Ervaring en tips primaire ovariele insufficientie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door jolein8, 8 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Ik weet niet of het te zien is, maar dit komt niet meer goed... :cry:

Bijgevoegde bestanden:

2. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    En de indroger, sorry dat ik hem niet recht krijg geüpload. Maar ik weet niet meer wat ervan te denken. Ik heb Düsseldorf gemaild en hoor het morgen wel van ze

Bijgevoegde bestanden:

3. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    @Leentje1982 , ik zie wel duidelijk een streepje hoor. Misschien een paar drupjes water door laten lopen en kijken of de streep blijft?

4. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Ja, ik zie ‘m ook, maar ben al 15dpo..Ik heb echt knaltesten gehad met Kruidvat 2v5 bij mijn dochter op 14dpo..Ik heb in een ander geopend topic de testen van de afgelopen dagen naast elkaar gelegd, kijk maar eens als je wil @tlc81. Veel vertrouwen heb ik er echter niet in helaas..

5. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Hmm shit zeg @Leentje1982 ik hoop gewoon dat het een slechte test was.
    Misschien dat je morgen eens met een andere merk test kunt proberen.

6. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Ik heb helaas alleen die van de Action en Kruidvat 2v5 in huis momenteel @puppy28 . Dacht dat moet goed zijn, haha..Ik ga morgen wel andere halen, Predictor moet ook goed zijn, lees ik hier op ZP vaker. Maar goed, dan kan ik alleen niet meer met ochtendurine testen, dus gooi er morgenvroeg nog maar eens eentje van de Action tegenaan.

7. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    De testen van Kruidvat en Action zijn negatief deze ochtend :cry: Tis klaar deze poging :cry::cry::cry::cry::cry:

8. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Oh nee zeg! :(
    Heel erg veel sterkte meis!!

9. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Dank je wel lieverd...Ik word straks gebeld door DD...

10. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Gebeld door DD, 5/11 mogen we om 8.00 weer op gesprek bij dr. Cuypers voor de volgende poging. Menstruatie afwachten en mocht deze op cyclusdag 35-40 nog steeds niet zijn doorgebroken, dan moet ik een echo laten maken om te kijken hoe het er van binnen uit ziet. Maar goed, mijn cyclus is vrij regelmatig, dus we zien wel.

Ze zeiden een volgende keer niet meer testen met KV of Action, maar gewoon een goede Clearblue oid..Dacht dat die testen ook wel gewoon goed waren, maar ja..

Hoe gaat het met jullie allemaal meiden?

11. Gitte34

Gitte34 Lid

9 okt 2017
    66
    7
    8
    Vrouw
    Veel sterkte, Leentje! De periode van hopen is intens en dat maakt de teleurstelling des te groter. Je bent niet alleen ❤ laat zeker het resultaat van het gesprek in DD weten.

12. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Wat lief Gitte! Ja, dat ga ik zeker doen :thumup:

13. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Ooh goed dat je meteen hebt gebeld. Pff toch weer rot zeg, had het zo erg voor je gehoopt!
    Maar goed, hopelijk de volgende ronde meer geluk.

14. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Ja, ik denk bel gelijk, want toen ik ze mailde met de test, stond er in de automatische antwoordmail die je dan altijd terugkrijgt, dat de laatste behandelcyclus voor 2018 op 1-12 wordt opgestart. Daar wilden we bij zitten, want dan telt die poging, ook al loopt ie in 2019 nog, nog voor 2018 (Toch? Als ik goed denk) en niet in een nieuw verzekeringsjaar. Dan kunnen we de UMC zorgverzekering op het einde van het jaar goedkoper zetten, want heeft geen zin om dat door te laten lopen, want dan zijn we door onze vergoede pogingen heen.

In ieder geval: op naar 5/11! Vol goede moed maar weer, heb de tijd om die moed te verzamelen...

15. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    #1335 puppy28, 15 okt 2018
    Laatst bewerkt: 15 okt 2018
    Oeh dat weet ik zo niet hoe dat zit met de verzekering.

Pff, heb vandaag zo'n rotdag. Slecht geslapen en nu lees ik weer dat Meghan Markle in verwachting is. Ja klinkt een beetje raar, maar ik kijk dan naar de leeftijd en denk dan: "Gvd, zij is bijna 40, ik nog voor aan in de 30 en kan maar niet zwanger worden, waarom zij wel?". Weet wel dat het nergens op slaat, maar toch.. Zulke berichten doen me altijd pijn, ook van bekenden als ze weer in verwachting zijn van een tweede. Ik denk dan ook: "Waarom wordt mij die ene dan niet gegund door... (joost mag weten wie)?". Of mensen in mijn kennissenkring die alleenstaand zwanger worden.... Ik weet dondersgoed dat ik over niemand mag oordelen en doe dat ook zeker niet, maar ik merk wel dat er van die jaloerse gevoelens ineens naar boven komen en dat wil ik helemaal niet. Pff, die jaloerse gevoelens maken mij dan ook zo verdrietig :(.
    Wij moeten zoveel moeite doen, er zelfs enorm veel voor betalen en dan lukt het misschien nog niet eens. Terwijl een ander maar hoeft te knipperen en het is er.
    Sorry ik wil niemand in een negatieve flow brengen, maar ik dacht 'maybe helpt het als ik het van me afschrijf'. Wat een rot afwijking is het toch ook, had liever een arm er af ofzo (of is dit heel stom om te zeggen?). Vroeger was dit mijn ergste nachtmerrie (die gedachte kan ik me nl nog zo goed voor de geest halen), en nu is het werkelijkheid.

By the way die Netflix tip die ik een paar posts terug gaf....tis geen feelgood movie, maar wel heel herkenbaar en realistisch. Ik vind het alleen geen tip meer, omdat het me niet het gevoel gaf waar ik op had gehoopt :(.

16. Roeltje

Roeltje Lid

8 okt 2018
    32
    18
    8
    Vrouw
    Wat een kut bericht @Leentje1982, sterkte!

@puppy28, ja ik las het net ook en had eveneens jaloerse gevoelens. Je moet niet te streng voor jezelf zijn hoor, die gevoelens mag je gewoon hebben. Ik heb gisteren ook de film Private life gezien, maar stoorde me ook een klein beetje aan bepaalde dingen, maar daar moet iedereen zelf maar over oordelen als ze de film kijken.

Ik heb vanmorgen de uitslag van de onderzoeken in Dusseldorf gekregen. Het is gelukkig nog niet een volledig verloren zaak. Mijn FSH zit op 8,2. Dit is te hoog, maar hier ben ik blij mee want ik had verwacht dat dit hoger zou zijn aan de hand van de symptonen en ervaringen in NL. Wat ik begrepen heb wordt het met een FSH boven de 10 een lastige zaak, maar is er onder de 10 nog hoop.
    Wel lijkt het erop dat mijn bijnieren uitgeput zijn, mijn DHEAS waardes zijn te laag (45dl, gemiddeld mijn leeftijd 80dl).
    Ik moet nu de aankomende 6 weken DHEA slikken, 60mg per dag, en dan hebben we op 26 november weer een vervolgafspraak om het verloop van het traject te bespreken.

17. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Oh wat een goed nieuws! Die FSH kan elke maand schommelen, dus mocht die hoger zijn dan zou het nog geen ramp zijn want de volgende maand zou ie weer wat lager kunnen zijn.
    Fijn dat je DHEA gaat slikken, hopelijk helpt dat!
    Wat was je amh waarde ook alweer, of is hier niet op getest?

18. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    #1338 Leentje1982, 15 okt 2018
    Laatst bewerkt: 15 okt 2018
    Nee lieve schat, ik begrijp juist heel goed wat je bedoelt!! Ik las het vanmorgen ook meteen als eerste toen ik Instagram opende en deze zich ververste. Ik had echt zoiets van: “Gvd, ik wist het wel he”, dat duurt vast niet lang eer ze daarmee komen. En dat mens is 37 en als ik zo een beetje terugtel naar hun bruiloft heeft het bij hun niet lang geduurd. Pfff, werd er gewoon boos van. Terwijl ik ook donders goed weet dat ik al een dochter heb, waarmee we in de handjes mogen knijpen dat dat, achteraf gezien, nog vrij “makkelijk” gelukt is dmv IUI...En een broertje of zusje is zo welkom...Maar ik ben mama en daar ben ik heel dankbaar voor. Maar daarom vind ik het ook zo zuur en bitter, omdat ik hier op zp bij velen (ook in andere topics) lees dat zelfs een eerste kindje nog niet wil lukken, of niet gelukt is...Maakt mij verdrietig :cry:

Ik heb de film opgeschreven, ik moet ‘m nog kijken, maar vandaag heb ik daar even geen zin in...

puppy28 vindt dit leuk.
  19. Roeltje

Roeltje Lid

8 okt 2018
    32
    18
    8
    Vrouw
    Hi Puppy, mijn AMH was in Nederland al getest en was toen 0,8, dat is volgens mij ook nog niet rampzalig. Maar goed: volgens mij zegt het inderdaad wel iets, maar ook zeker niet alles, want deze waardes mogen wel niet rampzalig zijn, ik reageer ook niet op de hormonen en als ik dat al wel die zijn al mijn follikels "leeg" bij de punctie of er groeit er maar 1 mee :(

20. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Dank je @Roeltje, ja ik vind het ook enorm k*t gewoon...Een volgende keer als het tot een TP mocht komen, ga ik mij inhouden om NIET te testen van tevoren. Ik merk echt dat ik mij enorm schuldig voel, had ik iets anders kunnen doen, waardoor het wel was blijven zitten? Heb veel buikpijn gehad van de stress naarmate de wachtdagen vorderden en ik weet dat ook stress niet goed is. Wilde kijken of ik iets kon nemen zoals valeriaan of zo dat ik wat rustiger werd, maar dat raden ze af...Afleiding heb ik genoeg gehad, maar als ik dan op de bank zat met manlief en tv aan het kijken was of zo, kwam dat onbewust toch weer naar boven..Is er niet iets wat wel mag wat me rustiger maakt? Ik word er echt niet goed van.

Dhea is fijn! Ik heb dat ook voorgeschreven gekregen en op laten prikken, waardes waren weer beter. Hoop dat het bij jou een volgende keer als het geprikt wordt ook verbeterd is!

Deel Deze Pagina