Welk eiland is leuk? Op internet lees ik natuurlijk wel het een en ander over de verschillen kwa landschap is dat ook echt zo dat je grote verschillen ziet? Welk eiland is leuk met een kleintje erbij?
Alle eilanden zijn leuk met een kleintje! Ze zijn er nl heel erg kindvriendelijk. Mijn persoonlijke favoriet is Lanzarote en dan puerto del Carmen, mooi strand, supergezellige boulevard, mooi onderhouden en ziet er altijd schoon uit. Als appartement zou ik Hyde Park Lane aanraden, iets verder van de boulevard af, maar hier kan je lekker de rust opzoeken. Autootje huren en het hele eiland bekijken, zo mooi! Leuke plaatsjes Playa Blanca is rustiger en een soort 'volwassener' als je een auto huurt, kan je bij de mooiste strandjes ever komen (Papagaya Beach) appartement tip heb ik niet, waar wij kwamen zijn de huisjes ernstig verwaarloosd, zwembad super mooi! Tenerife is mijn goede tweede, groter eiland, veel toeristischer en drukker, maar ook erg leuk! Wij zijn geweest in Villa Tagoroo, appartement met de keuze voor all inclusive. Heel mooi appartement, met eigen (groot) balkon of achterplaats. Zwembad verwarmd, wat erg fijn is met kleine kinderen want het zwembadwater is vaak freezing-koud. Fuertafortuna is mooi, maar klein, weinig echt leuke uitstapjes, maar heerlijk rustig en relaxed verblijven. Met gaan Canaria heb ik de minste ervaring, maar dat is vrij groot en het ligt eraan aan welke kant van het eiland je zit. Ik vind het het 'armoedigste' eiland. Hier is ook veel meer armoede onder de bevolking. Maar ligt er echt aan waar je heen gaat. La Palma nooit geweest... (Ik heb vroeger zelf op Lanzarote gewoond en ga bijna elk jaar terug, meestal in de herfs of meivakantie)
La Palma is mooi, mijn meest relaxte vakantie ooit gehad. 3 weken lang een huisje gehuurd (1 x gewisseld van plek) met privé-zwembad. Mooie wandelingen gemaakt, niet zo toeristisch. Dat lijkt me voor een kleine ook ideaal, als je het terras kan afbakenen. Wel het steilste eiland en geen mooie stranden.
ik lees mee wij willen begin mei gaan! Canarische eilanden óf zuid Portugal, als ik niets betaalbaars (goedkoop ) kan vinden op de Canarische eilanden. Wij gaan met 6 personen; mijn ouders (apart apartement hoor) en wij met ons gezin. Wij gaan wel voor All inclusive. Hoewel ik zelf geniet van uit eten gaan, wordt dat nu te prijzig met 2 kinderen.
Ik vind ze allemaal wel wat hebben. Tenerife vind ik het minst. Het gebied rond de Teide is wel mooi, maar verder zijn de toeristenoorden erg druk en volgebouwd en de wat minder toeristische kant van het eiland is gewoon heel druk en vol met eigen bewoners. Gran Canaria is lekker groot, dus veel te doen en te zien. Wij houden ervan om er veel op uit te gaan, dus daar konden we onze lol op. De toeristische dorpen vind ik niet zo geweldig, heel vol, veel hoogbouw en toeristenflats, maar er zijn ook leuke kleinere dorpjes in het noorden, waar de natuur ook nog eens mooier is. La Palma is prachtig, heel groen, prachtige wandelingen te maken, zoek wel iets aan de westkant, ivm de bewolking die aan de oostkant van de vulkanenrug blijft hangen. Fuerteventura is net alsof je op de maan landt. Heel kaal, droog, veel zand en rotsen. Wel heel apart landschap en prachtige stranden. Het waait er alleen wel veel. Lanzarote is ook vrij droog. Hier is veel rondom vulkanen te doen, bovendien is de bouw onderworpen aan strenge regels, waardoor er weinig hoogbouw is en bijna alle huizen wit zijn. Dat steekt mooi af tegen het zwarte landschap. Er zijn een aantal prachtige stranden en een stuk of 4 toeristische oorden. Daarbuiten ook nog wel wat kleinere dorpjes, maar het is er nergens heel massaal. Ik denk dat ik La Palma het mooiste vond, maar Lanzarote is meer geschikt met kleine kinderen. De grote eilanden natuurlijk ook, maar ik hou nou eenmaal meer van dat kleinschalige.
Gran canaria en Tenerife prima vertoeven, maar best toeristisch. Wij waren erg gecharmeerd van Lanzarote. Mooi eiland en raden we daarom iedereen aan
Ben alleen op Lanzarote (5x) en tenerife (1x) geweest. Vind Lanzarote super, gaan alleen nu naar tenerife omdat we al vaak op Lanzarote zijn geweest. Wat iemand anders al zei, puerto del carmen vinden wij ook het leukst!