Ik snap er niets meer van. Dochter van 6 maanden heeft nu al voor de 5de dag op een rij verhoging. Ik heb ook geen idee waar het vandaan komt. Ze is een beetje neusverkouden geweest, maar ook daar merk ik nauwelijks nog wat van. Ze eet ook goed, is vrolijk, actief enzovoorts. Het enige waar je dus wat aan merkt is haar temperatuur. Die gedurende de dag blijft schommelen tussen de 37.5 en 38.5. Misschien heeft 1 va jullie een idee? En wat zouden jullie doen? Omdat het de 5de dag is weet ik dat er allround wordt geadviseerd om naar de HA te gaan, maar de HAP zie ik niet zitten omdat ze zich duidelijk gewoon oke voelt.
Ik had het zelf waarschijnlijk niet eens gemerkt zo'n verhoging. Temperaturen deden wij eigenlijk zelden Maar ik zou gewoon morgenochtend even de huisarts bellen voor advies.
Das geen koorts hoor? 37.5 is heel normaal en vanaf 38.5 spreek je over verhoging. Dus niks aan de hand hoor
Boven de 38 dan spreek je wel over koorts (zeker bij een baby). Zou morgen even overleggen met de assistente. Voor nu zou ik het gewoon aankijken zolang ze dr flessen blijft drinken en voor de rest lekker aan het spelen is.
Boven de 38 is koorts. Ik zou het nog even tot morgen aankijken. Als ze nog vrolijk is, haar flessen drinkt is er nu niets acuut aan de hand waarvoor de hap nodig is. Morgen bellen naar de huisarts voor overleg.
Ik kijk het inderdaad even aan. Ik kan namelijk zo op het eerste gezicht niets aan haar ontdekken. Ze is gewoon zichzelf. Ziet er niet eens rot uit, ofzo. Aan de ene kant maakt dat me ook weer onzeker, want ik heb geen idee waar het vandaan moet komen en het gaat maar door . Maar als ze morgenochtend inderdaad NOG met de verhoging/ koorts zit dan geef ik inderdaad even een belletje. Misschien willen ze toch even naar haar oortjes kijken, ofzo.
Bij volwassen is het tot 38.5 verhoging en vanaf 38.5 koorts Ik zou morgen even de huisarts bellen. Krijgt ze geen tandje? ik lees vaker dat ze dan koorts hebben?
Het kan inderdaad zijn dat ze tandjes krijgt en haar temperatuur hierdoor wat hoger is. Een virus of iets lijkt me niet want dan is de koorts meestal hoger. Als de koorts morgen niet weg is kun je voor de zekerheid de assistente om advies vragen.
Hier ook al 3 dg koorts. Ik bel morgen indien nog steeds even de ha. Maar net als jou dochter verder geen klachten dus ik maak mij geen zorgen. Pcm voor dd nacht en evt overdag doe ik nu.