@puppy28 fijn dat het bloeden is gestopt en je lichaam het zelf kon oplossen. Bij mij duurde t ca een maand voordat t hcg weg was (bloedtesten) paar dagen daarna kwam wel meteen ongesteldheid en mochten weer starten met cryo cyclus (als echo goed is dan) dus de impact hoeft wat het traject betreft niet heel groot te zijn. Mentaal is een ander dingetje natuurlijk ik had deze week voor een nieuwe uitgangseho mogen komen om te kijken maar ik kan Mn lichaam om het zo te zeggen nog niet afgeven. Al met al vanaf september (- 1 cyclus) onder de hormonen gezeten tot en met het eindelijk loskomen van de miskraam begin januari. Voelde echt alsof lichaam en geest gescheiden van elkaar waren en wist niet meer goed wat bij mij hoorde en wat bij de hormonen en steeds ook bang dat er iets niet goed in Mn lichaam zit. Hoop dat het volgende cyclus weer beter gaat en ik weer helemaal open kan staan voor een eventueel kindje. @Roeltje wat spannend en fijn! Ze zijn nu al zo ver gekomen. Nog heel even volhouden!!
Wat heftig zeg dat je dat zo voelde . Ik hoop ook dat je er je volgende cyclus weer klaar voor zult zijn. Het is niet niks allemaal, en ik denk ook echt wel dat je er goed aan doet, te wachten tot je het gevoel hebt dat je er lichamelijk en mentaal weer klaar voor bent. Heb je nu nog steeds het gevoel dat er iets niet goed zit, of waarom dacht je dat? Ikzelf heb meer last van een depri gevoel, soms erger en soms minder erg. Daar moet ik gewoon weer overheen zien te komen. We gaan nu nog niet meteen starten met een nieuwe poging. Eerst toch een maand rust (mentaal en lichamelijk)/ zelf proberen en daarna weer richting Dusseldorf.
Ik had 4 weken na het verliezen van het vruchtje een bijna niet meer te zien streepje. Daarvoor nog hele positieve testen (irritant). Na 5 weken kreeg ik mijn volgende menstruatie, ik heb ook in de tussentijd een eisprong gehad ondanks dat ik nog hcg in mijn lichaam had. Volgens mij is het hcg gemiddeld na 4-6 wk weg. Fijn dat het bloeden gestopt is!
Wij zijn vandaag naar Dusseldorf geweest en beide embryo's hebben het tot blastocystes overleeft. Er is een 4BB Blastocyste teruggeplaatst en we hebben een cryo in de vriezer. Ik ben erg blij, in Nederland hebben we niet eens eitjes kunnen oogsten, dit voelt als onze eerste echte kans. Als ik jullie heftige en verdrietige verhalen lees besef ik me goed dat we er nog niet zijn, maar deze kleine overwinningen geven hoop. @VeganMil & @puppy28 ; Goed dat jullie een stap op de plaats maken, nu eerst goed voor jezelf zorgen en naar je lichaam luisteren (hoe onbetrouwbaar soms ook) Ik weet hoe moeilijk het is om er even afstand van te nemen, maar ik weet ook uit eigen ervaring dat een pas op de plaats soms erg goed doet.
Wat ontzettend fijn voor je!! Eindelijk de beloning waar je het al die tijd voor hebt gedaan; je draagt je eigen kindje in wording. Nu hopen dat het ook daadwerkelijk zo ver mag komen! En dank voor je berichtje @Leentje1982 hoe gaat het met je? Zijn er ontwikkelingen rondom je vader?
Wat super!! @Roeltje ik duim voor je! Ik heb vandaag weer een test gedaan en deze bleef wit.. zou het dan echt uit mijn lichaam zijn? Hope so, morgen nog 1x proberen. Een tijd terug zag ik op een fb pagina dat de wachtlijst voor de eicelbank van het mck open was. Ik wist toen nog niet dat ik zwanger was, dus heb ik daar op gereageerd. Uiteindelijk kreeg ik formulieren opgestuurd die ik moest invullen. Dit heb ik toen niet gedaan omdat ik zwanger bleek. Paar dagen terug zat ik er nog aan te denken dat ik spijt had, en heb ik hun site standaard open staan op mijn tel zodat ik elke dag kan checken of de wachtlijst weer open is. Nu kreeg ik vandaag een mailtje van het mck dat ze mijn formulieren nog niet hadden ontvangen en als ik ze niet binnen twee weken zou sturen, dat ik van de aanmeldingslijst af zou gaan. Ik zit nu een beetje in tweestrijd van zal ik het doen of niet, omdat ik natuurlijk pas zelf spontaan zwanger heb kunnen raken en omdat ik nog zeker 1 behandeling wil met mijn eigen eicellen. Ik vraag me nu af als ik het doe, zou ik dan worden afgewezen net zoals bij nij geertgen en is het dan ook niet egoistisch tov andere die helemaal niet meer kunnen proberen én hoelang zou het duren voordat je in aanmerking komt? Of denken jullie, gewoon doen?
Wat lief dat je vraagt @VeganMil. Ja, de uitslagen zijn inmiddels binnen. Het is inderdaad kwaadaardig, maar ze zijn erin geslaagd om alles weg te halen en een grondige scan heeft uitgewezen dat er geen uitzaaiingen zijn gevonden. Pak van ons hart. Over drie maanden moet hij weer terug voor controle. Nu die rollercoaster op zich goed is afgelopen denken man en ik dat wij of volgende cyclus of die erna er weer voor gaan.
Super nieuws @Roeltje, broeden maar meid! Pff, moeilijk @puppy28...Enig idee hoe lang die wachtlijst is?
@Leentje1982 wat fijn dat er geen uitzaaiingen gevonden zijn en dat het nu toch een beetje achter de rug is allemaal. Hopelijk voelen jullie jezelf er genoeg klaar voor om er de volgende ronde weer voor te gaan. Het is jullie gegund!! Ik heb geen idee hoelang de wachtlijst. Ik heb ergens een gelezen toch wel langer dan een jaar, maar omdat ze nu steeds toch 15 mensen (dacht ik) in laten schrijven en daarna weer een stop op de lijst zetten, weet ik niet precies hoe het er nu voor staat. Zal dat wel eens proberen uit te zoeken. Maar aan de andere kant dacht ik ook, als ik er eenmaal op sta, kan ik me natuurlijk ook altijd nog afmelden... Ik ga er nog even over nadenken en praten met mn man.
@puppy28 nooit verkeerd om op meerdere dingen te wedden vooral met wachtlijsten. Hier blijven de waarden menopausaal dixit monitoring. Afwachten.
Bedankt meiden! @Leentje1982 wat fijn dat ze alles hebben kunnen weghalen en geen uitzaaiingen hebben gevonden. @puppy28 Ik zou me geloof ik gewoon inschrijven, waarom denk je dat je afgewezen wordt? Lief dat je denk aan anderen, maar als het toch nog mocht lukken dit jaar dan ben je toch ook zo weer van de lijst af, die donatie heb je dan niet gebruikt en blijft beschikbaar voor de volgende op de lijst. @Gitte34 Wat houdt menopausaal dixit monitoring precies en wat betekend dit voor jou?
We hadden toen ook een afspraak bij nijgeertgen voor ecd. Na gesprekken met de arts en psycholoog kregen we te horen dat we er niet voor in aanmerking komen omdat we toch een “kans” hebben gehad met eigen eicellen. Echt belachelijk, want wie zegt dat dat ooit lukt.
Bedankt meiden! @puppy28, ben je er al beetje over uit met je man wat te doen? Ik zou toch inschrijven inderdaad, kijken wat ze zeggen..Maar pff, wat zijn ze streng in NijGeertgen dan zeg, sorry dat ik het zeg. Een garantie is een zwangerschap niet, voor niemand niet.
Ja, we hebben net het formulier en medisch dossier opgestuurd. Misschien is het niet nodig en dan kan ik ook zo weer vd lijst af.
@Leentje1982 fijn dat de uitslag relatief goed is. Wat zullen jullie een zorgen hebben gehad. Hopelijk een rustige nieuwe poging voor jullie @puppy28 goed dat je m hebt opgestuurd. Kan me je twijfel voorstellen maar nu voorkom je in ieder geval de ‘wat als’. Heb je t idee dat je cyclus al op gang komt? @Roeltje hoe zit ie? Merk je al iets?
Zijn ze dan misschien bang dat het geen meerwaarde zal zijn met een donoreicel, of hadden jullie toen nog een kans met eigen eicellen? Ik snap het niet zo goed geloof ik. Wie bepaald dat je wel of geen recht hebt op een ecd, als je dacht dat het natuurlijk zou lukken dan zou je toch nooit overgaan op ecd, het liefste wat je wilt is een biologisch kindje van jou en je partner, lijkt mij (wat natuurlijk niet betekend dat een kindje via ecd niet van jezelf en erg welkom is). Goed dat je het formulier opgestuurd hebt, dat geeft toch een beetje het gevoel alsof je zelf nog een beetje controle hebt.
Nee ik merk niets natuurlijk...Ik weet ook niet of dat al kan (google me suf Het is nu dag 2 na de terugplaatsing, de afgelopen dagen heb ik enorme gevoelige borsten gehad van de pregnyl, maar dat is sinds vanacht ook over. Er zit niets anders op dan afwachten ben ik bang..
Ja ik snap het tot op de dag van vandaag ook niet. Want ik lees nog steeds dat vrouwen met POF daar naartoe gaan. Maar idd hadden we nog een poging staan in DD met eigen eicellen. Dus ze hadden aangegeven dat het best zo zou kunnen zijn dat ik NU niet direct op de lijst kan, maar als na die poging zou blijken dat het niet was gelukt, ik alle gesprekken kon skippen en ik dan wel in aanmerking zou komen. Ze hebben mijn situatie besproken in een overleg, en uiteindelijk werd ik gebeld en werd er gezegd dat ik niet in aanmerking kwam, dat begreep ik.. maar ik vroeg dus en wat als het dadelijk niet lukt met eigen eicellen, kan ik dan gewoon bellen? Waarop zij antwoordde dat dat ook niet kon want ik heb toch een “kans” gehad. De wachtlijst is zo lang, dat ze alleen nog mensen aanmelden die nooit een kans hebben gehad. Dat maakte me echt woedend, want dit was niet hoe het mij verteld was door een andere arts en waarom waren ze daar dan vanaf het begin niet open over geweest (die wachttijd is echt niet van de een op de andere dag van 2 jaar naar 5 jaar veranderd), en wie zegt dat ik wél een realistische “kans” heb gehad met mijn POF? Als ik over een jaar bij ze aan zou kloppen, nog steeds kinderloos, dan heb ik toch ook geen “kans” gehad? Vond het echt heel hard dat ze dat zo zei, kwam op mij over zo van: “spijtig dat je kinderloos bent maar je hebt toch een kans gehad, eigen schuld”. Vanaf het begin wisten ze dat de wachtlijst al lang was, en vanaf het begin wisten ze dat ik POF heb en nog 1 poging in DD zou doen. Ze hebben me ondanks dát, toch op gesprekken laten komen (op verschillende dagen, dus heel wat tijd kwijt geraakt daar aan) en mij laten betalen voor de intake! Ik heb een klacht ingediend maar daar werd geen gehoor aangegeven. Ik heb uiteindelijk dat geld van die intake betaald en wil er verder niks meer mee te maken hebben als alleen mijn medicatie die ik daar helaas soms moet ophalen. Oohh als ik er nu aan terug denk, ben ik nog steeds kwaad!
@VeganMil nee nog niets.. er verscheen gisteren toch nog een licht streepje, dus het hcg is nog niet helemaal weg. Gewoon afwachten denk ik.. en bij jou? @Roeltje ja snap ik dat je je suf googled, kdoe precies hetzelfde haha! Helaas idd ook niks anders dan wachten, ik weet hoe moeilijk dat is! Hoop het zo erg voor je!! *fingers crossed*