, koop jij het zelf ergens?

12. wennepen80

wennepen80 Fanatiek lid

14 dec 2014
    2.507
    1.223
    113
    He dames.
    Gister mijn second opinion gehad in het radboud.
    Mijn fsh was voor hun te hoog en dus gaan ze me niet stimuleren met medicatie omdat ze fsh moeten stimuleren om een eisprong uit te lokken en bij mij dus geen nut heeft omdat die al zo hoog is.
    We hebben nog 5% kans om spontaan zwanger te worden.
    En dat ik nu ongesteld was geworden is een goed teken zei ze wat betekend dat het nog wel iets doet daar beneden.
    Ze hebben toch weer bloed geprikt om alle waardes nogmaals te controleren.
    Ze gaan ook een chromosoom onderzoek doen om te kijken of ik een afwijking heb en daarom zo vroeg in de overgang gekomen ben.
    Heb ik zelf niet zoveel meer aan maar de dochters van mijn broer en zus wel.
    Want als het blijkt dat ik dat heb hebben zij dus ook verhoogd kans op vervroegde overgang, en dat het bij hen nog vroeger kan gebeuren.
    En zij nog tijd hebben om op tijd wat eicellen kunnen in laten vriezen just to be sure ;)
    Heb femoston 10 mg mee gekregen die een beetje ondersteund in de overgang klachten met als positieve bijwerking misschien wel een makkelijkere eisprong.
    Heb het nog over het slikken van dhea gehad maar het is nog niet bewezen of voldoende medisch bewezen dat dit kan helpen met een kinderwens.
    Ze begon ook over onze zoon en dat we niet ongewenst kinderloos bleven:mad: nee we hebben er 1 ja en daar zijn we heel blij mee maar betekend niet dat we de wens naar een 2 e makkelijker aan de kant kunnen schuiven..
    Ik mocht ook naar dd maar ze zei al omdat mijn fsh zo hoog is ze daar waarschijnlijk ook weinig voor me gaan doen.

13. wennepen80

wennepen80 Fanatiek lid

14 dec 2014
    2.507
    1.223
    113
    Oeps sorry voor het lange verhaal :roflmao:

14. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    @wennepen80 wat vervelend om te lezen. Maar ik wil je toch een hart onder de riem steken. FSH is fluctuerend, dus soms kun je een maand een hoge FSH hebben terwijl je de andere maand weer een goede waarde hebt en dus wel te stimuleren bent. Dat ze daar zeggen dat DD waarschijnlijk niets voor je kan betekenen, vind ik wel wat kort door de bocht. Ik zou echt adviseren om alsnog een intake te plannen. Ze benaderen bepaalde dingen op een andere manier waardoor zij tóch kansen zien. Laat de aanname van het Radboud je aub niet ervan weerhouden om naar DD te gaan

wennepen80 vindt dit leuk.
  15. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Juli 2018 dus het kon nog net :D
    Morgen heb ik de punctie, maar helaas heb ik maar twee grote follikels. aan de rechterkant is er helemaal niets gebeurd. Het wordt dus spannend.

En voor jou helemaal spannend zeg. Ik spiek af en toe even bij het eiceldonatie-topic :)

16. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Heel veel succes morgen, wat spannend met twee follikels pfff...ik hoop ontzettend voor je dat er twee mooie eitjes geoogst worden die er zin in hebben, het hoeft er uiteindelijk maar eentje te zijn

17. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Wat jammer dat het er maar twee zijn... dan wordt het inderdaad heel spannend. Ik kan me herinneren dat dit jullie laatste poging zou worden, denken jullie er nog steeds zo over?
    Ik ga héél hard voor jullie duimen dat dit hem dan toch gaat worden!!!

18. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Pff net een bummer gehad. Na intakegesprek ed bij nijgeertgen hebben we te horen gekregen dat we niet in aanmerking komen voor op de wachtlijst voor ecd. Gezien het weinig aantal donoren, komen er alleen nog mensen in aanmerking die NOOIT een kans hebben gehad (zoals vrouwen zonder eierstokken bv). Ik vroeg aan de arts hoe het zat als ik straks geen eitjes meer heb gezien mijn voorraad, maar ook dan kom ik niet in aanmerking omdat we wel een “kans” hebben gehad. Sorry hoor, maar hoe krom is dat. Blijkbaar hadden we dan geen kans anders hadden we wel een kind. Sorry moest even spuien maar mijn dag is meteen verpest.

19. Lilyam

Lilyam Actief lid

18 nov 2016
    285
    56
    28

Belachelijk! Hebben jullie een back up plan?

Ik zelf heb sowieso geen hoop om via een eicelbank in Nederland geholpen te worden, gezien de wachtlijst. Tevens heb ik vanwege mijn mediterraans uiterlijk liever een Spaanse donor.
    Ik ben al aan het sparen om uit te wijken naar Spanje, mocht de aankomende behandeling weer geen bevruchting opleveren.

20. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Nee dit is niet per definitie de laatste poging. Toen we vorig jaar besloten door te gaan hadden we eigenlijk in iedergeval nog twee pogingen in ons hoofd. Zolang er terugplaatsingen zijn gaan we door. Totdat we het niet meer kunnen opbrengen mentaal of financieel of als het geen eicellen meer oplevert uiteraard.

Deel Deze Pagina