Ervaring en tips primaire ovariele insufficientie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door jolein8, 8 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Oohhh @Lien4, pfff jij ook al in de laatste poging? Hopelijk gaat dit ‘m worden gewoon!! Heel veel geluk ook voor jou!

2. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Het is een medicijn dat normaal bijv wordt gebruikt na chemotherapie om de witte bloedplaatjes op te bouwen. En het wordt dus sinds een tijdje ook ingezet bij ivf, bij te lage waarde nk cellen.

Idd veel laatste pogingen, succes allemaal!

3. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Oké dank je voor de uitleg, ik kende het niet. Wordt in NL waarschijnlijk niet gedaan dan? Fijn om te lezen dat ze in DD toch veel manieren/ideeen hebben om het toch te kunnen laten slagen, bij jou had het succes gelukkig!

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Nederland is nog lang niet toe aan granocyte, die zijn net bezig met de scratch waarvan DD al ziet dat de echte meerwaarde er niet van is. Ik zie mezelf ook als een n=1 dat die scratch wel 3x werkte maar dat maakt van mij geen wetenschappelijke waarheid.

Want al die wetenschappelijke cijfertjes maken ook onzeker en verdrietig, zwanger worden is al wat je wilt,

Lieve dames ik wens jullie kracht, moed en vooral zoveel geluk dat die slopende behandeling nr 5 het mag zijn!

5. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Dank je wel @Champetter!! Mijn man zei gisteren nog tegen mij: onze dochter kwam met iui 5, wat zou het mooi zijn als we dan uit icsi 5 een tweede kindje mogen krijgen. Laat 5 ons lucky number zijn. Ik hoop het zo, en voor iedereen hier, een poging die slaagt met als mooiste cadeau een kindje ❤️

6. VeganMil

VeganMil Actief lid

27 jul 2018
    186
    74
    28
    @Nellie4 spannend dat je nu een nieuwe afspraak hebt. Wat maakt dat je zo van slag bent? Wel goed dat je de stap hebt gemaakt als je het zo graag wil :)

@Leentje1982 moet jij wachten tot 5 november of heb je tussendoor ook nog iet van onderzoeken? Mijn amh waarde was net als @DR87 1,55 bij 28, maar verderop in de 28 alweer gezakt naar 1. Onze arts zei dat het niet echt bij het beeld past dus ze zit in dilemma wat betreft de medicatie (angst voor overstimulatie) Morgen hoor ik hopelijk meer.

@Lien4 toi toi toi!!! Voor ons is het ook de vijfde en wss laaste poging. Let’s go for it (zei ze stoer....:rolleyes:)

7. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    @VeganMil, ik moet “braaf” wachten tot 5/11 ja. Tussentijdse onderzoeken heb ik niet, nee. Wellicht willen ze wel eea nog onderzoeken, maar misschien is het beter om te wachten tot 5/11. Als ze dan nog onderzoeken willen starten, kan het zijn dat we pas, afhankelijk van hoe lang het duurt tot de uitslagen er zijn, in 2019 starten met de laatste poging. Als ik zo gelezen heb van anderen wat er allemaal nog onderzocht kan worden, sta ik daar graag voor open als ze het aankaarten en heb zelf ook al een lijstje met vragen voor dr. C inmiddels dankzij dit topic :D

Voor jou ook de vijfde poging lees ik? Pfff spannend! Succes morgen in ieder geval!!

8. VeganMil

VeganMil Actief lid

27 jul 2018
    186
    74
    28
    Ja wachten kan lang duren he.. zeker als je al zo dichtbij was! Wel fijn dat je je kan richten op januari, dan heb je de tijd voor de onderzoeken alvast ingecalculeerd. Zou je op natuurlijke wijze nog een kans maken?

9. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Ja, gezien mijn cyclus denk ik dat het sowieso niks meer wordt dit jaar. Ook als er geen onderzoeken zouden zijn, maar wil wel graag dat deze poging ten volste benut gaat worden en alles uitgesloten is.

Ik zit nu op cd7 en 5/11 gesprek, dan cd20. Het zou kunnen, want mijn volgende cyclus verwacht ik in de week van 12/11. Maar mijn man heeft gisteren gehoord dat hij de week erna (week van 19/11) aantal dagen naar het buitenland moet voor zijn werk en dat gaat dan echt niet werken. Die echo’s zal geen probleem zijn, maar het zou toch zomaar eens zijn dat de punctie dan net valt als ie nog in buitenland is. En zonder z’n “goedje” :rolleyes: kunnen ze niks. Daar hebben zowel man als ik geen zin in om dat af te wachten en dan misschien zien dat het niet gaat lukken.

De cyclus daarna verwacht ik in de week van 10/12, dus dat is te laat denk ik. Ik heb immers een mailtje gehad dat de laatste behandelcyclus voor 2018 op 1/12 wordt opgestart. Nou ja, dan zullen we moeten wachten, het is niet anders. Eens horen wat dr C zegt, maar dat is wat ik denk.

Tja, zeg nooit nooit he. Vrienden van ons zijn op natuurlijke wijze ouders geworden van twee kindjes nadat ze uitbehandeld waren. En de man had echt bar slecht zaad. Het kan dus wel, maar goed, dat geldt niet voor iedereen en je moet ook gewoon een hele berg geluk hebben.

We gaan het deze (en misschien dus ook volgende) maand wel proberen. Ben bij de acupuncturist geweest en deze behandelt mij nu al alsof we met een icsi bezig zijn. Moet zeggen dat ik vandaag behoorlijk zen naar buiten liep. Hij behandelde ook meteen wat “stresspunten”, haha! We gaan het zien in ieder geval,

Heb je trouwens al iets gehoord van je arts of nog niet?

10. VeganMil

VeganMil Actief lid

27 jul 2018
    186
    74
    28
    Ooo dat klinkt heerlijk haha! Slim om dat erbij te gaan doen ja. Ik twijfelde er ook over maar ik dacht, t zijn me al voldoende naalden deze periode dus toch niet gedaan:rolleyes:
    Ja lastig in tr plannen he. Je moet geen stress hebben of de punctie wel of niet door te gaan denk ik, t al pittig genoeg. Wie weet maak je dan idd nog op natuurlijke wijze een kans, dan sta je iig niet helemaal stil. Hebben ze wachtlijsten in Düsseldorf of is de kans er wel dat je meteen kan starten?

Ik ben idd vandaag geweest voor scratch en uitgangsecho. Lagen genoeg eitjes klaar gelukkig. Nu bij ongesteldheid, ik vermoed dit weekend, starten met menopur max dosis voor België (300ie). Wel heel spannend wetende dat de eerste ronde ik minder dan de minimale dosis kreeg en nu de maximale. Heb er altijd veel last van. Arts zegt dat het een risico is, maar het is wel passend bij mijn amh waarde. Kan dus zowel over- als onderstimulatie worden. Arts zei overigens ook we halen alles uit de kast en we gaan ervoor:cool: Dus dat voelt toch wel goed. En veel controles, zodat ze het kunnen bijstellen zo nodig. Jammer alleen dat het zon stuk is (ca 3u rijden enkele reis) als ik er wel weer zo ziek van word. Moeten jullie ver rijden voor Düsseldorf?

11. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Tja goeie vraag, meerdere dingen bij elkaar eigenlijk. Ik zie op tegen de tijd erna als het weer mislukt is, hoe ik weer uit put moet zien te krabbelen. Het feit dat ik wel scraching wil maar niet doe omdat ik het echt vorige keer verschrikkelijk vond en ze doen dus niet aan pijnbestrijding erbij. Ik heb het nog speciaal gevraagd. Ik ben dus gewoon teleurgesteld in mezelf, dat ik het echt niet durf. En ik heb mijn agenda er weer even bij gepakt, maar ik heb dus weer verplichtingen waar ik eigenlijk niet onderuit kan, maar die wel gevaarlijk dicht bij de verwachte punctie en echo data staan, dus dat gaat weer geheid gedoe opleveren. Dat dus een beetje.

Oja wij moeten 2 uur rijden voor DD, maar vertrekken altijd nog wat eerder voor de zekerheid. Het kan best druk zijn rond DD

12. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Haha, ja ik mag morgenvroeg weer. En gisterochtend ben ik bij een osteopaat geweest. Zij voelde enorm veel spanning in mijn lijf, en heeft me behandeld. Voelde me raar, ook of er inderdaad wat gebeurde in mijn lijf, vind dat zo’n aparte techniek. Ze heeft mijn lever aangepakt zei ze en mijn darmen rustig gemaakt. Over 3 weken mag ik daar weer naar toe.

Wij hebben lang moeten wachten eer we terecht konden. In maart gebeld toen we het dossier van Nijmegen hadden en 24 mei intake en 20 augustus pas gesprek met WJ. Maar dit kwam vooral door vakantieperiodes. Of er nu een wachtlijst is durf ik niet te zeggen, ze hebben het wel enorm druk.

Ohh spannend he, ik hoop op zowel geen onder- als overstimulatie! Fijn dat je arts ook alles uit de kast wil trekken, dat is zo fijn dat ze “gewoon” dat beetje extra willen doen voor je.

Jeetje, 3 uur enkele reis, dat is lang he. We hebben ook voor Gent gekeken toen we naar buitenland wilden, dat is 2 uur rijden voor ons. Wij moeten 45 minuten rijden voor we in Düsseldorf zijn, maar vertrekken ruim van tevoren ivm files in de ochtend, want je staat altijd wel vast. Zonder files zijn we dus in 45 minuten daar. Ook een reden waarom we voor Düsseldorf gekozen hebben.

13. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Scratching is inderdaad pijnlijk he, ik heb er toen een gehad in Nijmegen, ook zonder verdoving, was blij dat het klaar was.

Dat plannen is ook een gedoe he...Niet fijn, het geeft al genoeg gedoe allemaal :( Hier hetzelfde ivm die zakenreis van mijn man in november.

14. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Wat ik begreep is dat het 4-6 weken duurt voordat een intakegesprek kan worden ingepland, valt mee dus qua wachttijd. Maar het is idd erg druk op dit moment, ik moest eigenlijk een maand pauze tussen de cryo terugplaatsingen nemen, vanwege de drukte. Omdat ik dit niet wist en al gestart was met de progynova mag ik toch door. Maar wel vervelend..

15. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Dames, hoe is het met iedereen? Nog een weekje geduld en dan mogen we weer richting dusseldorf. Van een kant blij dat we nog een keer mogen gaan, want de andere kant ook dubbel (of hoe zeg ik dat het beste), omdat we dan het gesprek aangaan voor de laatste poging. Pfff...Hadden we er nog maar meer over... :(

16. VeganMil

VeganMil Actief lid

27 jul 2018
    186
    74
    28
    Aaah nog een week wachten, duurt lang he. Zit je intussen wel op het wachtbankje ook?
    Hier vanavond weer de eerste spuit. Menopur. En zaterdag gelijk al de eerste follikelmeting, om te kijken wat het heeft gedaan en evt bij te sturen. Ben benieuwd hoe dit hormoon nu weer gaat vallen. Hadden jullie hveel bijwerkingen van de menopur?

17. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Ja, te lang haha! Nee, ik zit nog altijd op mijn ovulatie te wachten :confused: Inmiddels dag 13 en nog steeds geen streepje of ja als ik goed tuur heel lichtjes. Komt waarschijnlijk door de vmk dat het nu langer duurt?

Ohhh spannend! Veel succes weer!! Ik spoot Meriofert, heb geen ervaring met Menopur.

18. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Ik ben vorige week ook begonnen met Menopur (2x 225 per dag). Ik merk niet zoveel verschil met andere stimulatie, wel weer iets korter lontje en labielig, maar niet erger dan andere keren geloof ik. Vind het ook lastig om te onderscheiden wat nou door de hormonen komt en wat door de spanning van het hele gebeuren. Vandaag eerste fm gehad, in totaal 4 follikels gezien, woensdag weer meten.
    Pfffff... ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden allemaal, ik vind er geloof ik gewoon niks van en wacht de punctie maar af. Vorige keer had ik aan het eind 10 follikels, maar dat leverde bij de punctie 4 eitjes op met uiteindelijk maar 1 matige terugplaatsing, het zegt zo niks allemaal en het zo gewenste einddoel lijkt op een of andere manier verder dan ooit....

19. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Oh Lien, heel veel succes deze ronde!! Klinkt misschien stom, maar probeer hoop te houden. Dat dit gewoon het “gouden ei” mag worden!

20. VeganMil

VeganMil Actief lid

27 jul 2018
    186
    74
    28
    Wat spannend Lien. Groeien die vier eicellen wel een beetje gestaag en gelijkmatig? Nog twee dagen wachten en dan weer meer nieuws dus. Verwacht je dat ze dan de punctie gaan plannen?
    @Leentje1982 je wacht nog op je ei? Maar dag 13 is op zich niet zo laat toch of voor jou wel in je cyclus?

Deel Deze Pagina