Ervaring en tips primaire ovariele insufficientie

Discussion in 'MMM clubs' started by jolein8, Oct 8, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

Apr 9, 2017
    1,046
    878
    113
    Female
  2. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,874
    7,938
    113
    De punctie ging goed. Gelukkig 2 eicellen uit 2 follikels, maar daar had ik opzich ook wel vertrouwen in. Het spannendste komt nu eigenlijk of er bevruchtingen zijn en een tp straks.
    Alle vorige ivf's had ik steeds 1 tp uit 3 eicellen, dus het zal erom spannen.

3. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    1,222
    604
    113
    Nee helaas geen back up plan, alleen maar hopen dat mn eigen eicellen hun werk gewoon eens een x doen.
    Het buitenland hebben wij ook overwogen alleen dat anonieme heb ik geen super gevoel bij. Ik weet ook niet waarom.

Zit jij momenteel in behandeling en in dd?

4. Lien4

Lien4 Actief lid

Nov 7, 2017
    411
    174
    43
    Female
    Hè gets, wat een vervelend nieuws. En inderdaad krom en oneerlijk. Heel begrijpelijk dat je daar pissig om bent! Hanteren ze die strenge regels overal in NL? Of is er überhaupt maar 1 wachtlijst voor ecd in NL...? Zou je eventueel iemand uit je familie/omgeving kunnen/willen vragen om donor te zijn?

5. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

Apr 9, 2017
    1,046
    878
    113
    Female
    Ja inderdaad, deze paar dagen worden zenuwslopend... ik was natuurlijk met mijn eigen eicellen nog nooit zo ver gekomen, maar met de eerste donatiepoging viel me dat ook erg tegen!
    Met samengeknepen billetjes duim ik met je mee! En vanaf vrijdag schuif ik ook aan, dan krijgt mijn donor de punctie...

6. Lien4

Lien4 Actief lid

Nov 7, 2017
    411
    174
    43
    Female
    Jemig wat spannend Nellie, hopelijk morgen een positief telefoontje

7. Lilyam

Lilyam Actief lid

Nov 18, 2016
    285
    56
    28
    Ben vandaag begonnen met het spuiten van de hormonen. Ik zit in traject in Düsseldorf. Kon nu pas starten omdat m’n schildklier iets te traag was. Heeft een paar maanden geduurd voordat die weer in orde was.

Heb totaal geen zin in het telefoontje de dag na de punctie, zie er nu al tegenop! Ben zo bang om weer om te horen dat het niet gelukt is.

Ik ben aan de ene kant voorstander van een anonieme donor...denk ik, anderzijds ook weer niet. Vooral als het eventuele kind straks wil weten waar het vandaan komt of met erfelijke ziektes ed.

In mijn omgeving kan ik niemand vragen om eiceldonor te zijn, dat heeft oa te maken met de geloofsovertuiging van mijn vriendinnen/familie.
    Via een eicelbank in Nederland kom ik toch nooit aan de beurt.

Ik ben wel aan het sparen voor het traject, maar de beslissing neem ik pas als het zover is.

Soms hoop ik dat de wetenschap met een baanbrekend onderzoek komen en eicellen vanuit stamcellen oid kunnen kweken. Ik zou mijzelf als proefkonijn opgeven hahaha

8. Lilyam

Lilyam Actief lid

Nov 18, 2016
    285
    56
    28
    #1008 Lilyam, Jun 27, 2018
    Last edited: Jun 27, 2018
    Dubbel

9. Lilyam

Lilyam Actief lid

Nov 18, 2016
    285
    56
    28
    @puppy28

Maar hoe zit het bij jou dan, ben je nog in behandeling?

Ik heb het topic een tijd niet gevolgd, omdat ik soms helemaal klaar ben met zwanger worden!

10. Shan84

Shan84 Actief lid

Mar 1, 2018
    117
    37
    28
    Female
    Wat een gemene opmerking van de arts zeg. Het is ook zo makkelijk gezegd, je hebt er 1 dus wees blij, maar dat is niet aan de arts om aan te geven. Om heel boos van te worden. Ik heb er nog geen 1 en uiteraard zal ik ontzettend blij zijn als we er wel 1 kunnen krijgen, maar het knaagt nu al aan me dat de kans voor een 2e zo klein wordt. Het is altijd zo makkelijk om dingen te roepen totdat het jezelf overkomt. Heel stom! Anyways, ik sluit me bij @puppy28 aan. Als je het gevoel hebt dat je de strijd nog niet wilt opgeven, ga alsjeblieft nog langs Duitsland om daar te kijken wat ze voor je kunnen betekenen. FSH kan zo fluxeren, helemaal als je vervroegd in de overgang zit. Het kan zo maar zijn dat een ene maand het wel weer goed zit. Mijn artsen in Nederland zeggen dat eiceldonatie ons enige hoop is volgens de NL protocollen, in Duitsland staan ze hier heel anders tegenover. Ja ze liegen er niet om dat onze kansen nihil zijn, maar ze hebben nog 2 opties voor ons die ze willen proberen. Dit zouden ze echt niet doen als het volgens hun niet meer mogelijk is. Maar goed uiteindelijk moet je natuurlijk doen wat voor jezelf goed voelt :) veel geluk iig!

wennepen80 likes this.
  11. Shan84

Shan84 Actief lid

Mar 1, 2018
    117
    37
    28
    Female
    Lijkt me idd heel spannend, maar geef de hoop nog niet op. Je hebt maar 1 goeie eicel nodig en wie weet zijn ze allebei gevuld! VEEL GELUK!! <3

12. Shan84

Shan84 Actief lid

Mar 1, 2018
    117
    37
    28
    Female
    Kan me heel goed voorstellen dat je dag helemaal is verpest. Je ging er natuurlijk ook wel heen met een positieve instelling om te kijken wat de mogelijkheden zijn als het zelf niet meer lukt. Dat is al een stapje van je grootste wens af (met je eigen eicellen) en dan wordt het gewoon keihard in je gezicht gedrukt, dikke pech jammer dan. Nee dat is echt niet leuk, weer een rouwproces die je moet ingaan :( maar was dit een oriënterend gesprek voor je? Want je was toch nog niet uitbehandeld in DD?

13. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    1,222
    604
    113
    @Lilyam en @Shan84 hey, ik ben idd nog steeds in behandeling in dusseldorf. Heb volgende week een scratching en nk cellen onderzoek staan. Ze zien daar nog wel kansen omdat ik de vorige x toch 8 follikels had met 6 bruikbare eicellen die allemaal goed waren, alleen was het zaad ook iets “te goed”, die gingen blijkbaar met zn allen op de eicellen af waardoor de eicellen kapot gingen. We hadden er uiteindelijk 1 morula aan over gehouden. De volgende behandeling wordt dus een icsi, waarvan de arts denkt dat ik dan meer bevruchtingen zal hebben.
    Het gesprek bij nij geertgen bestond uit een intake gesprek, inwending onderzoek en een gesprek met de psycholoog. Ondanks dat we nog niet uitbehandeld zijn, wilde we gewoon weten of we in aanmerking komen voor op de wachtlijst, omdat dat de volgende stap zou zijn als Dusseldorf geen kansen meer ziet. De hele overweging voor ecd was al niet niks natuurlijk, en dan nu ineens BAM in your face. Ben ook behoorlijk kwaad, want ook POF is een aangeboren “ziekte”. Daar kunnen wij helemaal niets aan doen! Misschien dramatiseer ik het nu maar als ik denk dat ze zoiets in het ziekenhuis zouden zeggen: Ja sorry je bent niet geboren met een ziekte, ondanks dat je nu wel een ziekte hebt gekregen behandelen we je niet omdat je toch een kans hebt gehad op een goed leven.
    Als ik het teruglees misschien helemaal geen goede vergelijking maar zo voelt het wel, vooral omdat de arts het eigenlijk ook op deze manier zei tegen mij. Als we nu als reden hadden gekregen dat we nog in behandeling waren of dat er gewoonweg een donorentekort is, dan had ik het nog begrepen. Maar zeggen dat ik niet op de lijst kan komen (als we uitbehandeld zijn) omdat we een “kans” hebben gehad, vind ik zo ongepast!

@Lien4 Er zijn nog meerdere wachtlijsten in Nederland alleen daar zit een stop op. :( dus dat wordt het ook niet helaas.
    In mijn omgeving zou ik nog kunnen kijken, maar durf het gewoon niet te vragen. Vind het ergens een beetje vernederend voor mijzelf maar zeker ook niet niks om aan iemand haar eicellen te vragen. Vooral ook omdat ik weet hoe het voelt met hormonen spuiten ed.
    Nou ja, ik hoop maar gewoon dat het ons toch nog lukt met eigen eicellen. En anders is het pech denk ik...

14. Bloempje1982

Bloempje1982 Actief lid

Feb 6, 2018
    135
    71
    28
    Female

Wow, wat een reactie. Ik snap dat het een klap in je gezicht is.. Dat is het laatste dat je verwacht... en ook wel kort door de bocht... Belachelijk dat artsen je het kunnen weigeren en zo je wens in de weg kunnen staan...

6 eicellen is wel een hele mooie opbrengst. Wij hadden dat de eerste keer ook dat er te veel op mijn eicellen afkwam. We hadden daarom maar 1 blasto, maar wel een mooie...
    De afgelopen keer hadden we van de 8 follikels 5 eicellen en met ICSI en een calciumbadje een uitzonderlijk mooie blasto die al aan het uitkruipen was... Dus wie weet. Wat zou dat mooi zijn als je 2 of 3 mooie embryo's hebt!! Ik wens je heel veel succes!!!!

15. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,874
    7,938
    113
    1 eicel bevrucht, wat een opluchting dat ik in ieder geval nog in de race zit.
    Morgen moet ik weer naar DD voor het lipid infuus.

@puppy28 wat vreselijk om zulk nieuws te krijgen, maar als ik dat zo lees maak je echt nog wel kans in DD met je eigen eicellen. En hopelijk heb je die van andere helemaal niet nodig. Ga je deze cyclus beginnen of de volgende ivm de nk cellen uitslag?

Shan84, wennepen80 and Bloempje1982 like this.
  16. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

Apr 9, 2017
    1,046
    878
    113
    Female
    Oh wat spannend zeg!!! We blijven duimen voor een terugplaatsing!

17. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

Apr 9, 2017
    1,046
    878
    113
    Female
    @Nellie4 hoe is het met je? Is de tp doorgegaan? Ik hoop het zo voor je...

18. Lien4

Lien4 Actief lid

Nov 7, 2017
    411
    174
    43
    Female
    Ik zit nu op cd 11 en ben weer op zoek naar m'n eisprong. Ik heb eergisteren (cd 9) een eerste ovulatietest gedaan die al meteen positief was. Gisteren en vandaag bleef hij knalpositief wat ik wat verdacht vond. Ondanks dat het nergens op slaat toch zojuist een zwtest gedaan en er verschijnt zowaar een licht tuurstreepje.....
    Ik durf alleen echt niet aan de mogelijkheid te denken dat dit iets zou kunnen zijn, het kan technisch volgens mij ook gewoon niet, het past totaal niet in mijn cyclusplaatje en ik ben 11 dagen geleden gewoon zoals normaal ongesteld geweest, met buikkrampen en behoorlijk bloedverlies. Het is ook een heel vaag streepje.. misschien nog een restant van een zeer vmk van de vorige cyclus? Als het raak zou zijn geweest in de vorige cyclus dan zou ik nu op cd 38 zitten en zou de test wel knalliger moeten zijn lijkt me. Pfff, m'n hoofd draait er wel een beetje van door...

Attached Files:

19. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    1,222
    604
    113
    Sorry maar dit is geen tuurstreepje. Dit is gewoon een duidelijk streepje! Omg, zou het dan toch...???? Hoop het zo voor je!!

20. tlc81

tlc81 Bekend lid

Jan 22, 2012
    684
    127
    43
    @Lien4, da's wel een duidelijk streepje! Ondertussen nog een andere test gedaan? Zou toch fantastisch zijn als het gewoon een wonder is?

Share This Page