Mijn dochter heeft voor haar doen vannacht aardig doorgeslapen. Tot 6.30uur vanaf 23uur. Normaal kreeg ze nog een nachtfles in een uur of half vijf maar die zat er vandaag dus niet in. Hoe ga ik nu mijn schema doen vandaag? Normaal krijgt ze 7 flessen: 8-11-14-17-20-23-nacht Allemaal 100cc. Maar wat zal ik nu doen? Proberen naar zes flessen van 115cc? En dan deze tijden: 6.30-10-13.30-17-20.30-23.30? Wat vinden jullie? En wat te doen als ze vannacht niet doorslaapt en komt om een fles? Dan een klein flesje geven of...? Ik weet het niet.
ik zou zorgen dat je op dezelfde tijd uitkomt met de laatste fles. dus vanaf 17.00 gewoon je normale schema aanhouden. je kunt de flessen ophogen en als ze vannacht komt een flesje geven. groetjes, Miranda
Maar hoeveel geef ik dan eventueel 's nachts? Ben bang dat als ik dan iets van 90 aanbiedt ze te veel eten krijgt...
En als ze tussendoor eerde komt, ga ik dan rekken tot de tijd hierboven of geef ik dan eerder een fles? Komt het dan niet helemaal in de wat als ik dan een fles eerder geef? Lastig vind ik het hoor...
idd zoals mamavanukkie schreef vanaf 17.00 je eigen schema aan houden. Je zou evt de flessen kunnen ophogen. Het is idd lastig (vond ik zelf) Wij hebben altijd per keer bekeken waar F behoefte aan had. Wij hadden altijd wel een schema maar daar hield ik mij niet strikt aan. Als ze vannacht wel komt dan zou ik haar gewoon een flesje aanbieden en morgen weer bekijken waar ze dan behoefte aan heeft.
Toen onze dochter ongeveer zo oud was, zaten we ook te "klooien" met de flesjes, vooral met de hoeveelheid. De ene keer maakten we 135 klaar (120/4) en dan dronk ze maar 100 en maakten we 100 klaar (90/3) dan wilde ze nog meer. Omdat ze in het ziekenhuis heeft gelegen, maakten we haar altijd om de drie uur wakker voor een flesje (behalve 's nachts), omdat ze daar heel erg aan gewend was. Toen we zo aan het klooien waren, heb ik dat even losgelaten, dus niet meer wakker gemaakt om de drie uur. Gevolg: mevrouw meldde zich keurig om de vier uur en dan bood ik een fles van 135 (120/4) aan en die dronk ze helemaal leeg. Dat was dan rond de volgende tijden: 07.00 11.00 15.00 19.00 23.00 en dan 's nachts als ze zou komen, dachten we. en toen bleef het 's nachts ineens stil.......... We gingen dus van 7 flessen van 100 naar 5 flessen van 135, helemaal door kind zelf geregeld. Nou wil ik niet zeggen dat het bij alle kinderen zo gaat, maar als je op tijd/schema voedt, zou je eens een paar dagen kunnen gaan voeden op verzoek. Redelijke hoeveelheid aanbieden op het moment dat je kind er om vraagt en dan wachten tot het weer komt. Wij wachtten trouwens nooit meer dan vier uur..... Na een tijdje merkten we dat ze te weinig kreeg, ze kreeg eerder weer honger en toen zijn we begonnen met 5 flessen van 165 (150/5), ik weet niet meer wanneer dat was. Maar daar doet ze het nog steeds mee, ze wil gewoon echt niet meer. Moraal van dit btje lange verhaal: volg je kind!
Nou het blijft hier een beetje klooien inderdaad met die flesjes. Twee dagen ging het prima. Ze sliep door tot 6.30. dus dan eerste fles. Daarna dit schema: 10-13.30-17-20.30-24 Maar vannacht was ze om 4.30 wakker. Speentje gegeven en toen heeft ze nog een uur geslapen. Dus eerste fles om 5.30. Daarna dit gedaan (of althans, aan het proberen want het lijkt wel of ze opeens niet meer drie en een half uur zonder fles kan) 5.30-8.45-12 Probeer nu weer om half vier een fles maar ze is een beetje aan het rommelen. Wil niet echt slapen vandaag en ligt veel wakker in d'r bedje. Maar om nu alweer een fles te geven (ik geef elke keer 120cc zo ongeveer) vind ik wel een beetje te snelgaan. Dan kom ik ook uit op meer flessen op een dag dan 6 met meer dan de hoeveelheid die ze mag. Ik schat dat ze nu zo tegen de vier kilo weegt namelijk. Volgens de formule mag ze dan dus: 600cc. Met elke fles nu van 120cc krijgt ze dus al meer... Ze drinkt de flessen overigens wel helemaal leeg en geeft af en toe een mondje terug. Dus ik denk dat ze het wel op kan... @Hinke: als ik haar meer op verzoek zou voeden dan ben ik bang dat ze meer flessen krijgt dan zes vandaag en dus ook meer voeding. Of zou ik nu dan toch te snel naar zes flessen zijn overgegaan? Is op zich toch wel normaal voor een kindje van zes weken, zes flessen? Ik weet het even niet meer hoor... ;-(
Hoi, Zie nu pas dat je gereageerd had. Over die formule: tegen ons heeft de kinderarts gezegd dat ze per kilo lichaamsgewicht 150 ml moet en 180 ml mag. Je mag dus wel iets meer geven dan je nu doet. Of zes flessen normaal is voor zes weken, weet ik eigenlijk niet. Zoals ik al eerder aangaf, ging het bij ons behoorlijk vanzelf. Dus verder kan ik je niet helpen, vrees ik Is het nog steeds zo'n drama of is het intussen beter? In een week kan veel veranderen, weet ik uit ervaring
Lisanne krijgt 5 flessen van 150+5 cc en is van dezelfde leeftijd. Op het CB vonden ze dit prima. Ze drinkt volgens het volgende schema: 06.30 10.30 14.30 18.30 22.30 Voor ons werkt dit prima, we voeden in principe niet op verzoek, maar ze meld zichzelf ook steeds keurig elke keer na ong. 4 uur. Misschien kun je dus nog iets minder vaak voeden en iets meer cc's?