Ervaring en tips primaire ovariele insufficientie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door jolein8, 8 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leentje1982

    Leentje1982 Fanatiek lid

    14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    @Jess89, het is ook belangrijk dat jullie het er beiden over eens zijn natuurlijk. Je man zegt dat hij de overstap nu nog niet wil maken en lees dat je zelf ook twijfelt. Dan doe je er denk ik goed aan het eerst in Nijmegen te proberen. Wie weet is het wel meteen succesvol. Het is in ieder geval fijn dat je nu weet welke grens DD hanteert.

    Hier kan ik denk ik deze ochtend nog eindelijk het telefoontje naar DD voor de afspraak inz de onderzoeken gaan plegen. Bruinverlies is gespot en hoop dat het voor de middag nog doorgebroken is.
     
    Jess89 vindt dit leuk.
  2. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.576
    7.193
    113
    Dank je, nee ik heb me er niet rot onder gevoeld, want ik weet dat ik jullie ook het beste gun en ik ben ook niet bang dat jullie daar anders over denken. Wat dat betreft is dit een fijn groepje hier.

    Het spuiten gaat prima. Ik heb ook helemaal geen last van bijwerkingen enzo. Vorige keer heeft 1 eierstok niet meegedaan (ik moet ff nazoeken welke kant dat ook alweer was) dat was de eerste keer, dus ik vind komende echo extra spannend of het nu weer zo is of dat het toen eenmalig was.

    Ik ben een weekendje weg met een vriendinnetje van mij, die een stuk jonger is dan ik en vrijgezel, dus die wil ik verder niet opzadelen met mijn perikelen, dus ik zal stiekem moeten gaan prikken in de hotel badkamer. Dan voel ik me altijd net zo'n junky :roflmao:

    @Shan84 grappig die voorkeur voor anesthesist. Ik moet juist helemaal niets hebben van die zzp'er hebben. De eerste keer heeft hij me helemaal blauw geprikt, omdat het prikken niet lukte en de tweede keer had hij mij tegen de afspraak in narcose gegeven ipv een roesje. Ik hoop dus juist heel erg dat ik Nieder heb.
    Hoe ik uit de narcose kom is vooral afhankelijk of dracula naast m'n bed staat of niet :roflmao:

    Ik denk dat die follikel van 20 ook nog gewoon mee kan doen. Ik wens je vast succes voor morgen.
     
    Shan84 en Jess89 vinden dit leuk.
  3. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    @Leentje1982 ach wat stom dat je menstruatie nu toch lijkt te beginnen :(

    @Nellie4 veel plezier het weekend!
    Zelf ga ik ook een weekendje weg, veel zin in!!:D
     
  4. Shan84

    Shan84 Actief lid

    1 mrt 2018
    117
    37
    28
    Vrouw
    Oh spannend idd maandag! Eerst genieten van je weekendje weg en hopelijk geen rare fratsen met prikken in de badkamer.

    Ik ben gerustgesteld nu ik je persoonlijke ervaring over Nieder heb gehoord. Vanochtend belde ze me wakker en ze klonk heel lief. We gaan zo al richting Duitsland, even daar vertoefen :)

    Ik laat het jullie weten wat de uitkomst is. Heel fijn weekend <3
     
    Jess89 vindt dit leuk.
  5. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Heel veel succes morgen @Shan84!! Ik duim!

    @Leentje1982 fijn dat die trut er dan eindelijk aan lijkt te komen zodat je in ieder geval weer verder kunt

    Hier gaat het mwoa, ben echt stront chagrijnig, uitgeput en labiel afgelopen dagen. Heb sinds gisteren ook constant zeurend gevoel in m'n onderbuik, alsof de boel in de fik staat daar en er van alles afgestoten wordt.
    Het idee (wat ik op een gegeven moment toch echt zal moeten accepteren) dat we het na deze laatste poging maar verder zelf moeten proberen, dat we het daar van moeten hebben, daar word ik zo verdrietig van..
     
  6. Leentje1982

    Leentje1982 Fanatiek lid

    14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    #1626 Leentje1982, 16 nov 2018
    Laatst bewerkt: 16 nov 2018
    Ik ben even benieuwd wie Dracula is @Nellie4 :D Geniet van je weekendje weg!

    Ik heb kunnen bellen vandaag, yay! 7/12 om 8.00 kunnen we terecht voor het onderzoek. Laat maar komen!

    @Lien4, misschien is het juist het tegenovergestelde en zoekt ie (of ze) een mooi plekje om in te nestelen! Maar ik begrijp je gevoel heel goed :(

    @Shan84, veel succes voor morgen!
     
    velena vindt dit leuk.
  7. Leentje1982

    Leentje1982 Fanatiek lid

    14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Tja, of het advies terecht is...Ik weet niet hoe oud je bent, maar een AMH van 0,57 is, grof gezegd, wel aan de lage kant. Als je gyn nog geen actie onderneemt, wat zijn dan zijn beweegredenen daarvoor? Ik weet niet wat adenomyose is?

    Wat goed om te lezen dat je 40 kilo afgevallen bent!
     
  8. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Yes, mooi zo, op naar de volgende stap!
     
    Leentje1982 vindt dit leuk.
  9. velena

    velena Bekend lid

    7 jun 2017
    750
    543
    93
    Vrouw
    Dank voor je reactie! Ik ben 32. Gyn gaf geen beweegreden en ik vroeg zelf ook niet om actie. Ik was nogal beduusd en stond met 5 minuten weer buiten. Misschien ga ik wel voor een second opinion.

    Adenomyose is een soort endometriose maar dan in je baarmoederspier. Omdat het daar zit (helemaal rondom plus 1 grote plek) kunnen ze er niks aan doen. Met opereren (zoals bij endometriose nog wel vaak een optie is) zouden ze je baarmoeder namelijk kapot maken.
    Dat is omdat het echt IN de spierwand zit.
    Adenomyose geeft behalve extreme menstruatiepijn een iets verhoogde kans op miskraam en vroeggeboorte. Ben ik lekker mee dus.. de lage AMH komt hier nog even als verrassing bovenop.

    Gyn zei dat het heel misschien zou kunnen zijn dat mn AMH een vertekend beeld gaf door het vele afvallen. Omdat je hormoonhuishouding daardoor verandert. Maar dat was echt een heel misschien. Over een paar maanden wilde ze AMH weer gaan checken. En ik vraag me steeds maar af.. heb ik nog wel een paar maanden?
     
  10. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.576
    7.193
    113
    Die maanden heb je zeker nog wel. Ook nog wel een paar jaar. Het is alleen dat je die tijd misschien ook wel nodig zult hebben omdat het zwanger worden gewoon moelijker is, dus daarom wil je die tijd niet verspillen.

    Ik lees net in je handtekening dat jullie al een kindje geadopteerd hebben, wat bijzonder.
     
  11. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    @Shan84 hoe ging t vandaag...? Ik duim nog even verder
     
  12. VeganMil

    VeganMil Actief lid

    27 jul 2018
    186
    74
    28
    Jaaaa @Shan84 hoop dat ze ze te pakken hebben gekregen
     
  13. Shan84

    Shan84 Actief lid

    1 mrt 2018
    117
    37
    28
    Vrouw
    Even snel berichtje! Het is goed gegaan, 4 aangeprikt, 3 gevuld :)

    Ben echt supersuf van de narcose. Nieder deed het heel anders dan ZZP-er (naald niet in de hand, maar arm en een kapje) dus dat is wel jammer maar goed blij met het resultaat. Nu hopelijk bevruchting, mijn vriend zei dat hij niet zo’n goeie kwak had (hahha) maar arts zei dat het gewoon goed was. We shall see!
     
    velena en Bloempje1982 vinden dit leuk.
  14. VeganMil

    VeganMil Actief lid

    27 jul 2018
    186
    74
    28
    O fijn! Je hebt het weet achter de rug en zeker drie kanshebbers. Rust maar goed uit en we duimen voor je:thumup:
     
  15. VeganMil

    VeganMil Actief lid

    27 jul 2018
    186
    74
    28
    @Nellie4 fijn dat je niet zoveel last hebt van het spuiten. Hopelijk een leuk weekendje voor de boeg! Voor je het weet is het maandag:)
    En haha ja spuiten als een junky :roflmao: als we vroeg een echo hebben moet ik de certrotide altijd onderweg zetten. Zo lekker achteraf, bij een afgelegen tankstation:rolleyes:
     
  16. Bloempje1982

    Bloempje1982 Actief lid

    6 feb 2018
    135
    71
    28
    Vrouw
    O, wat fijn dat het goed is gegaan...
    En 3 eicellen is een mooie opbrengst.

    Ik heb alle 2 de keren Nieder gehad en ben er enthousiast over. Lief mens, dat weet wat ze doet. Ook stelde ze me altijd enorm op mijn gemak. Ook niet geheel onbelangrijk!

    Nu wachten tot maandag!! Wat spannend!!!
     
  17. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Fijn dat het achter de rug is, met een mooi resultaat, 3 eitjes! Op naar maandag, spannend, ik ga ontzettend voor je duimen!!
     
  18. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.576
    7.193
    113
    Wauw mooie score. Voor jou dus maandag een nog spannendere dag dan voor mij :)

    Ik vind die prik in mijn hand dus altijd super pijnlijk, dus ik vroeg de laatste keer bij die zzp'er of het in mijn arm mocht maar daar wilde hij niets van weten. Zoals je hoort ik ben echt kamp Nieder haha.
     
  19. Leentje1982

    Leentje1982 Fanatiek lid

    14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Mooi resultaat @Shan84! Ik duim mee!

    @Nellie4, ook jij veel succes maandag!

    @Lien4 en @VeganMil, hoe gaat het nu met jullie?

    @velena, wat Nellie ook zegt, je hebt echt nog wel maanden-jaren hoor. Maar dat ie het maar gewoon laat voor wat het is, mij kon ie de boom in en ging naar een ander ziekenhuis voor een second opnion...
     
  20. VeganMil

    VeganMil Actief lid

    27 jul 2018
    186
    74
    28
    @Shan84 al wat gehoord?!:D

    Hier gaat het wel oké. Eerste dagen na TP leek Mn lijf er erg druk mee maar sinds gisteren voel ik nog amper wat. Hoeft allemaal niet enzo weet ik wel maar tja. Het was zo fijn de afgelopen dagen, we waren zo gelukkig met het idee, en dan dat testen weer. Vreselijk. Daar hebben we alleen nog maar spijtige ervaringen mee:(

    @Lien4 heb jij inmiddels een beter gevoel? Wanneer mag jij testen?
     

Deel Deze Pagina