Binnenkort gaan mijn man en ik (het meeste ik) een kennel proberen op te starten. Dus echt met cursussen en shows, zowel binnen als buitenland. Nu zijn er veel shows in Duitsland, alleen heb ik 1 probleem. Ik spreek geen woord Duits. Heb op school wel vloeiends duits gekunnen en heb er ook een 7 voor op mijn diploma, maar dat is zo lang geleden. Onze nieuwe pup komt ook uit Duitsland, maar manlief heeft het woord gedaan omdat ik dus de taal niet spreek. NU ben ik dus op zoek naar een simpele cursus duits. Die van de LOI of NHA oid zijn echt grote complete cursussen. Zoiets zoek ik eigenlijk niet. Het is alleen bedoeld om weer ff in de taal te komen. Misschien dat iemand van jullie iets weet. OP internet kom ik niet heel verder dan de grote thuisstudies.
Probeer eens bij Volkshogescholen bij jouw in de buurt. Daar bieden ze ook vaak conversatiecursussen aan voor beginners en gevorderden. Enne... die basis die je op school hebt gehad, moet je gewoon even "afstoffen". Zodra je er mee begint gaat het heel snel hoor. Je staat er versteld van hoeveel kennis je dacht te zijn vergeten...die gewoon nog aanwezig is. En vooral niet te bang zijn om "fouten" te maken! Men vindt het al lang goed wanneer je in ieder geval je best doet.
Ik kijk af en toe een hoop Duitse series zonder ondertiteling om mijn Duits bij te houden. Ik lees ook veel Duitse boeken. Dit doe ik ook met Frans, ik spreek goed Frans maar als ik het een jaar niet gesproken heb en ik moet dan een week naar Frankrijk lees ik eerst een boek en kijk ik wat Franse series.
Duolingo. Is van Engels naar Duits... Maar zelfs mijn 6-jarige vind het leuk om te doen en de bedoeling is dat je het elke dag even doet. Deel is schrijven maar je moet ook tekst afluisteren en zelf inspreken. Ik heb het op m'n iPhone maar er is ook een complete website van.
Ik heb op mijn mobiel een app die heet Duolingo en daarmee leer ik af en toe spelenderwijs Duits Zitten ook best veel lessen in
Duolingo ga ik eens opzoeken. Ik heb geen tel met app's enzo, maar een antieke bel en sms mobieltje . Thanx voor de tip. Helaas geen oude schoolboeken meer, anders had ik die meteen tevoorschijn getoverd. Misschien op marktplaats eens snuffelen. Het probleem is denk ik ook wel het durven. In mijn hoofd kan ik best wel wat duits, maar als het uit mijn mond moet komen of moet schrijven dan komt het er gewoon niet uit, heel erg vervelend.
Ik kom uit Deurne, maar scholing is niet wat ik zoek, zoek echt iets voor thuis. Maar ik heb het gevonden. Door jullie tips heb ik het eens over een andere boeg gegooid en gezocht naar zelfstudies. En nu heb ik iets gevonden en besteld. Thanx voor alle tips