wanneer mee voorop de fiets?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lovely83, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wanneer gingen jullie kindjes mee voorop de fiets?
    Mijn zus had haar zoontje al met 6 maanden voorop, persoonlijk vind ik dat zelf te klein.
    Ons meisje zit al een hele tijd zelf ze is ontzettend sterk en hou haar rug ook goed recht. Nu wil ik haar nu nog niet voorop, maar zit te denken om rond de 8 maanden kleine stukjes mee te nemen, bijvoorbeeld naar de kinderopvang. Wat vinden jullie?
    Er word natuurlijk niet voor niks geadviseerd vanaf negen maanden i.v.m nekje enz.

2. marloesss

marloesss Actief lid

17 okt 2006
    158
    0
    0
    Ons zoontje ging vanaf 8 maanden kleine stukjes mee op de fiets. Hij kon al vanaf 6 maanden echt stevig zitten. Ik lette er wel op dat ik grote 'hobbels en kuilen' in de weg ontweek, weet niet hoeveel nut dat had, maar voor mijn gevoel was dat beter! Nu vindt hij het juist leuk als we hobbelen, haha!

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    En had je dan een 5punts gordeltje bij hem om of een 3punts gordeltje, het schijnt dat een 5 puntsgordel namelijk steviger is.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Met ruim 10 maanden pas. En ons CB adviseerde eigenlijk 11 maanden.

Het ruggetje lijkt op een stoel misschien stevig, maar al die hobbels en bobbels zijn best heftig. Dat kunnen de wervels, en omliggende weefsels pas aan als ze een behoorlijke periode stevig kunnen zitten. En als ze goed terugveren als je ze een duw geeft..

Er is ergens nog een (spook)verhaal over een kindje dat tevroeg meeging op de fiets, en daar zwaar rugletsel van heeft gekregen.

5. marloesss

marloesss Actief lid

17 okt 2006
    158
    0
    0
    Nee gewoon een 3-puntsgordel, ik heb een zitje van Bobike. Maar ze zitten ook met hun voetjes vast en er zitten 'leuningen' aan de zijkant, dus ze zitten er wel stevig in, als je de gordel goed genoeg aantrekt. Ik weet niet eens of er fietszitjes zijn met een 5-puntsgordel eerlijk gezegd...

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Met mijn zoontje wacht ik nog even, hij is aan de late kant met kruipen en zitten enzo, ik wacht totdat ie zelf kan gaan zitten. Als ik m neerzet zit ie wel stevig hoor. Ik zou het niet doen als het niet noodzakelijk is.. je weet maar nooit... maar goed ik ben wat dat betreft de voorzichtigheid zelve.

7. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    er is ook een kindje geweest die ze ook te vroeg op de fiets mee hebben genomen en die heeft haar nekje gebroken
    ze dachten dat ze in slaap was gevallen maar helaas

8. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

He gadver..wat een naar verhaal Natascha...

Mijn dochter kon met 7 maanden al erg goed zitten maar ik ben pas met fietsen begonnen met 9 maanden; zoals gezegd moet je kindje ontzettend veel schokken opvangen; zou t echt niet te vroeg doen. Enne...met 6 maanden is echt belachelijk...

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    bah word helemaal naar van de verhalen.
    Ja ik denk altijd maar zo ze zeggen niet voor niks vanaf 9 maanden. Maarja als ze dan zo stevig zitten denk je al snel het kan wel.
    Er is als het goed is voor bobike een 5puntsgordel te krijgen die bieden extra stevigheid.

6 maanden is inderdaad vroeg en daarvoor had ze hem altijd in de draagzak, volgens mij al vanaf 8 weken, en als het nou een veilige fiets was zou je mij niet zo snel horen klagen maar de fiets viel van ellende bijna uit elkaar |(nog steeds) en daarnaast is de ruimte tussen zitje en haar dat ze niet zomaar kan afstappen. hihihi zo dat is er even lekker uit!

Deel Deze Pagina