Ervaring en tips vliegen met KLM

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Brigit, 2 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Wij vliegen in mei met KLM naar Amerika.
    Heerlijk we kunnen niet wachten!! Onze kleine meid gaat uiteraard mee. Nu hoop ik dat de "ervaren" vliegmama's mij nog wat tips kunnen geven.
    We hebben al speciale vliegoordopjes gekocht voor haar en die laat ze tot nu toe netjes zitten (we oefenen af en toe) hopelijk doet ze dat ook in het vliegtuig.
    Verder neem ik neusspray mee en flesje drinken (speciaal voor het vliegen krijgt ze nog een flesje melk, na de vakantie niet meer)
    De ipad staat al vol met spelletjes en filmpjes. We nemen snacks mee voor onderweg maar verder weet ik het niet. Speelgoed nemen we natuurlijk ook mee. Zijn er nog dingen die onmisbaar zijn!!?

Verder weten jullie of wij de buggy nog mee mogen nemen? overal staat tot 2 jaar maar na 2 jaar staat er niks meer.. ze kan heel goed zelf lopen hoor maar als je een heel eind moet lopen en ze is moe, pff lijkt mij niet zo fijn om hele tijd met haar te sjouwen. (buiten dat gaat het lopen met een 2 jarige ook niet zo snel hihi)

Bedankt alvast voor jullie reacties!!

2. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Vorige week 14 uur gevlogen met KLM, ervaren vliegmama hier :D.

KLM als zeer kindvriendelijk ervaren! Buggy mag trouwens echt wel mee hoor.

Voor het opstijgen is de fles door ze gevuld met appelsap (hebben uiteraard ook melk aan boord). Tijdens opstijgen goed naar je kind kijken, zodra ze aan de oortjes gaan frunniken, hop de fles er in. Opstijgen duurt even dus niet meteen geven, dan is je fles leeg voordat de druk op de oren het grootst is.

Verder: ben zelf relaxed. Laat haar lekker rond lopen en heul veel iPad kijken :). Ons is de lange reis 1000% meegevallen.

3. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    O wow met 14 uur ben je idd een ervaren vliegmama!! Leuk zeg, waar jzijn jullie geweest?
    Onze reis duurt 11uur, ik zelf ben wat mijn dochter betreft er ook echt relaxed onder. Komt wel goed. (Hihi wat betreft het vliegen zelf wat minder maar dat is een ander verhaal) goeie tip om te wachten met flesje geven! Ik zou idd gelijk die fles geven! Ik heb zelf erg gevoelige oren dus ben goeie om te weten wanneer de druk hoog word.
    Hoe heeft jou kindje het vliegen zelf ervaren? Of totaal geen besef wat er gebeurde?

4. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Wij hebben door Costa Rica gereist!

Ik ben zelf ook niet zo rustig onder het vliegen hoor :D. Maar een grote kist van KLM schud al aanzienlijk minder dan een klein toestel dus dat scheelt enorm.

M'n dochter had inderdaad totaal geen besef van wat er aan de hand was. Ze vond het prachtig, maar meer omdat er zoveel mensen waren en ze mocht er kruipen, ze had nieuw speelgoed, mocht eindeloos iPad kijken :). Leverde na de vakantie trouwens geen problemen op dat de iPad niet meer aan mocht.

Neem in ieder geval een extra kledingset mee in je handbagage. Onze dochter had een sammies koffer van samsonite als handbagage, is ze helemaal gek van.

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Op Schiphol zit op Holland Boulevard een speeltuin. Laat je kind flink spelen dan slapen ze goed aan boord. Werkt hier elke keer weer!

6. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties en tips! Heb ik zeker wat aan. Ik wist niet dat er op schiphol een speeltuin was!

Daantje: hoe ging het bij jou met het tijdsverschil? Paste ze zich makkelijk aan of had ze wel paar dagen nodig? En bij thuis komst, hoe ging dat ritme? Dat is het enige waar ik mij klein beetje zorgen om maak..

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Je kunt er ook alleen maar komen als je intercontinentaal vliegt.

8. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Wij zijn ook naar de usa geweest toen onze zoon 2 jaar en 3 maanden oud was.
    Wij gingen rondreizen met de auto dus hadden de autostoel meegenomen. Deze wordt in t vliegtuig op de vleigtuigstoel gezet en vastgemaakt met de gordel. Zoon zat daardoor heerlijk in zn eigen stoel en de hele vakantie ook in de huurauto. Echt superfijn.
    Wij moesten wel overstappen op parijs en daar zijn ze niet zo vriendelijk bleek wel. De buggy die je normaal wel krijgt met overstappen elders geven ze in parijs niet...daardoor moest zoontje lopen en wij de handbagage dragen én de autostoel. Er waren nergens karretjes (ja pas bij de gate) en het was letterlijk 15 min lopen.
    Maar ja op zo'n grote en mooie reis viel dat in t niet ;)

Waar gaan jullie heen? Wij vlogen op san fransisco.

9. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Oja, personeel aan boord (wij vlogen ook met klm) was echt heel lief voor ons zoontje. Hadden zo'n heerlijke steward die steeds even grapjes kwam maken enz.
    Ook had hij een kindermaaltijd en kreeg hij een kadootje.
    Je mag ook al een van de eerste aan boord trouwens.

10. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    O leuk! Wij vliegen op los angeles! Wij gaan familie bezoeken in california.
    5 jaar geleden zijn wij ook via san fransisco gevlogen en hebben rond gereisd, op lax zijn we weer naar huis gegaan. Super land is het!

Eigenlijk ook wel een idee zeg eigen stoel mee! Wist niet dat het mocht. Eens even met manlief overleggen. Wij hebben daar ook een auto met stoel erin gehuurd, maar onderweg in vliegtuig is toch ook wel handig. Wij vliegen rechtstreeks, dus ermee sjouwen zal wel mee vallen.

Hoe is het bij jullie gegaan met het tijdsverschil? Daar ben ik echt heel nieuwsgierig naar. En heeft jullie zoon ook beetje kunnen slapen in vliegtuig?

11. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Wij hadden enorme mazzel met onze vluchttijden.
    Wij vertrokken om 12 uur s middags en kwamen lokale tijd 19 uur aan. Voor ons was het al midden in de nacht, maar onze dochter hield het heel lang vol. Het duurde wel twee nachten voordat ze helemaal in het ritme zat, maar daarna volledig in het ritme.

Terug vlogen wij 15.30 uur en kwamen om 11 uur in Nederland aan. Dochter heeft een uur of 6 geslapen in totaal. Bij thuiskomst direct middagslaapje van 3 uur en zo het goede ritme in. Geen gerommel die nacht, meteen super.

12. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Ik wist t ook niet hoor van die autostoel maar mn collega die ieder jaar gaat vertelde het. Vond t echt superfijn, vooral omdat ons zoontje al snel doorhad hoe onze gordels werkte. Dus met turbulentie zat hij gewoon vast en kon er niet uit.

Ik had ook een oude slaapzak meegenomen en daarin een gat gemaakt voor de gordels van t stoeltje. Hij wilde toen alles zien en slapen ho maar. Ben een tijdje met hem op de arm door t vliegtuig gelopen en toen hij in slaap viel in zn stoeltje gezet en kon hem dus vastmaken.
    Al met al heeft hij maar een uurtje geslapen!

In t hotel sliep hij gelijk alleen de eerste dagen waren we al om 6u aangekleed, dat werd na een paar dagen steeds later. En als we gingen autorijden (dat was vrijwel iedere dag) dsn viel hij altijd rond 9/10u in slaap, dat was voor hem echt een moeilijk punt.
    In nederland had hij echt een jetlag en ik heb een aantal dagen op rij midden in de nacht met hem zitten spelen op zn kamer, echt klaarwakker!
    Op de heenweg eigenlijk geen problemen gehad.

Oja, als je de buggy meeneemt miss nog even een tip. Bij ons was de buggy op de terugweg kapot gegaan en daar kwamen we pas achter toen we buiten t douane gebied waren op weg naar de auto. Toen ik de verzekering belde zeiden ze dat ik dat direct op de luchthaven had moeten melden bij een balie nu hadden we best wat rompslomp.

13. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Er is kindertv aan boord, dus dat was een uitkomst :)

14. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Nog even over de autostoel. Hoe word die vast gezet eigenlijk? Want er is alleen gordel voor over de buik toch? Dan is bovenkant van de autostoel niet vast. Of hebben ze dan speciale gordels?

15. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    De gordel waarmee wij gewoon vastzitten daar wordt de autostoel ook mee vast gemaakt. Onze autostoel is van maxicosi en die zit alleen vast onder de zitting zeg maar, btje lastig uitleggen.
    Maar die kan sowieso niet aan de bovenkant oid vast.
    Er was geen xtra gordel nodig en de stewardessen weten hoe het moet.
    Anders even naar klm bellen?
    Reizende kinderen en met kinderen op reis - KLM.com

16. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Wij hebben maxi cosi tobi en die zit beneden en boven vast. We gaan toch zonder auto stoel. Leek ons wel handig maar ik denk dat ze zonder misschien lekkerder slaapt, (hihi als ze gaat slapen) ze slaapt graag op haar zij of buik en in de maxi cosi kan ze helemaal niet draaien.
    Net allemaal kleine kadootjes voor haar gehaald. Hihi zo leuk om te doen al die voorbereidingen. Alleen jammer dat we pas over een maand gaan, heb zoooooo'n zin om te gaan....

17. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Wat een heerlijk vooruitzicht!
    Ga je ook nog winkelen? (In outlets)
    Ken je de winkel carters? Errug leuk!

Ik snap het van t stoeltje en als je daar al een stoeltje hebt dan is wel zo makkelijk!

18. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Als ik mijn familie moet geloven gaan we heel veel winkelen;)
    Ik ben er vast wel eens geweest alleen ik vergeet altijd hoe die winkels heten. Ben echt slecht in namen. Komt mij wel bekend voor dus zal wel.
    Zal er dit keer op letten!
    We gaan iig camperen en naar disney, sea world en verder zien we wel. Gewoon lekker bij mijn familie zijn en genieten van het land en weer :D

19. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Dat zijn de beste vakanties ;)
    De target verkoopt ook kleertjes van carters, ik ben er nogal fan van zoals je ziet ;)
    In de outlets zit er ook vaak eentje, dan is t echt goedkoop.
    Baby Clothes | Toddlers and Childrens Clothing | Carter's

Mn man gaat volgende week naar de usa dus die geef ik weer een lijstje mee :)

Ik zal nog even nadenken of ik nog meer tips heb, dan laat ik het wel weten.
    Veel plezier met alle voorbereidingen!
    Oja, wij hadden van iemand een keer een rugzakje gekregen met daaraan een "riem" klinkt erg raar als ik t nu zo schrijf. Maar t is zeg maar t zelfde principe als vroeger het tuigje. Ons zoontje droeg dat rugzakje en wij hadden dus die "riem" vast. De vliegvelden zijn zo groot, je weer maar nooit of ze ineens weglopen oid. Nu hoeven jullie niet over te stappen maar ik vond t wel een fijn idee.
    En hij had ook een armbandje met zn gegevens erop om (naam tel.nr enz)

20. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Mijn tante uit amerika is over en 3 keer raden wat mijn dochter heeft gekregen? Hihi pyamaatjes van carter's. Echt hel mooi en fijne kwaliteit!! Heb ook op de site gekeken, hihi ga hier niks meer kopen ;)

Deel Deze Pagina