Beginfase van de overgang is anders dan de staart van de peri-overgang. Ik zit in de peri-overgang net als veel meiden in dit topic. Als je FSH eenmaal boven de 20 raakt en je menstruatie wegblijft voor zo'n lange tijd ben je inderdaad echt aan bet begin van de overgang zelf. Met zo'n hoog FSH vallen ovulatietesten telkens positief uit, dat is dan helaas vals positief. Ovulatietesten zijn niet betrouwbaar meer als je ooit boven de fsh 20 bent geweest.
Hmm, deze cyclus gaat m niet meer worden. Ben net ongesteld geworden. Dan nog een extra paar weekjes rust. Dus ik ga daar lekker van genieten! Morgen maar wel even Dusseldorf contacten, hoe we dit dan de volgende x kunnen voorkomen. De decapeptyl depot moet ik ongeveer een week voor de te verwachte menstruatie zetten, alleen is het zo lastig om mijn menstruatiemoment in te schatten. Iemand ervaring mee toevallig?
@puppy28 , even een cyclus ovu testen doen? Als de test positief is even bevestigende echo maken en dan depot zetten. Als ie maar na eisprong gezet wordt is het goed. Onze cyclussen zijn niet meer zo gebalanceerd als een non-poffertje. Je menstruatie is nu overigens vroeger door de scratch.
Aah oke, door die scratch! Ja, al is zo’n vroege menstruatie idd niet meer ongewoon haha. Maar goeie ja, ik heb hier nog een paar dozen ovulatietesten, dus die komen goed van pas dan. Thnx voor je reactie!
Misschien toch niet ongesteld maar een nasleep van die scratch.... Heel vreemd maar er is nu niks meer. Vanochtend was het bruinzig met wat donkerder rood, dus ik dacht daar gaat het komen (dit is normaal ook zo, en dan daarna vloei ik volledig), maar nu dus niks. Nog even afwachten dan maar. Twijfel wel of ik nu dan toch deze cyclus ga doen (als het bij niks blijft), of toch maar voor de zekerheid wacht tot de volgende. Wat zouden jullie doen?
@wennepen80 , ik zou even de fertipoli bellen of je terecht kunt op het echo spreekuur. Dan weet je tenminste iets. Op de echo zien ze dan evt een ei/geen ei/ verdikt bms. Iets wat helderheid geeft. Eigenlijk komen ovu testen heel nauw. Beste is om het altijd op exact hetzelfde tijdstip te doen. Maar nogmaals, mij is door verschillende artsen verteld dat ovu testen bij fsh hoger dan 20 niet meer juist beeld geven. @puppy28 , ik zou morgen aan de lijn hangen met 0049. In principe wil je werking van de scratch graag zo optimaal gebruiken en dat zou zijn aanstaande cyclus.
@Champetter ja ik heb ze al gemaild voor de zekerheid. En zal nog eens een belletje doen als ik aant eind vd ochtend nog niets heb gehoord. Heb verder geen bloeding meer gehad, dus kdenk dat het toch vd scratch was nog. Sinds die scratch heb ik steeds bruinverlies gehad.
Om 12 uur telefonisch contact met radboud en zal mijn onzekerheid uit gaan spreken, misschien mag ik wel even langs komen. Maar denk van niet ben namelijk niet in behandeling voor fertiliteit problemen daar..
Vervelend, die onduidelijkheid. Ik zou ook proberen deze cyclus nog mee te pakken. Maar mocht dat niet lukken, dan is het ook geen ramp. In DD geven ze nu de boodschap dat de scratch zelf niet zorgt voor een verhoogde kans (al zijn er op t forum wel meerdere ervaringen die daarop kunnen wijzen), maar wel de behandeling met een lipid-infuus als het aantal NK-cellen te hoog blijkt. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt!
Ik heb vanmorgen opnieuw bloedgeprikt, krijg hier vanmiddag de uitslag van. We willen eerst deze uitslag afwachten voordat we de volgende stap durven te zetten voor een echo. Ben op van de zenuwen. Heb nog steeds positieve testen, maar zaterdag behoorlijk veel buikpijn gehad, het deed ook pijn als ik ging zitten. En bij 1 toiletbezoek ineens wat helder bloed, wat daarna weer ophield. En gisteren had ik weer nergens last van. Ik vrees dat ik stiekem toch heel erg ben gaan hopen dat er ondanks alle rare omstandigheden toch gewoon iets heel moois is gaan nestelen... ik weet niet hoe ik deze dag door moet komen
Wat spannend @Lien4 ! Vrees dat testen niets meer zegt, omdat ze ook bij een hoog hcg lichter uit kunnen alleen. Afwachten wat de waarde is en dan verder kijken. @puppy28 wat zegt DD over deze maand? @wennepen80 , ik ben niet zo bekend met de waardes en mogelijkheid tot.eisprong. afgaande op je ovutesten zou ik denken dat je een eisprong hebt. Maar bloedwaarden of echo zou dat moeten bevestigen.
Heel veel succes net deze dag door te komen. Probeer afleiding te zoeken. Ik snap dat je op ben van de zenuwen. Ik hoop op een mooie uitslag.
Contact gehad met dokter en waardes kwa schildklier bijnier waren in orde. Eostrogen beetje te laag maar daar krijg ik dus al die medicijnen voor. Fsh was nog steeds te hoog voor ivf behandeling. Dus vanuit zkh hoeven wij geen hulp meer te verwachten. En een echo laten maken van mijn ei nu heeft geen zin meer aangezien hij op springen blijkt te staan. Ja we mogen altijd bellen voor vragen.. Positieve ovulatietest vond ze heel goed nieuws en is ook niet uitgesloten dat ik nog zelf eitjes produceer. Nog even navraag gedaan over de combinatie vervroegde overgang en continu positieve ovulatietest maar dat stond los van elkaar. Ovulatietesten reageren op het lh hormoon en niet op fsh en als de test reageer op lh dat dus betekend dat er een eitje aan het klaar stomen is. Nu dus zelf aan de slag en elke kans goed benutten.
DD heeft terug gemaild dat het idd van de scratching kan zijn en als de menstruatie voor dag 24 of 25 is, ik dan beter de volgende cyclus kan beginnen. Nou lucky me, is er vandaag alleen licht bruinverlies (wat ik al sinds de scratching heb) en verder helemaal niets meer. Dus ik ga toch maar de decapeptyl depot laten zetten zo. En dan kijken we wel weer verder, kan altijd nog beslissen om wel of niet door te gaan. Zit momenteel op dag 24. @Lien4 ooh meissie toch, ik snap je helemaal! Je hebt wel mooie testen! Ik hoop zo met je mee, kan niet wachten tot ik een positief berichtje van je lees hier !
Aaaaah! Het hcg is gestegen, 5 juli was ie nog 703, en nu is ie 1280. Heb morgen een afspraak bij de gynaecoloog voor een echo, ze vonden het ook een twijfelachtig verhaal en belangrijk om snel te kijken wat er aan de hand is... Pfffffff adem in..adem uit..
Gut @Lien4 , nog geen duidelijkheid dus. Ben ik heel negatief als ik een hogere stijging had verwacht....?
Nee ben je niet, ik had helaas ook meer gehoopt. Hcg zou elke drie dagen moeten verdubbelen, dus dat is net krapjes... Toch zei de gynaecoloog volgens de huisarts dat de stijging wel past bij een 'normale' zwangerschap. Nouja, ik moet er maar gewoon vanuit blijven gaan dat t niet goed zit (en dit ook heel vaak voor mezelf blijven herhalen) gezien alle omstandigheden, dan is de klap hopelijk iets minder hard..