Ervaring fertiliteitskliniek Hengelo

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Isolt, 16 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isolt

Isolt Actief lid

10 aug 2015
    210
    0
    16
    Ah dat is goed om te weten. Wij zijn ook niet meteen na een jaar naar de dokter gestapt. Ik heb nog even gewacht. Dus stel dat er niks uit het bloed komt vind ik een half jaar wachten nog best lang.

De gynaecoloog wilde niet meteen fertiloscopie doen want dat doet een beetje pijn. :D

2. raglottie

raglottie Actief lid

7 feb 2014
    323
    0
    16
    NULL
    NULL
    Alles draait om kansberekening.

Tja, fijn is anders :). Op de oude site van het mst stond een filmpje. Misschien nu nog.

3. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Fertiloscopie hebben ze t bij ons nooit over gehad, foam echo hebben ze wel gemaakt maar ook pas na aandringen en na 3 iui's.

4. raglottie

raglottie Actief lid

7 feb 2014
    323
    0
    16
    NULL
    NULL
    Foamecho weet je alleen of er een doorgankelijkheid is. Er kan dan nog steeds een eileider dicht zitten.

5. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Als ze doorgankelijk zijn zitten ze toch niet dicht? of ben ik nu te kortzichtig

6. raglottie

raglottie Actief lid

7 feb 2014
    323
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een van de twee kan dicht zitten. Dat zie je niet met de foamecho. Als er maar 1 eileider open is, komt het foam al zichtbaar op de echo. Voor de kansberekening van zwangerschap maakte de uitkomst van 1 eileider dicht, wel een heel verschil bij mij (verkleinde).

7. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    #67 Izie, 30 sep 2016
    Laatst bewerkt: 30 sep 2016
    MIjn beide eileiders waren duidelijk zichtbaar, heb alle plaatjes gezien, dus ik ben wel gerustgesteld.

Als het niet betrouwbaar is is het wel gek dat ze het doen.. Ze baseren op deze uitslag of een laparoscopie noodzakelijk is, en ze vinden nu dus van niet. Mag hopen dat dat op theorie berust is :)

Het maakt voor ons behandelplan nu toch niks uit, IVF/ICSI is al gestart, alleen had ik een laparoscopie of fertiloscopie wel geruststellend gevonden om echt endo uit te kunnen sluiten op andere plekken dan bij de eileiders.

Mocht de eerste IVF helemaal mislukken probeer ik het nogmaals of ze het willen doen in de rust maand.

8. raglottie

raglottie Actief lid

7 feb 2014
    323
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh apart zeg. Ik heb even gegoogeld en heb niet zo'n mooi plaatje gezien van oplichtende eileiders. Mij is verteld dat als er ook maar 1 open is, het schuim ergens uitkomt (even vergeten waar) en ze dat kunnen zien. Niet of beide ook doorgankelijk zijn of maar 1. De arts maakte bij mij ook de opmerking: kijk daar is het schuim, een mooie disco. Omdat je witte vegen zag, soort zonnestralen door wolken ofzo. Overigens heb ik 1 eileider dichtzitten en dat kwam 3 jaar geleden met de fertiloscopie naar voren.
    Als dit net zo goed is als een fertiloscopie, waarom heeft de arts het er dan bij Isolt over? Want een foamecho is peanuts in vergelijking tot andere onderzoeken qua pijn en belastbaarheid.

9. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Denk dat t ook erg arts gebonden is helaas

10. Isolt

Isolt Actief lid

10 aug 2015
    210
    0
    16
    Ja klopt. Is ons inderdaad ook vertelt.

Nu weer even wachten op alles. Duurt lang hahaha Over anderhalve week bloedprikken.

11. Rachelle23

9 sep 2016
    11
    0
    0
    Nou meiden,

Vandaag intake gehad bij fkt met mvr dr Neve best een aardige vrouw ze is tenmiste eerlijk en vertelde direct waar je aan toe bent en draait er niet omheen, ze kunnen mij niet behandelen. Ik moet eerst een paar kilo afvallen maar dat dacht ik al wel, de echo heeft ze wel gedaan dr Neve vertelde ons dat er helemaal geen sprake is van PCOS en dat alles normaal is met mijn regelmatige cyclus vandaag op cd 12 staat mijn ei op springen en zei dr Neve ga het maar gezellig maken vanavond haha ook heb ik bloed laten prikken voor mijn schildklier, hormonen etc en moet vl dinsdag zaad inleveren om te kijken naar levende zaadjes. 19 oktober belt ze voor de uitslag. Dr neve zei dat we nog een half jaartje zelf moeten proberen en dat ik naar de HA moet voor hulp bij t afvallen en als ik dan na dat half jaar nog niet zwanger ben kunnen we terug komen. Dus al met al wel fijn nieuws eigenlijk.

Groetjes van mij :D

12. Isolt

Isolt Actief lid

10 aug 2015
    210
    0
    16
    Fijn dat je een goede ervaring hebt. Val je makkelijk af of gaat dat wat moeizaam? Ik wil ook graag wat kilo's kwijt en ga daar ook iemand voor zoeken. Alleen lukt mij dit niet zo goed.
    Hopelijk hoef je over een half jaar niet terug te komen.

13. Rachelle23

9 sep 2016
    11
    0
    0
    Nee snel afvallen gebeurt bij mij ook niet ik heb er wel echt een deskundige bij nodig en ja dat hoop ik ook dat ik over een half jaar niet terug te komen dat ik dan al zwanger mag zijn van een mooi klein baby'tje😊 zou helemaaaal geweldig zijn :D

14. mana87

mana87 Actief lid

3 jun 2013
    335
    20
    18
    Fijn dat het "goed" ging!!

Ik had gisteren ook een afspraak. Hoe laat moest jij?

Ik ga vanaf morgen beginnen met prikken voor mijn 2e ivf behandeling. Super spannend allemaal weer 😊

15. Rachelle23

9 sep 2016
    11
    0
    0
    Ik moest om 15.20 er zijn jij dan?
    misschien zaten we wel samen in de wachtkamer hihi ok hopelijk dat je dan na deze poging wel zwanger bent!

16. mana87

mana87 Actief lid

3 jun 2013
    335
    20
    18
    Ik had om 14.40 een afspraak maar was pas om 15.00 uur aan de beurt 😣. Dus als je op tijd was zou dat kunnen idd😀

17. mana87

mana87 Actief lid

3 jun 2013
    335
    20
    18
    Vorige poging was ik zwanger van mijn zoontje. We gaan nu voor een 2e 😆

18. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Mana spannend! Ik ben zondag begonnen met spuiten voor onze onze eerste ivf poging!

19. mana87

mana87 Actief lid

3 jun 2013
    335
    20
    18
    Izie dan lopen we aardig gelijk op. Doe je het lange of korte schema? 26 oktober heb ik mijn echo. Altijd weer afwachten hoe je reageert op de hormonen.

Spuit je ook decapeptyl? Krijg ik altijd zo'n hoofdpijn van!😣 alvast heel veel succes!!

20. Isolt

Isolt Actief lid

10 aug 2015
    210
    0
    16
    Succes voor jullie. spannend hoor. De voorbereiding begint dan daar en de rest in Zwolle?

Ik weet niet of jullie het leuk vinden. Maar we kunnen ook een verborgen facebookgroep oprichten. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie.

Deel Deze Pagina