cryo terugplaatsing.... hoe snel?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door RoGiJuLi, 15 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.949
    15.595
    113
    Nabij Utrecht
    We hebben nog een cryo die we waarschijnlijk zeer binnenkort willen gebruiken.

Hoe snel kan een cryo terugplaatsing plaatsvinden?
    Ik heb altijd een stabiele cyclus gehad en een terugplaatsing in natuurlijke cyclus zou mijn eerste keus zijn.

Wie kan mij hier meer over vertellen?

2. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wij lopen in het VU, dus ik kan je alleen info geven hoe men het daar aan pakt. Als je een eigen cyclus hebt, hoef je geen medicijnen te spuiten. Op dag 10 krijg je dan je eerste follikel meting. Afhankelijk van het beeld wat er dan te zien is zijn er 2 opties: Je komt nog een keer terug voor nog een follikel meting als je eigen ei nog niet groot genoeg is, net zo lang tot je ei minimaal 18mm is. Als bij de eerste follikel meting je ei wel groot genoeg is, krijg je de instructie om op een bepaald tijdstip de Pregnyl te zetten. 10.000IE. Dit om de tijd van de terugplaatsing beter te kunnen bepalen.
    Dan 5 dagen na je Pregnyl ontdooien ze de cryo. Op dag 6 na de Pregnyl kan je dan 's ochtends bellen of de cryo goed is ontdooit en hoe laat de terugplaatsing plaats zou vinden. In het VU doen ze dan 12 dagen na de terugplaatsing een bloedtest, tenzij je zelf al eerder ongesteld bent geworden.

Hopelijk is dit zo een beetje duidelijk :)

Ik heb zelf geen cyclus dus ik begin op dag 3 met stimuleren dmv Puregon. Verder geldt er voor mij hetzelfde, dus vanaf dag 10 een fm enz.

Groetjes Limi

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.949
    15.595
    113
    Nabij Utrecht
    Ol tnx voor de info.

Moet je hiervoor wel intakes enzo doen (dus dat het langer duurt voor je mag... wachtlijst zoals bij ivf?)?? Het eitje ligt al bijna 4 jaar ingevroren in het umc.
    De punctie en terugplaatsing deden ze daar, maar de follikelmetingen deden ze hier in het zhuis in mijn woonplaats.

4. roodblondje

roodblondje Nieuw lid

15 aug 2013
    3
    0
    0
    z-holland
    bij mij (Erasmus mc) gaat het weer anders: zodra ik ongesteld ben moet ik het ziekenhuis bellen, dan moet ik vanaf dag 11 elke dag lh-testen doen totdat deze positief is en bij een positieve test moet ik weer het ziekenhuis bellen, een aantal dagen later halen ze de cryo uit de vriezer, weer een dag later worden wij gebeld of de cryo het overleefd heeft en als dat zo is, is smiddags de terugplaatsing.

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.949
    15.595
    113
    Nabij Utrecht
    Tnx meiden
    Net maar ff mijn eigen ziekenhuis ook gebeld.
    Ik moet volgende week op gesprek.
    Dan als ik ongesteld ben moet ik bellen voor follikel echo en na zetten van pregnyl wordt er na ong 5 dagen een terugplaatsing gedaan.

Spannend!!!

6. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Spannend weer! Dan gaan we ongeveer gelijk op :) Zit nu op dag 16 maar nog geen eisprong gehad. Na een korte luteale fase van 10 dagen kan ik me dus weer aanmelden!

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.949
    15.595
    113
    Nabij Utrecht
    Als het goed is begint dit weekend mijn menstruatie...... hopelijk kan ik dan gelijk door ;)

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.949
    15.595
    113
    Nabij Utrecht
    Kleine update.
    Vandaag kort gesprek met de fert.arts gehad.

Gezien mijn verleden (2 overleden kinderen) en het feit dat mijn gezonde kinderen bij hun geboorte een laag gewicht hadden (2640 bij 37+5 en 2285 bij 37+5) zonder verklaarbare reden, wil de arts dat ik eerst een gesprek aanga met mijn gyn.

Hij is op de hoogte van onze hele geschiedenis en de fert.arts wil zeker weten dat ik en "ons kindje" geen innodige risico's gaan lopen.

Ze wil dus akkoord van de gyn om een zwangerschap tot stand te laten komen (proberen).

6 september het gesprek!

Ben zo benieuwd!!1

Deel Deze Pagina