Ik heb een tweeling van gecorrigeerd bijna 6 weken. Ze krijgen 7 flessen, 7x90. Ze zitten net onder de 4 kilo. 7.00 10.00 14.00 17.00 20.00 23.00 3.00-4.00 Wij slapen vaak al voor 23.00, moeten we ze voor deze fles echt wakker maken of ze gewoon laten komen? Ze hebben weleens 23.00-4.00 gered. Maar gisteravond sliepen we en maakten ze 20.00-00.45. Of wij nou om 23.00 voeden of later maakt niet uit als je er toch voor wakker wordt. Maar wat is voor hun ritme raadzaam?? Ik wil toch echt een keer de nacht gaan overslaan uiteraard. Bij die echte nachtvoeding van 3.00 of 4.00 maken we ook nooit wakker. Welke tijd de fles ervoor ook was, ze lijken altijd tussen deze twee uren te komen.
Mij werd gezegd dat ik mijn zoon zelf mag laten komen. Wel als max. 4-5 uur na de vorige voeding. Niet dat het nodig is, hij komt vanzelf na ongeveer 3 uur haha. Dus ik zou ze zelf laten komen, maar zorg ervoor dat er niet te veel tijd tussen de voedingen zit.
Ik zou die van 23.00 laten, mochten ze langer zonder kunnen is de kans groter dat ze de ochtend later komen.
ik maakte mijn kinderen op die leeftijd wel wakker, vond het belangrijk om te weten hoelang ze op die fles zouden redden in de nacht. Toen ze met gemak de nacht doorsliepen (dus tot 6.00/7.00 uur) liet ik ze zelf komen. Mijn dochter was er toen redelijk snel vanaf (4,5 maand), mijn zoontje hebben we die fles echt af moeten bouwen.
Ik zou ze wakker maken voor die voeding. Als ze het nodig hebben drinken ze de fles wel leeg. Als ze veel laten staan, zou je de volgende keer kunnen proberen om ze zelf te laten komen.
Ze drinken alle flessen met gemak op. En zitten redelijk aan de max qua voeding. Schijnt ook beetje bij premature te horen, wat ze waren. Lastig dus. Idd wat hierbocen al werd gezegd, hoe later ze komen, hoe meer zekerheid dat ik de hele nacht red. Maar uiteindelijk wil je wel ooit naar 23.00-7.00 ofzo en is miss 23.00 wakker maken wel raadzaam. Ik vind het maar lastig..
Ik zou ze wakker maken. Je wilt uiteindelijk dat ze de nacht gaan doorslapen. Hier weleens in slaap gevallen voor.11 uur, maar dan wordt ze om 2uur in de nacht wakker. en dan weer om 6 uur, omdat ze haar lange slaap al gehad had. . Ik zou er dan eerder voor kiezen om ze daarna zelf te laten komen, maar ik weet niet hoeveel er max tussen mag zitten.
Ja na 23.00 maak ik sowieso nooit wakker. Maar 4.00 uur is wel het laatste geweest erna. Dus 5 uur ertussen. Eergister voedde ik gewoon 23.00. Kwam 1 vd 2 al om 2.30 (ik denk ook door krampjes wakker). Veel te vroeg want dan redt hij 7.00 nooit. Toen maar uurtje op mn borst laten slapen en ze 3.30 gaan voeden. Toen kwam hij 6.45. Ze broer steeds na hem wakker gemaakt. Die is echt al stukje verder en ook minder kramp enzo. Vannacht lieten we het op zn beloop en kwamen ze na 20,00 om 00:45. Daarna 4.30 en toen 7.15. Deze nacht was voor ons natuurlijk veel prettiger. Maar ja, ooit moeten ze 23.00-7.00 gaan doen. Lastig!
Beide jongens accepteerden de fles rond 23 uur niet. De oudste dronk 30cc om vervolgen om 1 uur honger te hebben en de jongste ging projectiel braken als we hem wakker maakte voor de fles. Hij dronk het goed leeg, na simpel aanbieden, maar het kwam er 5 min later harder uit dan het erin was gegaan. Beide jongens gewoon op verzoek laten komen en sliepen tussen de 4 en 5 maand circa 12 uur door. Vroeg naar bed en dan snachts er maar een keertje uit
Ik ben naderhand op verzoek gaan voeden, maar wel de 3-4 uur ertussen. Mijn dochter sliep vanzelf opeens de nacht door. En ik heb zo de flessen een voor een ook overdag kunnen laten wegvallen. Wat je ook kunt doen is afbouwen met de cc, maar ze krijgen maar 90cc he. En als je in de laatste fles 120 maakt ipv 90cc? Dan hebben ze iets extras voorde nacht door te komen?
Toxh besloten op verzoek te doen. Ze komen dan na 20.00 tussen 1.00-2.00. En daarna rond 5.00. Ik hoop zo dat dit iets verschuift en dan wordt die 5.00 ju de ochtendvoeding. Zo hoop ik van 7 naar 6 flessen te gaan. Ik denk dat die stap kleiner is dan 23.00 wakker maken, dan blijf ik nog heel lang 7e fles hebben wan 23 00-7.00 is echt nog een brug te ver.
Bij mijn dochter viel eerst de late fles weg (23.00 bij jullie). We hebben haar (toen ze geen sondevoeding meer kreeg) altijd op haar verzoek gevoed. Wakker maken werkte averechts, dan meldde ze zich vaker 's nachts. Totale aantal ml bleef overigens gelijk.
Lastig inderdaad! Want nu maken ze de lange slaap dus al ná de fles van 20.00, en dat was in principe dus hun nacht. Voed je overdag op verzoek of maak je ze wakker voor de fles?
De fles eventueel verleggen naar 0.00 is geen optie? Zodanig dat ze 's ochtends vroeg hopelijk ook een uur later zijn (en op termijn die fles vervalt)? Of eventueel de fles ietsje vergroten? Of die van 20.00 net ietsje groter maken?
Overdag doe ik beetje op tijden, maar moet ze zelden wakker maken. Om 20.00 nog weleens. Ik wil ook het liefst na 23.00 het lange stuk. Maar als ik dan dus wakker maak, ze drinken alles. Maar dan komen ze vaak 3-4 uur en 6.00 vaak al. Pakken ze dus kortere nacht in totaal! Ze krijgen nu 7x120.