Rot smalle difiraxfles!!!!!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sweetchocolate, 30 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Even vraag om advies en/of ervaring.

We hebben 3 weken de smalle difirax fles en ik word er gek van dat rot ding. Wij hadden de brede maar vriend vond het irritant dat er nauwelijks spenen voor te krijgen is. De dichtsbijzijnde is de babyzaak die 12 km verder zit.

Zoon doet het prima op de smalle variant. Maar wij vinden het mega rot flessen, met die brede hebben wij nauwelijks problemen gehad. Maar deze flessen zijn ramp dingen.

Speen zuigt plat (zelfde maat speen als voorheen) en vandaag vloog dat plastic ding zeg maar dat onderin zit los tijdens drinken. Gevolg dat ik de fles niet gewoon normaal neer kan zetten want alles gaat dan onderuit uit de fles. Plus hij is niet meer vacuum. Heel appart.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zit erover na te denken om dat pokke ding weg te gooien en terug te gaan naar de brede waarvan de spenen niet overal bij verkrijgbaar zijn. Wat ook weer een nadeel is.

Alvast bedankt!

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Sorry, geen ervaring mee. Hier een tevreden Avent gebruiker. Veel sterkte ermee, kan me voorstellen dat het bloed irritant is.

3. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik gebruikte altijd de smalle difraxflessen, en ga die straks denk ik ook weer gebruiken, en totaal geen problemen mee gehad..herken het dus niet...

4. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik heb ook de smalle heb er zelfs nog 1 bijgekocht vind ze ideaal alleen vervelend om de poeder er in te krijgen denk dat de onderkant er niet goed ingezeten heeft bij mij is hij nog nooit losgeschoten

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik heb zowel bij mijn zoontje 3,5 jaar geleden als nu bij mijn dochter altijd de smalle flessen gebruikt en ik herken helemaal niet wat je beschrijft. Ik vind dit juist hele fijne flessen.
    Dat plastic ding: bedoel je daar de dop aan de onderkant van de fles? Dan zat hij niet goed vastgedraaid lijkt me.

6. adi

adi Niet meer actief

Ik denk eerlijk gezegd dat jullie iets fout doen.

Hier vanaf het begin alleen smalle difrax flessen gebruikt, en wij hebben er stuk of 12 in huis gehad en nooit een enkele probleem mee gehad.

Door jouw beschrijving denk ik dat de ventiel aan de onderkant (dat plastic ding dus) niet goed erin is gezet en dat het gaatje misschien nog dicht zit? Daardoor raakt hij los, trekt de fles vacuum en kan de fles gaan lekken.
    Maak alle onderdelen nog een keer los, kijk of het gaatje in de ventiel groot genoeg is, zet die goed in de onderkant en draai deze goed dicht, niet te los en niet te strak.
    Dan mag er echt niks misgaan meer. Als dat toch zo blijft zou ik hem terugbrengen naar de winkel, dan krijg je gratis een nieuwe.

7. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik ben het met adi eens. Waarschijnlijk is het ventiel gewoon niet open.

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    ja, wij kwamen er ook pas na een dikke maand achter dat er gaatje in het ventiel onderin hoort te zitten, sindsdien nooit meer problemen met vacuüm zuigen.

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier zijn die nieuwe flessen idem, ventielgaatje is open maar hij blijft ook lekken etc.. dus de oude maar weer gebruikt.. :s daar gaat weer 20 euro.

10. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    het ventiel gaatje zal dicht zitten...ik herken het iig niet, vind het super flessen....als hij lekt even kijken of je de onderkant niet wat strakker moet draaien

11. sweetchocolate

Sorry voor late reactie was vergeten hier te kijken.

Bedankt voor de tip! Huh? Moet ik een gaatje prikken in dat plastic ding? Dan loopt de melk er toch uit?

12. sweetchocolate

Gaatje gevonden inmiddels.

13. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Je moet even met een sateprikkertje het ventieltje onder in het rubbertje open maken, dan zal je probleem opgelost zijn.

En lekkende flessen: difrax weet dat er een paar flessen op de markt zijn die lekken, is een fabrieksfout (vertelde de vk mij), dus bij een lekkende fles, terug naar de winkel of difrax mailen.

14. sweetchocolate

Adi, bedankt voor de goude tip; Vanmorgen met een prikker gaatje in het plastic ventiel iets door geprikt. Net de fles gegeven. De speen zoog niet meer plat en dat plastic ventieltje klapte ook niet dubbel zeg maar.

Zoon dronk ook rustiger door de fles

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Fijn dat het is opgelost :)! Dat van dat ventieltje (tip van adi) schijnt inderdaad vaker voor te komen.

Hier ook altijd alleen difrax flessen gehad en er ook genoeg 'versleten' maar nooit problemen mee gehad! Zowel de kinderen als wij vonden/vinden het ideale flessen.

16. sweetchocolate

De brede flessen vond ik ideaal; zoon dronk binnen 5min zijn flessen leeg met de Avent (200cc). Kregen de tip om difirax flessen te gebruiken. Wat een verademing! Hij dronk rustig zijn fles leeg. Bij de volgende weer difiraxflessen:)

17. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    En als er toch iets mis is, gewoon Difrax mailen. Wij hebben er nu 2 gehad die stuk gingen: 1 waar een flintertje van de hals afbrak en die dus ging lekken, en nu een waar een horizontale scheur zit precies tussen de fles zelf en de schroefdraad. Ik verwacht elk moment weer een pakje van Difrax met een nieuwe fles want dit hoort gewoon niet te gebeuren (vindt Difrax ook)

18. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Effe snel tussendoor:
    Moet dat plastic tuutje naar beneden zitten ? Of in de fles zeg maar?

19. adi

adi Niet meer actief

ik weeet niet precies wat je bedoelt, maar je moet de fles na het uitkoken weer zo in elkaar zetten zoals je hem gekocht hebt

20. sweetchocolate

Je bedoelt dat ronde plastic ding die je onderin de fles doet? Dat tutje moet inderdaad naar boven worden gelegd zodat het plastic ding egaal op de bodem ligt.

Deel Deze Pagina