Hoi meiden, ik ben vandaag gestart met Estradiol in voorbereiding op een hopelijk terugplaatsing. Deze medicatie is voor mij nieuw, voorheen gebruikte ik altijd iets om mn baarmoederslijmvlies en eicel te laten groeien nu is alleen mn baarmoederslijmvlies nodig. Hadden jullie last van bijwerkingen en zo ja welke? en met hoeveel dagen ongeveer was jullie baarmoederslijmvlies dik genoeg?
Ik werd serieus heel erg depressief van Progynova. Dagelijkse huilbuien en een soort "zelfhaat dwanggedachten". Dit ken ik helemaal niet van mezelf. Daarnaast werd ik er ergggg apatisch van. Wilde niks meer doen behalve op de bank liggen. Toen ik ermee stopte was ik na 3 dagen weer normaal. Wat een opluchting! Ik weet wel dat veel vrouwen nergens last van hebben. Hopelijk val jij in die categorie. Succes!
Ik heb op wat gevoelige borsten na geen enkele bijwerking. Dit is mijn 2e cyclus met Estradiol (Progynova) en mijn baarmoederslijmvlies wordt met deze medicatie tot nu toe niet dik genoeg. Een keer 25 dagen gebruikt en cyclus afgebroken en nu was het op dag 12 nog te dun. Vrijdag, dag 19, weer een echo.
Ik was totaal mezelf niet en kreeg depressieve gevoelens en voelde mij zeer lusteloos. Volgens de arts kon dat niet aan die medicatie liggen. Omdat Estradiol ook effect op de schildklier kon hebben zou het daar aan moeten liggen dat ik mij zo voelde. Echter bleek uit bloedonderzoek dat mijn waardes daarvan keurig waren (ik slik ook schildklierhormoon ivm schildklierziekte). Ik ben er van overtuigd dat ik mij zo voelde door de Estradiol. Toen ik mocht stoppen knapte ik snel op.
@Essie Dat klinkt niet fijn Hoeveel gebruikte je, en na hoeveel dagen kreeg je last? @Pinkflower Gelukkig valt het bij jou mee maar ja, helaas niet zo'n goed resultaat, hopelijk vrijdag een goede echo! @Maartje Ook depressief Hoeveel gebruikte jij, en wanneer kreeg je last? Ik slik het nu sinds dinsdag 3x daags 2 mg en merk nog niet veel maar goed, nog maar net begonnen
Staffie, ik kreeg er na een dag of 3 last van. Ik slikte volgens mij 600 mg per dag? Het waren in elk geval 3 pilletjes.
Eerst drie pillen per dag maar toen mijn baarmoederslijmvlies toen al vrij snel 15 mm was mocht ik minderen naar 2 tabletjes per dag. Helaas voelde ik mij daar niet beter door. Ik kreeg al na enkele dagen last. Maar goed, kijkend naar het resultaat (tot zo ver, ik ben er nog niet, de levensvatbaarheid moet ik nog halen) ben ik absoluut niet ontevreden
ok meiden vrij snel dus, ik hoop maar dat het mee gaat vallen dan, alle andere hormonen die ik al heb gebruikt heb ik weinig tot geen last van gehad dus we hopen er maar het beste van @maartje Absoluut, als er 2 wondertjes kunnen innestelen eng roeien heb je in ieder geval top baarmoederslijmvlies gekregen van de pillen en was het de vervelende gevoelens wel waard