Ervaring en tips primaire ovariele insufficientie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door jolein8, 8 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Hey, ja ik heb donderdag de echo. Maar dat is meer om te kijken of alles schoon is. Heb vandaag ook weer vreselijke krampen gehad en daarna weer vanalles verloren, denk dat mijn baarmoeder zich goed aan het reinigen is. Dus dat geeft dan toch wel weer een soort van ‘fijn’ gevoel, hoe gek het ook klinkt. Komt denk ik ook omdat het de vorige keer met die curretage zo dramatisch was, dat wil ik echt nooit meer.

2. Gitte34

Gitte34 Lid

9 okt 2017
    66
    7
    8
    Vrouw
    Veel moed. Allemaal die extra bezorgdheden en pijnlijke ingrepen maakt het gewoon extra zwaar...
    Mooi hoe je je vasthoudt aan het positieve. Sterke vrouw!

3. Shan84

Shan84 Actief lid

1 mrt 2018
    117
    37
    28
    Vrouw
    @puppy28 wat een mooie en sterke vrouw ben je toch <3 heel veel sterkte de komende tijd!

4. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Nou, sterke vrouw...... ik probeer mezelf maar positieve moed in te praten en dat lukt bij mij vaak het best als ik dat ook bij andere uitspreek. Want als ik heel eerlijk ben, heb ik het gevoel dat ik weer terug ga vallen naar de tijd dat ik zo ongelooflijk bang was dat het nooit meer zou gaan lukken en we kinderloos door het leven zouden moeten gaan. Al die moed, hoop en positieve gevoelens t.o.v bijv ook ecd, wil ik zó niet kwijt! Daar hebben mijn man en ik veel te hard aan gewerkt om dat dan nu in 1 klap weer te verliezen. :( Ik kan dat gewoon niet laten gebeuren.
    Morgen gaat mijn man weer aan het werk en zal het de eerste dag zijn dat ik alleen thuis ben na die miskraam, en op de een of andere manier beangstigd me dat zo erg. Bang dat ik teveel tijd heb om na te kunnen denken en weer terug in dat gat zal vallen. Iedereen die ik ken is morgen aan het werk dus weet ook niet zo goed waar ik die afleiding in moet zoeken.
    Dus sterke vrouw... dat weet ik zo net nog niet.. eerst deze periode maar door zien te komen.
    Zou zo graag willen dat ik op een knopje kon drukken zodat deze hele situatie uit mijn geheugen gewist zou zijn.

Gisteren ook een gesprek gehad met de tante van mijn man, haar reactie was niet bepaald waar ik op gehoopt had, denk dat dat mij ook wel een beetje hoog is gaan zitten. Zij is helemaal zo van: “Waarom is dit gebeurd, waarom, waarom, waarom?” en “Jullie móeten kinderen krijgen, want hij is de oudste zoon”, etc. etc.
    Ondanks dat ik weet dat het gewoon ‘domme’ praat is eigenlijk, doet het me ook wel pijn en tast het me ergens ook wel in mijn vrouw zijn aan omdat ik weet dat het probleem bij mij ligt.. maargoed ook dat moet ik weer zien te vergeten. Gelukkig is mijn man het met me eens dat die vrouw niet weet waar ze over praat, en zegt ook: “Ene oor in, andere oor eruit”. o_O

5. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    @puppy28 , ik heb intens met je te doen. Wat een heftige rollercoaster was dit en dat je gevoelens nu hetzelfde doen is niet raar.

Klinkt inderdaad niet als een hart onder de riem van het familielid. Jullie willen graag een kindje omdat je een lieve vader en moeder kunt en wilt zijn, je positie in een gezin is helemaal niet van belang. Inderdaad, probeer los te laten alle energie die je op kunt brengen mag echt naar jezelf.

puppy28 vindt dit leuk.
  6. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Wat verdrietig om te lezen van je miskraam @puppy28. Wel ongelooflijk knap van je dat je het toch positief kunt bekijken. Het kan inderdaad spontaan, maar het is verdrietig dat het niet zo heeft mogen zijn. Wees lief voor jezelf en zorg goed voor jezelf. Dikke knuffel

puppy28 vindt dit leuk.
  7. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Lieve @puppy28 heel veel sterkte vandaag. Je kan proberen heel veel afleiding te zoeken vandaag, maar soms moet verdriet er ook gewoon uit.
    Laat je in ieder geval niet gek maken door je eigen gedachten of de woorden van anderen. Ik weet helaas ook hoe die in je hoofd kunnen blijven hangen. Mensen zoals jouw tante vermijd ik tegenwoordig als de pest, die kan ik zo niet gebruiken. Maar dat terzijde :)

Zorg in ieder geval goed voor jezelf. Dikke knuffel.

puppy28 vindt dit leuk.
  8. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Dankjewel all! Ben vandaag bij de gyn geweest en mijn baarmoeder was helemaal schoon. Toch een opluchting dat mijn lichaam dát wel goed heeft gedaan.
    Voel me vandaag weer iets beter, we gaan gewoon weer proberen wanneer ik gestopt ben met bloeden en we zien het wel weer.
    Hoe gaat het met jullie allemaal?

9. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Oh @puppy28 wat lijkt me dat vreselijk om mee te maken! Dikke knuffel! Wel fijn dat je je weer iets beter voelt.

Wij hebben gisteren de afspraak in het Radboud gehad en ik mag volgende cyclus starten met de pil! Dan gaat het traject voor ons ook eindelijk beginnen! :)

puppy28 vindt dit leuk.
  10. Shan84

Shan84 Actief lid

1 mrt 2018
    117
    37
    28
    Vrouw
    Lieve @puppy28 begrijpelijk hoor dat je af en toe je afvraagt of je wel echt sterk bent. Denk dat we het allemaal hier wel hebben. Het is zo’n intense eenzame verdriet soms en je probeert je groot te houden en positief in te zien. Het is echt niet erg om verdrietig te zijn heb ik gemerkt. De hele situatie is gewoon kut en keer op keer wordt je gewoon keihard op de feiten gedrukt. Er is ook niemand in de wereld die het je kwalijk zal nemen als je de hele wereld even vervloekt (inclusief de domme opmerkingen van je tante). <3

@Jess89 heel veel succes! Spannend, vind je het ook raar om weer aan de pil te gaan?

Hier gaat het mwah mwah. Ik mag komende cyclus een tp en afgesproken dat we dit met ondersteuning van hormoontabletjes zouden doen. De 29e heb ik behandelgesprek, omdat er geen passende plek meer was deze week. Dus aan de telefoon met de mevrouw afgesproken als menstruatie eerder zou komen dat de medicatie alvast besteld kon worden. Afgelopen weekend al menstruatie krampen dus ik in paniek DD mailen of de medicatie besteld kon worden. Krijg ik de meest lompe reactie van Petra (wat een *piep* mens is dat) dat dat niet kan. Gisteren gaan menstrueren dus ik kan de hele tp met hormoontabletten vergeten. Nu met mijn vriend afgesproken om met Dr Cuypers te bespreken of de kansen lager zullen zijn als we met alleen pregnyl ondersteuning doen. Anders wordt het weer een cyclus wachten. Ik baal enorm, ook omdat DD langs elkaar heen werkt. Volgens mij zei Dr Cuypers zelfs in onze evaluatiegesprek dat de medicatie alvast besteld kon worden. Snap ook gewoon niet waarom het niet kan.

puppy28 vindt dit leuk.
  11. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    @Jess89 oh fijn! En welke stimulatie ga je gebruiken? Ik ben ook een paar x aan de pil geweest, was wel even apart, maar tis voor een goed doel! Hopelijk dat deze ronde jullie geluk gaat brengen!!

@Shan84 huh wat raar!! Hoezo kan er geen medicatie besteld worden? Voor de kerst had ik ook even contact met Irma om weer te beginnen, alleen moest ik dan wel binnen 2 dagen de decapeptyl hebben, die kon ze zo bestellen en wij zouden het op kunnen halen bij nij geertgen.
    Gaat het om een cryo tp?
    Pff wel echt balen zeg, heb je je daarop ingesteld en dan krijg je dit... kzou dit voorval ook zeker even bij dr. Cuypers neerleggen hoor, want het lijkt idd alsof t langs elkaar heen gaat, dat kun je er echt niet bij hebben in dit traject.

12. Gitte34

Gitte34 Lid

9 okt 2017
    66
    7
    8
    Vrouw
    @Shan84 pffffffffff...... niet leuk
    @Jess89 succes!!
    @puppy28 hopen op de volgende!

Hier cd13. Nog steeds niets te bespeuren behalve torenhoge fsh waardes (hoger dan 50). Vrees dat dit het kantelpunt zal zijn van korte cycli naar lange... beginvan het einde? :(

13. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    @Shan84 ja ik vind het heel gek om weer aan de pil te gaan. Het is zo tegenstrijdig! Maar het is voor een goed doel! :)

14. Roeltje

Roeltje Lid

8 okt 2018
    32
    18
    8
    Vrouw
    @puppy28 Ach, wat een ongeloofelijk kut nieuws! (Sorry, spuit elf hier). Vreselijk die hoop en dan weer dat verpletterende verdriet. Wat je schrijft over het falen als vrouw herken ik ook enorm. Alle stellen in onze vriendengroep krijgen links en rechts kinderen, hierdoor voel ik me een mislukkeling, alsof ik geen onderdeel meer uitmaak van de groep.

Super stoer dat je de moed weer kan vinden om verder te gaan, topper!
    Ergens zit er ook een positieve kant aan, het betekend dat het dus wel degelijk mogelijk is.
    Dikke knuffel. Xx

Ik heb afgelopen donderdag een punctie gehad, uiteindelijk hebben ze 7 eiblaasjes aangeprikt en 4 eitjes gevonden. 2 eitjes waren niet rijp genoeg voor icsi, maar 2 zijn bevrucht. Dinsdag wordt er een blastocyste terug geplaatst als alles goed gaat. We zijn nog nooit zover gekomen, erg spannend.

Bloempje1982, puppy28, Gitte34 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Spannend @Roeltje ik ga voor je duimen!

Roeltje vindt dit leuk.
  16. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Vandaag mijn bloeduitslagen gekregen online. Mijn FSH en LH zijn op dag 12 geprikt. Maar moet dat niet altijd op dag 3 van de cyclus? Kun je daaruit wel een betrouwbare FSH/LH krijgen?
    Ik denk op cd13 mijn ei te hebben gehad. Dan horen je FSH en LH verhoogd te zijn toch? Rondom ovulatie?
    Mijn FSH was 16 en mijn LH 39.. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? :rolleyes:

17. Roeltje

Roeltje Lid

8 okt 2018
    32
    18
    8
    Vrouw

18. Roeltje

Roeltje Lid

8 okt 2018
    32
    18
    8
    Vrouw
    Je FSH moeten ze inderdaad tussen dag 2 en 4 van je cycles testen voor een betrouwbaar beeld. Je LH piek zal op z'n hoogst zijn tijdens je ovulatie, die hoge LH piek laat je eiblaasjes springen.

Stom zeg, misschien vragen of ze opnieuw een test willen doen voor je FSH de eerste dagen van cycles?
    Je gaat door deze hele mmm alle ziekenhuizen en artsen wantrouwen is mijn ervaring.

19. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Thnx voor je reactie!
    Ja echt stom. In november toen we bij een andere arts waren vroeg ik nog “moet mijn fsh niet geprikt worden?” Maar nee, dat hoefde niet. Nu bij een andere arts, zei ze “ik wil nog even zien wat je fsh/lh doen”. Maar mijn volgende cyclus gaan we starten met de pil en daarna starten met de hormonen, dus dan kun je niet meer prikken denk ik? Of wel?

20. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Wat raar idd dat ze je fsh op dag 12 hebben geprikt. Wanneer je met de pil start heeft het meten van de fsh geen zin, lijkt mij.

@Roeltje super spannend!! Ik duim voor je!!!

Bij mij js het bloeden sinds vandaag eigenlijk gestopt eindelijk! Heb vanmiddag nog even een test gedaan om te kijken of het hcg al uit mijn lichaam is, maar nog niet helaas. Zo krom ook, normaal superblij bij een tweede streep en nu soort van teleurgesteld omdat je gewoon door wilt.
    Weet iemand hoelang het ongeveer duurt tot het hcg is verdwenen bij een spontane miskraam? Ik heb hiervoor alleen een curretage gehad en eerlijk gezegd weet ik niet meer hoe lang dat duurde.. weet ook niet of er uberhaupt verschil in zit.

Deel Deze Pagina