Ervaring en tips primaire ovariele insufficientie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door jolein8, 8 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shan84

    Shan84 Actief lid

    1 mrt 2018
    117
    37
    28
    Vrouw
    @Roeltje Het is inderdaad zo als je een lage amh waarde hebt dat je eicelkwaliteiten meestal ook niet van goeie kwaliteit zijn. Je kunt wel degelijk zelf je eicelkwaliteit proberen te verbeteren door goed op je voedingspatroon te letten. Ubiquinol te slikken (niet wetenschappelijk bewezen, maar in Amerika zijn wel een aantal studies gedaan) en qua medicatie (voor stimulatie) te richten op eicelkwaliteit ipv hoge aantallen. Of het allemaal echt het verschil gaat maken (in de zin van dat je embryo de 40 weken gaat halen) dat durf ik niet te zeggen. Maar gekeken naar mezelf waren de aantal gevonden eicellen + bevruchte eicellen + de dagen die ze moesten redden aanzienlijk verbeterd in poging 2 toen ik al een tijdje op mijn voedingspatroon lette, ubiquinol slikte en de medicatie volop op verhoging van de kwaliteit was.

    @puppy28 Ik herken je verhaal echt, dat mensen inderdaad in je omgeving denken zolang bijelkaar en nog steeds geen kinderen. Stomme gedachte is het he, ik ben ook altijd heel bang op mijn werk dat mensen die niet van het traject afweten opeens uit het niets de vraag gaan stellen 'en wil jij geen kinderen' o.i.d. geen idee hoe ik dan zou reageren. Slim trouwens van even bellen met MCK, want inderdaad wat je zegt anders is het zonde van je tijd en geld. Wanneer ga je weer richting DD voor een poging eigenlijk?

    @Nellie4 Jeetje mineetje wat een gedoe zeg voor die stomme poliep. Maar zagen ze de poliep nog wel op het scherm? Moeilijk de situatie waar je in zit, maar begrijp het wel dat je dat denkt. Om heel eerlijk te zijn gaat dat ook wel in mijn hoofd rond hoor. We zitten nog maar op de 2e poging en hebben nog 2 cryo's. Maar ik denk als dit het niet wordt, dan ligt het wss echt aan de lage eicelkwaliteit en wat is het nut nog ervan om ermee door te gaan. Het slikt ook zoveel van je leven pff.

    Een korte update hier, mijn echo zag er goed uit voor een eventuele terugplaatsing. Morgen heb ik nog een echo en dan hoop ik dat de follikel die we hebben gezien de 18mm heeft bereikt (en niet opeens weg is, want dat is vaker gebeurd) en dan de pregnyl kunnen gaan spuiten en volgende week dan de tp. Na alle stress van dit hele traject wilde ik wat bewuster bezig zijn met wat ik voel bij dit traject. Ik wist op een gegeven moment niet meer of ik wel kinderen wilde of mijn lichaam het allemaal wel aankon etc. Uiteindelijk heb ik besloten om fertiliteitsmassage een kans te geven. Gisteren eerste sessie gehad en wat was dat een bizarre ervaring. Ter info ik ben echt iemand die heel down to earth is, maar wat ik tijdens die massage heb gevoeld is echt maf. Ik voelde ongelooflijke spanning bij mijn baarmoederstreek, een soort blokkade. Het voelde (ja nu gaat het heel zweverig klinken en ik ben normaal echt niet zo) dat mijn baarmoeder en omgeving te hard heeft gewerkt de afgelopen jaren, eigenlijk teveel dan dan het aankon.. Op het einde schudde ze alles los en moest ik nog even blijven liggen en zomaar uit het niets voelde ik een hele warme tinteling en dankbaarheid voor mijn baarmoeder en toen begonnen de tranen te lopen.. Ik moest deze gekke ervaring even delen met jullie hahaha.
     
    Roeltje vindt dit leuk.
  2. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    @Shan84 wat spannend volgende week!
    Maar dat is toch gewoon een mooie ervaring, wie weet helpt het wel. Ik zou dat ook wel willen zo'n massage maar dat zit hier helaas niet echt in de buurt, heb er al op gezocht.
    Bij de voetreflex had ik dit ook en zelfs nog andere gekke dingen, terwijl ik normaal ook niet echt van dat zweverige ben. Maar ik denk dat als je het als fijn ervaart, het alleen maar goed kan zijn.

    Ik ben nu nog aan het wachten op de menstruatie na de miskraam, al hebben we wel al geknuffeld dus hopelijk komt die niet. Maar als die is gekomen dan wachten wij nog 1 menstruatie af en als het dan nog niet is gelukt, gaan we richting DD.
    Wil mijn lijf niet meteen weer helemaal vol spuiten met die chemische rommel, nog even de rust gunnen.
     
  3. Leentje1982

    Leentje1982 Fanatiek lid

    14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    @Shan84, lief dat je informeert. Het gaat goed weer inmiddels. De rollercoaster wat mijn vader betreft is achter de rug met een positief resultaat. Wat een mooie ervaring toch dan, die massage! Op naar volgende week, spannend, hopelijk is het een plakker!
     
  4. Leentje1982

    Leentje1982 Fanatiek lid

    14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    @Roeltje, hoe is het nu?

    @Nellie4, wat een gedoe met die poliep zeg :( Gaat er weer een tijd overheen..Ik kan me voorstellen dat je onderhand klaar mee bent...Hoe is je man eronder?
     
  5. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Ik werd vandaag gebeld door het ziekenhuis ik kan ineens 19 februari al terecht. Dat is weer een meevaller.
    Mijn man is er prima onder die heeft niet zo snel ergens moeite mee. Die neemt het leven gewoon zoals het komt. Hij heeft iets teveel van die eigenschap en. Ik te weinig :D
     
    VeganMil vindt dit leuk.
  6. Leentje1982

    Leentje1982 Fanatiek lid

    14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Oh wat fijn dat het de 19e al kan @Nellie4!

    Haha, knap van je man overigens wel hoor. Vind het een dapper besluit als jullie inderdaad beslissen om te stoppen. Aan de andere kant en niet verkeerd bedoeld: jullie hebben nog recht op die poging, toch? Misschien gebeurt er een wonder en mag het wel zo zijn...Ow, vind het altijd zo moedig als iemand schrijft erover te denken om te stoppen...Krijg er tranen van in mijn ogen. Zo oneerlijk dat het niet bij iedereen gewoon mag lukken op de manier zoals het eigenlijk bedoeld is.
     
  7. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Wat bedoel je met recht op een poging?
    Wij betalen onze pogingen inmiddels al zelf, als je daar op doelt.
     
  8. Leentje1982

    Leentje1982 Fanatiek lid

    14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Ow sorry, ik meende dat jullie nog een poging vergoed kregen. Niet onthouden dat jullie het zelf al betaalden, excuus.
     
  9. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Maakt niet uit.:)
     
    Leentje1982 vindt dit leuk.
  10. Gitte34

    Gitte34 Lid

    9 okt 2017
    66
    7
    8
    Vrouw
    @Nellie4 toch nog een klein beetje goed nieuws die vroegeredatum!

    @Leentje1982 oef voor je vader!
    @Shan84 hoe staat het metdie follikels? :)

    @Roeltje alles ok?

    Hier blijft het nieuws slecht...bloedafname vandaag. Waarden nog steeds menopausaal...op naar de volgende bloedafname :( ikbegin jammer genoeg ook tekenen te vertonen. Opvliegers, droog, nog meer migraine,...
     
  11. Leentje1982

    Leentje1982 Fanatiek lid

    14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Ach @Gitte34, wat naar :( Wanneer is je volgende bloedafname? Hebben ze verder nog iets gezegd over hoe verder?
     
  12. Gitte34

    Gitte34 Lid

    9 okt 2017
    66
    7
    8
    Vrouw
    @Leentje1982 donderdag nieuwe bloedafname. We kunnen niets doen behalve wachten tot er schot in de zaak komt... fsh stond nog steeds boven 60 (is wel al wat gedaald want kwam van boven 70) en oestradiol stond nog maar 40 (kwam van 30 vorige keer). Geduld....
     
  13. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Ohnee, wat rot zeg :(. Hopelijk dat donderdag betere resultaten weergeeft!
    Slik je ook bepaalde medicijnen voor die klachten, of dat nog niet?
    En stel, je bloedwaarden laten een aanzienlijke daling zien, gaan jullie dan gelijk starten?
     
  14. Gitte34

    Gitte34 Lid

    9 okt 2017
    66
    7
    8
    Vrouw
    Ik leef inderdaad op hoop ;) (zoals wij allemaal, denk ik dan). Wanneer het oestradiol stijgt dan volgen er echo's om de follikelgroei op te volgen. Ik doe icsi in natuurlijke cyclus, dus de orgalutran en menopur 75e komen pas op het einde...
    Ik denk dat ze niet echt meer naar het fsh gingen kijken, want ik vroeg of ze op een laag fsh gingen wachten. Maar dat blijkt niet zo te zijn. Hopelijk is het gewoon zo dat ik een cyclus heb overgeslaan...

    Ik neem niet echt iets speciaal... durf ook niet goed. Mijn borsten doen al een tijd pijn in bepaalde stukken van mijn cyclus (progesterontekort), maar durf niet echt iets te nemen. Voor de opvliegers zou ik het zelfs niet weten wat te doen... tegen de migraine heb ik medicatie. Die is 2 jaar geleden opeens komen opzetten. Ervoor nooit last van gehad.
    Alle tips zijn trouwens welkom :)
    Ik ben nu ook met acupunctuur gestart. Baat het niet....
    Nieuws van jullie allemaal?

    Fijne zondag!!
     
  15. Leentje1982

    Leentje1982 Fanatiek lid

    14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Ik duim voor je dat het er donderdag beter uit ziet voor je @Gitte34! Balen zeg :(

    Hier verder geen nieuws. Op dag 10 van cyclus en weet nog niet of ik voor aankomende cyclus ga bellen eigenlijk. Heb nog niet echt “zin” in de poging om het zo maar uit te drukken :oops:
     
  16. Roeltje

    Roeltje Lid

    8 okt 2018
    32
    18
    8
    Vrouw
    Hey allemaal,

    Sorry, de afgelopen dagen heb ik even niet ingelogd.

    Helaas is deze poging niet gelukt.
    Na mijn bericht van vorige week maandag (geloof ik), waarin ik aangaf dat ik een bloeding had en dacht dat het over was, heeft mijn menstruatie niet doorgezet, mijn NOD was op woensdag 06-02.
    Afgelopen vrijdag mocht ik testen, donderdag na mijn werk ben ik deze testen gaan halen en toen kon ik me niet meer bedwingen en heb ik gelijk getest. De test was heel licht positief, vrijdag ochtend opnieuw een test gedaan en deze was nog veel lichter positief. Op advies van DD een bloedtest laten doen en daar heb ik gisteren de uitslag van ontvangen, mijn HCG waarde was 8 IU/I, dit kan blijkbaar meerdere dingen betekenen, op internet vond ik dit:
    Zwangerschapsduur Hoeveelheid IU/I
    Niet zwanger minder dan 5
    3 weken 5 – 50
    4 weken 5 – 426
    5 weken 18 – 7,340
    Nu ben ik afgelopen zaterdag ongesteld geworden dus ik weet zeker dat het niet gelukt is.
    De Huisarts gaf aan dat het een vroege miskraam kan zijn geweest zeker omdat mijn menstruatie laterb was, maar nu lees ik op internet dat vrouwen die in de overgang zijn of ertegenaan zitten vaker een hogere HCG waarde kunnen hebben.

    Ergens was ik positief omdat het dan toch mogelijk is en het embryo nu alleen nog moet blijven plakken, maar nu begin ik ook weer erg te twijfelen. Misschien is mijn HCG waarde wel standaard verhoogd en is dit dus het begin van het einde (wow, lekker dramatisch weer ;)).
    Hebben jullie hier ervaring mee?
     
  17. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Hey, allereerst wat rot zeg dat her niet gelukt is :(. Had het zo voor je gehoopt!
    Ik heb dat ook al eens gelezen, de laatste keer dat ik zwanger was, ik had dat toen ook steeds in gedachte maar het bleek uiteindelijk niet vd overgang te zijn gelukkig.
    Ik denk eerder dat die hcg vd overgang is als je echt al helemaal erin zit. Niet zoals wij met vervroegde “kans” op overgang.
    Heeft de arts er niets over gezegd? Wellicht dat je het eens kan vragen in je evaluatiegesprek.

    @Gitte34 ik duim voor je morgen!

    Ik ben zelf toch nog aan t twijfelen om toch na deze menstruatie (die ik nog steeds nie heb na de miskraam), weer te gaan beginnen in DD, ipv nog een ronde zelf proberen. Kan er echt niet meer tegen dat het nog steeds niet is gelukt en wil gewoon niet nog een kerst zonder zwangerschap of kindje. Elke kerst komt nl dezelfde gedachte voorbij: “hopelijk volgend jaar met dikke buik of baby op mijn schoot bij de kerstboom”. Misschien stomme gedachte, maar het duurt nu al zolang :(.
    Verder lichamelijk gaat het wel goed, weer helemaal hersteld en mentaal ook voor een groot deel met af en toe een verdrietig momentje.
     
  18. Roeltje

    Roeltje Lid

    8 okt 2018
    32
    18
    8
    Vrouw
    Thanx @puppy28, stelt weer een beetje gerust. De doktoren in DD moeten voor eind maart al hun vakantie dagen op maken en daardoor is er nu een wachtperiode, dus voor een evaluatie gesprek kan ik pas in april terecht. Als ik nu gelijk verder wil met het terugplaatsen van de cryo zonder een voorafgaand gesprek kan dat wel, hiervoor heb ik een uitgangsecho op 4 maart. Met deze infomatie in het achterhoofd is het denk ik sowieso een goed idee om DD nu al te bellen, waarschijnlijk zul je toch een maand moeten wachten :(
    Hoe lang is de miskraam nu geleden, misschien eens een echo laten maken en je hormoonwaardes laten prikken?

    @Leentje1982, dit geldt dan ook voor jou denk ik, jij loopt toch ook in DD? Dikke kans dat je sowieso een cyclus moet wachten. Dus misschien maar gewoon bellen?

    @Gitte34, Zou je geen Duphaston tabletten kunnen nemen voor het progesteron tekort, of waarom durf je dat niet?
    Helaas geen tip voor migraine, hier heb ik eigenlijk geen last van. Wel ben ik ook Acupunctuur begonnen, inderdaad onder het mom "baad het niet dan schaadt het niet". Iedreen roept altijd dat je niets van die naaldjes volet, maar stiekem vind ik het erg vervelend als ze die naaldjes in je prikken, daarna is weer prima overigens ;)
     
  19. Leentje1982

    Leentje1982 Fanatiek lid

    14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    @Roeltje, jammer dat het niet gelukt is. Hopelijk mag de cryo meer geluk brengen. En dank je wel voor de tip! Ik ga dan morgen als ik thuis ben meteen maar eens bellen :thumup:

    Ik kan me je gevoel goed voorstellen @puppy28. Met hetgeen Roeltje schreef in je achterhoofd houdende, misschien verstandig om gewoon te bellen en geen maand meer zelf proberen?
     
    puppy28 vindt dit leuk.
  20. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    @Roeltje zondag as is het 4 weken geleden. Dus op zich nog niks raars aangezien ik heb gelezen dat het 4-6 weken kan duren voordat je menstruatie weer op gang komt na een miskraam.
    Goed om te weten idd dat het wat langer duurt daar ivm hun eigen vakantiedagen. Ik ga morgen ook maar eens meteen bellen.
     

Deel Deze Pagina