Ik lees vaak dat vooral de schoondochters gek worden van de schoonouders.. Nu wil ik ff zeggen dat ik het getroffen heb met die van mij.. Ik heb een zoon bijna 7 jaar.. Hij is niet van mijn huidige vriend maar met mijn ex heb ik heb gekregen.. Toen hij 13 maanden was zijn we uit elkaar gegaan.. Maar toen ik mijn vriend leerde kennen en er kindjes kwamen van ons samen was ik best bang dat ze mijn oudste anders zouden zien en/of behandelen.. Vooroordelen denk ik.. Maar niks is minder waar.. Ze zijn zo gek op me oudste.. Mijn oudste krijgt voor zijn verjaardag van schoonouders een mammoet skelter met aanhanger en extra stoel voor zijn broertjes.. Niet dat het omdat kado gaat maar gewoon om het gebaar.. Dat ook hij erbij hoort.. Ze voelen zich ook echt opa en oma van hem.. En het is hun eerste kleinzoon zeggen ze.. Mijn zoon is erg gevoelig en daar hou ik echt goed rekening mee.. Hij heeft het moeilijk gehad ... Dus bescherm hem vaak een beetje te goed 😳 heb toen ook getwijfelt of ik wel een nieuwe relatie moest beginnen.. Nieuwe familie enzo voor hem.. Het risico nam ik en het is nog goed uitgepakt ook.. Ben d'r zo blij mee.. Enigste probleem is nog dat hij best vaak verdrietig is omdat ik de kids en vriend zometeen allemaal de zelfde achternaam hebben.. Kids nu al hoor.. Ik ook bijna.. Ik vind dat ook echt zielig voor hem want dan zegt hij ' mama ik wil ook .... Heten en niet ... Zijn huidige achternaam zo sneu maar kan daar niks aan doen... Dat is wat ik natuurlijk erg jammer vind.. Maar goed ik had toen natuurlijk een andere vriend... Maar wat ik wil zeggen is dat er ook goede schoonouders bestaan haha gelukkig ook me eigen ouders hoor waar ik een super band mee heb
Fijn om te horen! Hoe zit het met de pappa van je zoontje? Is hij nog in beeld of niet? Zo ja dan zou ik aan je zoontje zeggen dat hij juist heel blij moet zijn met zijn achternaam want dat is de achternaam van zijn pappa en hij heeft het geluk een pappa en een tweede pappa te hebben. Mocht zijn pappa niet meer in beeld zijn zou ik proberen om de achternaam te veranderen in jullie achternaam. groetjes!
je kan zijn achternaam toch veranderen als hij dat graag wil? ik ben ook de enige in de familie met een andere achternaam, wou altijd heel graag dezelfde achternaam als de anderen hebben.. je bent toch een beetje een 'buitenbeentje' qua naam.
Er zijn wel mogelijkheden voor hoor. Mijn partner kreeg in groep 6/7 ofzo ook de achternaam van de rest van het gezin. Alle 3 de kinderen hebben een andere vader. Dat werd helemaal ingewikkeld En zo'n schoonfamilie moet je koesteren!
Wat fijn, hier een soortgelijk verhaal. Mijn oudste ( net 17) is uit mijn eerste huwelijk, met mijn huidige man heb ik nu ruim 10 jaar een relatie, waarvan 5 getrouwd. Mijn SO + de rest van mijn man zijn familie beschouwd mijn oudste als oudste kleinkind en neefje etc. Er wordt totaal geen onderscheid gemaakt tussen de andere (klein)kinderen. Sterker nog: mijn schoonmoeder zegt weleens: goh, dat heeft hij echt van (mijn man of mijn zwager) En als ik dan zeg: dat kan toch helemaal niet ???? is het antwoord "oh, ja, dat is waar..... De grootste cadeaus kreeg hij trouwens altijd van deze opa en oma (zo noemt hij ze ook al heeeeeeeeeeeeel lang, uit zichzelf) En het gaat niet om de cadeau's natuurlijk, maar toen oma destijds zelf een nieuwe DS XL kocht, gaf ze de andere die ze zelf net een maandje had aan mijn zoon, dat is toch superlief? Hij was er zo blij mee. Ze wist dat hij hem graag wilde hebben, dus kocht ze zelf een nieuwe en kreeg hij de "oude".