Ervaring en tips primaire ovariele insufficientie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door jolein8, 8 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gitte34

    Gitte34 Lid

    9 okt 2017
    66
    7
    8
    Vrouw
    Stoppen met utrogestan, wachten op menstruatie en direct herbeginnen (voordeel van natuurlijke cyclus). Another egg, another chance.
    En jij? Einde vd cyclus in zicht?
     
  2. Shan84

    Shan84 Actief lid

    1 mrt 2018
    117
    37
    28
    Vrouw
    Oh wow, maar zei de arts ook dat het lichaam wel hcg heeft aangemaakt dus er wel iets gaande was? Hoe voel je je trouwens?

    29 januari hebben we behandelgesprek en dan bij eerstvolgende menstruatie beginnen. Nu hopen dat ie na de 29e komt maar niet te lang op zich laat wachten
     
  3. Gitte34

    Gitte34 Lid

    9 okt 2017
    66
    7
    8
    Vrouw
    Waw! Spannend! Hopelijk eens goede timing.
    Was monitoring met boodschap niet zwanger. Heb doorgevraagd of er iets van hcg aanwezig was (toch ergens weten of er iets gepakt had). Maar zo laag is er niets van hoop. Kan van pregnyl zijn, of van innestelin en afstoting (wss het laatste).
     
  4. Shan84

    Shan84 Actief lid

    1 mrt 2018
    117
    37
    28
    Vrouw
    Ja meer dan afwachten kan ik niet doen ;) heb je pregnyl ter ondersteuning gekregen of pregnyl voor eisprong, want is na een week wel weg namelijk. Wel jammer allemaal. Hoe ben je er zelf onder qua emoties?
     
  5. Gitte34

    Gitte34 Lid

    9 okt 2017
    66
    7
    8
    Vrouw
    Dat wachten altijd, he :)
    Pregnyl voor eisprong op te wekken. Dan zal het dus geen goede innesteling geweest zijn. Dubbel jammer, maar niets aan te doen.
    Goh, je weet dat dit kan gebeuren. Wel verdrietig. Maar we moeten toch verder. Hopelijk komen die regels snel (je gaat zien, dat gaat net op zondag zijn zodat mijn dag 3 op de enige dag gaat vallen dat ik niet naar het ziekenhuis kan voor bloedafname -ik voel murphy al afkomen hehe).
    En jij? Positief uitkijkend?
     
  6. Bloempje1982

    Bloempje1982 Actief lid

    6 feb 2018
    135
    71
    28
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Al even niets van me laten horen, omdat ik me op de zwangerschap wilde focussen, maar op 5 januari (2 weken te vroeg) is onze dochter geboren.

    Na een lange en zware bevalling van 30 uur doet ze het erg goed...
     
    Nienke91, Gitte34, Jess89 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Shan84

    Shan84 Actief lid

    1 mrt 2018
    117
    37
    28
    Vrouw
    Leuk dat je het ons laat weten en natuurlijk van harte gefeliciteerd meid wat mooi <3 lekker van genieten!
     
    Bloempje1982 vindt dit leuk.
  8. Gitte34

    Gitte34 Lid

    9 okt 2017
    66
    7
    8
    Vrouw
    Proficiat!! Geniet!!
     
    Bloempje1982 vindt dit leuk.
  9. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Wat mooi, gefeliciteerd. Veel geluk!
     
    Bloempje1982 vindt dit leuk.
  10. Shan84

    Shan84 Actief lid

    1 mrt 2018
    117
    37
    28
    Vrouw
    @puppy28 hoe gaat ie daar? Deze week heb je echo toch?
     
  11. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    @Bloempje1982 wat is de tijd toch snel voorbij gegaan zeg!! Van harte gefeliciteerd en geniet er lekker van!

    @Shan84 hier gaat ie goed. Heb eigenlijk nergens last van als alleen enorme pijn aan mijn borsten. Vooral in de avond lijkt het net alsof ze op knappen staan en kan ik nauwelijks bewegen.
    Woensdag heb ik inderdaad de echo, super spannend en ik merk dat ik daar ook echt naartoe leef. Al weet ik natuurlijk ook dat de kans bestaat dat we nog geen hartje kunnen zien omdat het maybe te vroeg is.
     
    Bloempje1982 vindt dit leuk.
  12. Roeltje

    Roeltje Lid

    8 okt 2018
    32
    18
    8
    Vrouw
    @puppy28 YES! Wat een goed nieuws! Ik heb al een hele tijd niet meer ingelogd omdat ik geprobeerd heb een beetje afstand te nemen van alles, ik kan me soms zo in deze mmm verliezen.

    Ik ben onlangs weer gestart met een traject in DD en spuit nu Meriofert 225 en Ovaleap 225, plus de neuspray. Omdat ik benieuwd was naar ervaringen hiermee zocht ik op google en kwam ik jou tegen en dus je mega goede nieuws :)

    Ik kan alleen niet vinden hoe deze cocktail voor jou heeeft uitgepakt en of je hier tevreden over bent geweest?
     
  13. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Jaa, snap ik helemaal! Dat deed ik ook weleens bewust hoor, even lekker afstand van alles. Dat moet je jezelf ook echt gunnen vind ik!

    Fijn dat je weer gestart bent in DD! Ik ben zelf ooit begonnen met meriofert 225 en ovaleap 225, maar voor mij deed deze combi het niet zo goed helaas (poging was afgebroken).
    Ik had altijd meer baat bij 450 gonal-f en vooraf het decapeptyl depot. Daar kreeg ik meer follikels van met (soms) ook eitjes erin.
    Maar toch is dat voor iedereen echt zoo anders!!

    In iedergeval super veel succes! Hopelijk dat dit de combi voor jou mag zijn en het resulteert in een mooie bebe!
     
    Roeltje vindt dit leuk.
  14. Roeltje

    Roeltje Lid

    8 okt 2018
    32
    18
    8
    Vrouw
    Thanx, ja dat hoop ik ook.
    Mijn AMH is 0,8 en mijn FSH 8 dus niet dramatisch laag en hoog. Ik heb 6 IUI's gehad en 1x een punctie bij 4 follikels, helaas allemaal leeg. Verder is het in Nederland niet gelukt om voldoende follikels te laten groeien voor een punctie. 1 dominante en de rest (2 a 3) groeien niet mee.

    Vrijdag heb ik weer een echo, afwachten en fingers crossed dat het aanslaat.

    Jij lekker dromen nu over dat mooie meisje of jongetje in je buik, fijn!
     
    puppy28 vindt dit leuk.
  15. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Ah nog beter dan mijn waarden!
    Heb wel een tip voor je, staar je niet blind op die ene slechte poging met lege follikels. Lees mijn onderschrift maar, ene keer 5 eitjes.. dan weer 0, dan weer 6 en dan weer 0. Het kan echt alle kanten op, zelfs als je denkt dat je de beste cocktail aan medicatie hebt gevonden. Het is denk ik echt afhankelijk van je cyclus die maand.

    Ik heb wel gelezen dat die meriofert en ovaleap wat beter kunnen zijn voor de kwaliteit van de eitjes. Met daarnaast dat de follikels wat langzamer rijpen, maar wel beter/geleidelijker rijpen.
    Hopelijk is dat bij jou het geval!
    Heelveel succes met de echo!
     
  16. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    @puppy28 heel veel succes morgen!! hoe laat heb je de echo? Ga ontzettend duimen dat alles goed is. Die symptomen klinken in ieder geval heel hoopvol!
     
  17. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    #1877 puppy28, 16 jan 2019
    Laatst bewerkt: 16 jan 2019
    Hey dames, vandaag de echo gehad en helaas kon ze in de baarmoeder niks vinden als alleen een verdikt baarmoederslijmvlies.
    Ik heb morgenochtend een afspraak bij de gynaecoloog en ik hou dus rekening (of weet het eigenlijk wel zeker), dat het een bbz is. Pff, ben van slag...echt waarom?? Dan was ik liever niet spontaan zwanger geworden.

    Edit: toch nog even een cb test gedaan en die geeft aan 2-3 weken.
    Ik weet niet of het mogelijk is hoor, maar zou het toch kunnen dat het te vroeg was en ik een late eisprong heb gehad? Nou ja, misschien is dit mijn “goede-hoop” engeltje die weer spreekt.
    Ik ga maar even uit van het ergste...dan kan het morgen alleen maar meevallen...
     
  18. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Oohhhhhh nee!! Dat meen je niet...wat een klap :cry: zo gemeen... het was je zo ontzettend gegund dat t nu gewoon eens een keer goed zou gaan, waarom nou dit weer?! :(
     
  19. Shan84

    Shan84 Actief lid

    1 mrt 2018
    117
    37
    28
    Vrouw
    Ach meis toch wat een kutzooi waarom dit nou weer :(!!! Ik blijf duimen voor een goede afloop maar ik snap dat je van het slechtste uitgaat! Sterkte <3
     
  20. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wat slopend @puppy28. Hoe lang ben je van je laatste menstruatie vandaan? Ik weet dat ik zelf altijd pas ovuleerde rond dag 20 ( om op cd 26 weer ongesteld te worden. Dus een natuurlijke cyclus kan enorm afwijken, zeker bij ons.

    Bij mijn laatste zwangerschap had ik ook geen hartslag terwijl ik ver genoeg moest zijn. Week daarna was alles oke en de gyn wijtte dat aan die late ovulatie.

    @Bloempje1982, proficiat! Ik wens je een mooie kraamtijd met je wondertje.
     
    Bloempje1982 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina