Ervaring fundushoogte te hoog?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door SydneyGirl, 13 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SydneyGirl

    SydneyGirl Niet meer actief

    Ik ben nu 26 weken zwanger van de tweede. Het viel me al op dat m’n buik erg hard groeide maar ik weet dit aan het feit dat het de tweede is.

    Bij de controle afgelopen maandag vond de VK de fundushoogte toch wat te veel voorlopen voor de termijn: 4 vingers boven de navel. Ze vroeg of ik vaak dorst had en dat is ook zo, maar dat heb ik eigenlijk altijd wel, ook niet zwanger. Dit in combinatie met mijn leeftijd (41) vond zij aanleiding tot een glucose tolerantie test (nog niet tot een groeiecho) om te testen op zwangerschapsdiabetes.

    Zijn er dames die ook voorliepen/voorlopen qua fundushoogte en verdere onderzoeken hebben gekregen? Ben op zoek naar ervaringen.
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Ja, ook ik kreeg suikertest (maar was goed). Kindje bleef ook al vanaf 13 weken voorlopen op groei. Ben al vlot medisch geworden en om de week echo bij de gyn. Verdenking macrosomie was de reden voor eerder inleiden. Bevalling was wel zeeeeeer moeizaam en zn hoofd was wel groot en had dubbelzijdige vaginawandruptuur als cadeautje

    Hij was maar 50 cm, precies gemiddelde gewicht en zit met 1,5 jaar op de -1 lijn. Dus hier zaten ze ernaast gelukkig.
     
    SydneyGirl vindt dit leuk.
  3. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    Ja, hier alle 3 de zwangerschappen. Ook Suikertest gehad 3x, alle 3 de keren goed. 2x bevallen van 4 kilo kindjes, dus aan de grote kant. Nu meer m'n buik rond de 39/40 weken en ben pas bijna 35. Met groeiechos loopt kindje week of 4 voor. Dus zal wel weer 4 kilo worden :). We zien het wel, ze zullen er wel uit komen. M'n man is ook groot, andere kinderen waren ook lang (53 en 54 cm). Ze groeien beidde nog altijd op de +2 lijn.

    Hopelijk geen suiker voor je!
     
    SydneyGirl vindt dit leuk.
  4. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    hier ook ervaring met een voorlopende buik. Ik heb altijd grotere placenta's dan gemiddeld, meer vruchtwater dan gemiddeld en grotere kinderen dan gemiddeld.
    Eerste dame viel op zich nog mee al is ze voor een eerste meisje wel wat groter dan gemiddeld, 51 cm en 3500 gram

    tweede dame 53 cm en 4000 gram

    derde is een jongen en loopt op de p95 lijn. Lengte geen idee nog maar geschat gewicht met 40 weken is 4250 gram

    Alledrie de zwangerschappen een suikertest gehad i.v.m. te hoge BMI. Testen waren alle keren gewoon goed. Mijn man is een grote vent. 1.95 (was geschat op 2.12 maar door medicatie voor zware acne is zijn groei wat geremd). Dus ja ik weet wel waar het vandaan komt haha
     
    SydneyGirl vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina