Dat is geregeld al genoeg, woorden van mensen in hetzelfde schuitje, @Roeltje. Hoe vaak ik al gehoord heb: “ik weet hoe je je voelt..” En no offense, maar dat weten ze niet. Want zij hoeven geen 45 spuiten te zetten, punctie etc om af te wachten of het überhaupt succesvol is geweest. Ik maakte het ook liever gezellig met man op juiste moment en dan wachten...Heel lief bedoeld, maar ik kan er niks mee met zo’n uitspraak. Heb dan liever gewoon een knuffel en meer niet. Of ben ik nu erg? He, wat irritant @puppy28! Nog even afwachten tot donderdag dan. Hopelijk niks geks. Hier ben ik zo stom geweest om vanochtend te testen. Ik heb 3x pregnyl 1500 gespoten en wilde weten of dat eruit was. Ik heb nooit eerder 1500 moeten spuiten, denk dat valt dus wel mee met of er nog wat te zien is, qua hoeveelheid vergeleken met 5000 en 10.000. Nou ja, er staan dus twee strepen, maar heb het idee dat dat nog van de pregnyl is, rotspul ook, haha! Ik heb maar testen bij de action gehaald, want nu ben ik dus te ongeduldig om tot zondag te wachten.
Hey ja zojuist toevallig. Zit of een cyste of een grote follikel van 30 mm (waarschijnlijk is t een cyste). Om het zeker te weten moet ik bloed prikken en daar krijg ik morgen telefonisch de uitslag van. Ik heb al een receptje gekregen voor de pil (heb ik eerder ook gehad toen ik een cyste had wn niet ongesteld werd) om die cyste sneller te laten verdwijnen (hebben we hopelijk straks op vakantie nog een eerlijke kans, you never know). Gelukkig is er nog steeds activiteit in mijn eierstokken en hoef ik me (nog) niet al te veel zorgen te maken dat het nu al game over zou zijn.
Toch balen als je aan de pil zou moeten, voelt zo tegenstrijdig. Is dat de enige manier om een cyste weg te krijgen? Ik dacht dat wegprikken ook een mogelijkheid zou kunnen zijn, of is dat veel ingrijpender nog..? Zou natuurlijk nog het mooiste zijn als het een superfollikel met een superei blijkt te zijn.... @Lilyam trek jij t een beetje allemaal? Vind het zo bitter voor je..hopelijk komt er morgen iets uit het gesprek wat je iets van houvast en hoop kan geven
Hmm, aanprikken hebben we niet over gesproken. Denk dat ik dat ook teveel moeite zou vinden. Ik zou ook nog kunnen afwachten tot ie vanzelf weggaat. Maar wie weet hoe lang dat weer kan duren. Over 3 weken gaan we op vakantie (tijd is zo snel voorbij gevlogen trouwens hihi), en dan wil ik toch een x ongesteld zijn geweest. Heb gewoon het gevoel dat het daar binnen ff schoon moet worden ofzo. De pil is dan de snelste en makkelijkste optie om weer ongesteld te worden. Op zich vind ik het niet erg om ‘m te slikken. Wil gewoon zo graag weer ff ongesteld zijn (omg, wat zeg ik... maar voelt gewoon echt zo haha). Hoe gaat het met jou trouwens?
Benieuwd naar je uitslag @puppy28, een follikel met mooi ei erin zou inderdaad geweldig zijn! Kan me voorstellen dat je ook niet graag ongesteld op vakantie gaat. Waar gaan jullie heen? Lekker naar de zon? @Lilyam, succes vandaag met het gesprek. Hoop dat ze het kunnen verklaren waarom het bevruchten niet lukt en je iets bieden waarmee je verder kunt in het traject!
@Leentje1982, Hoe is het eigenlijk met jou? In je laatste bericht gaf je aan dat je een test had gedaan en die positief was, maar bang dat de pregnyl nog te veel in je lichaam zat? Of weet je al meer en heb ik iets gemist? @puppy28, krijg je een kuur met Primolut en heb je vaker cystes?
Lief dat je vraagt @Roeltje, de test was inderdaad positief, de dag erna was ie lichter, dus ging ervan uit dat het inderdaad nog de Pregnyl was. Maar sinds vandaag lijkt de test weer donkerder. Ik mag zondag pas officieel testen, dus het blijft nog even spannend
Hey ladies, zoals verwacht idd een cyste. Vandaag dus beginnen aan de pil. @Roeltje ik heb t 1x eerder gehad en toen ook dmv de pil laten verdwijnen. Heb al een controle afspraak gemaakt op 3 nov.
Moet je de pil nu de volle drie weken slikken? Hoop heel erg dat het gauw gaat werken, snap je gevoel goed, even de boel goed schoon spoelen zodat het opgeruimd is allemaal. En nu hopelijk vooral lekker toeleven naar je vakantie en alle bruiloftsvoorbereidingen! Hier gaat het nog steeds mwoa, we hebben volgende week een gesprek in DD en hopelijk daarna gauw starten. Zie er nog steeds tegenop, merk dat ik het eigenlijk zo snel mogelijk gehad wil hebben om het maar geprobeerd te hebben, zodat ik mezelf niks kan verwijten achteraf. Hoop wel echt dat het energieke gevoel van weer een nieuwe ronde nieuwe kansen terug komt als ik ga prikken, we hebben er allebei een hard hoofd in..
Hoi allemaal, Vanochtend gesproken met de arts. Drie van de vier eicellen waren rijp, zaadcellen waren goed. Maar helaas toch geen enkel activiteit. Dit ligt hoogstwaarschijnlijk aan de eicellen. We zijn uitbehandeld in DD. We moeten ons verder gaan oriënteren op eiceldonatie. Dat had ik natuurlijk wel verwacht, toch kwam het best hard aan om het van de arts zelf te horen. Heb de hele ochtend alleen maar lopen huilen. De rest van de dag had ik veel afleiding, dus dat ging goed.
Oh lieffie, wat erg zeg om nu dan toch eindelijk dat te horen te krijgen. Ik weet dat je wel al wat bezig was, of orienterend was op ecd. Maar toch, dit is volgens mij alsnog een klap. Denk dat dat bij mij uiteindelijk ook zo zou zijn, ondanks dat je je daar mentaal op voorbereid “denkt” te hebben. Hoe is je man eronder? Hopelijk vinden jullie veel steun bij elkaar!! Ik weet niet of ik het zo in 1 post moet zeggen, maar ik bedoel het absoluut niet verkeerd ofzo. Toevallig was ik een beetje aan het kijken op netflix welke nieuwe films er uit zijn gekomen, nu is toevallig een film nieuw over onvruchtbaarheid en ook ecd. Private Life heet ie. Ik heb ‘m nog niet gezien, ga deze straks wel kijken. Als ik me rot voel omdat het allemaal niet wil lukken, dan helpt het mij vaak om films of verhalen op het internet te lezen van mensen die in hetzelfde schuitje zitten. Ik weet niet waarom, maar dat geeft mij gewoon het gevoel dat ik niet de enige ben en dat er misschien toch licht aan het einde van die lange tunnel is. Wellicht helpt het jou ook @Lilyam Heel erg veel sterkte lieverd!
Balen dat het een cyste is @puppy28, dat je er maar gauw vanaf mag zijn. Ik heb geen ervaringen met cystes, maar verdwijnen deze dan dus door het gebruik van de pil? Stomme vraag misschien, vroeg het me af? @Lien4, wanneer mag je op gesprek volgende week? Ik hoop dat jullie toch met goede moed een nieuwe poging in kunnen gaan. @Lilyam, wat verdrietig om te lezen dat jullie uitbehandeld zijn in DD... Hopelijk kunnen jullie dit een plekje geven...Veel moed en kracht voor jou en je man!
Thanks! Het blijft idd spannend, want in mijn ogen blijven de testen erg licht.. Morgen officiële testdag...
@Leentje1982 ja, daardoor is ie de vorige x ook verdwenen. Meestal verdwijnt het uit zichzelf, alleen kun je dan niet zeker weten wanneer. Kan van korte duur zijn maar het kan ook een paar maanden duren. Vandaar dus die pil, dan ben ik er hopelijk voor de vacay vanaf. Hey maar bij jou ook spannend!! Als morgen je testdatum is, en je test vandaag nog positief ook al is het licht. Dan kan dat volgens mij niet meer van de pregnyl zijn!
Och Lilyam, wat een verdrietig bericht. Je bent er op voorbereid, maar stiekem hoop je zo dat jij die uitzondering bent en dat ene succesverhaal. Het spijt me zo voor je! ECD, wij zijn ons er ook al een tijdje in aan het verdiepen, mijn zusjes hebben allebei aangegeven dat ze willen doneren..super lief, helaas is mijn oudste zus inmiddels te oud (38), maar mijn jongste zusje is 30, dus dat mag. Het is zo'n proces in je hoofd..daar moet mee in het reine zien te komen. Voor mij is het moeilijk om te bevatten dat mijn vriend en mijn zusje dan samen een biologisch kindje hebben. Ergens probeer ik tegen mezelf te zeggen dat het maar een bouwsteentje is, maar mijn gevoel is nog niet zo ver. Anonieme donatie vind ik ook lastig, je weet dan helemaal niet wat je krijgt (kort door de bocht) en ik vind geloof ik dat iedereen recht heeft om te weten waar zijn/haar DNA vandaan komt, kinderen hebben die mogelijkheid dan niet om dat uit te zoeken. Anyway; zoals gezegd het is een proces in je hoofd, maar ook zeker in je hart...ik wens je hier heel veel sterkte mee.. Liefs
@Lilyam ohhh wat ontzettend naar... ook al had je je erop voorbereid, kan me zo goed voorstellen dat het toch heel hard binnen komt als een arts die woorden uitspreekt, helemaal een arts uit DD. Hopelijk kun je een beetje de tijd voor jezelf nemen om dit te laten bezinken, want het is nogal wat.. heel dikke knuf @Roeltje wij overwegen ook sterk om volgend jaar ecd te proberen. M'n zus zou ook eitjes aan ons willen afstaan hiervoor. Zij wordt begin volgend jaar 39, maar voor zover wij weten kan dit wel gewoon (met name als het om een zus als donor gaat zijn de regels volgens mij minder streng, omdat dit de kans van slagen verhoogt). @puppy28 bedankt voor de Netflix-tip, ik knap meestal ook op van ervaringsverhalen (zoals die fijne link met al die laag-amh-succesverhalen, ik open m nog regelmatig) @Leentje1982 wat spannend...!! morgen de officiële testdag. Hopelijk kun je een beetje slapen vannacht. Hoop op een heel mooi bericht morgen
Ik heb geen goed bericht dames...De test is zo licht dat ik er niet meer in geloof...Ben er kapot van, had het zo graag anders gezien