Onze hond begint weer te ruien, wat later dit jaar dan normaal, maar ach, dat zal wel aan de temperatuur liggen. In ieder geval weet ik nu al dat ik weer 6 tot 8 weken dan overal haren in huis heb, al stofzuig ik dan dagelijks. Een borstelbeurt helpt wel wat, maar er blijft gewoon veel haar af komen. Nu hoorde ik wel van iemand die zo'n Furminator had en daar heel blij mee was, dus ik ging daar op googlen. Die dingen zijn wel erg duur! Als het werkt, zou ik het er wel voor overhebben, maar ik vind nogal een prijs om uit te geven voor iets wat misschien helemaal niet werkt. Ik heb trouwens een Flatcoated retriever (halflang tot lang haar). Wie o wie heeft ervaring met een Furminator of weet een goedkoper alternatief wat ook goed werkt?
Wij hebben een labradoodle en heb net een waterblazer gekocht. Daarmee blaas je alle stof, zand en losse haren uit de vacht. Maar de vacht is wel heel anders dan van een flatcoated. Geen idee of een furminator werkt (klinkt wel stoer trouwens, een soort terminator voor je hond).
Ja hoor goedkopere versie werkt ook prima volgens mij was die van ons 20 euro en heb een 2e herder als ik hem kam
Wij hebben een furminator voor de kat en het werkt echt super. Je moet er overigens ook niet te vaak er mee borstelen aangezien deze ook haren uit de ondervacht weg haalt (je wilt geen kale huisdier neem ik aan). Goedkope alternatieven weet ik helaas niet, ben al lang blij dat ik iets heb waarbij ik het probleem vachtje van mijn kat onder controle kan houden.
Wij hebben ook de Furminator voor onze 2 katten,het kost wat maar dan heb je ook wat! Het is echt bizar hoeveel haar er van zo'n klein beestje afkomt,sta iedere keer weer versteld..
Je hebt ook de nep versie, gewoon blijde dierenwinkel. Voor de vacht van jullie hond werkt het perfect maar let op, beschadigd de vacht snel.... Niet te vaak en te lang gebruiken.
De furminator snijd de vacht eraf, en slaat de ondervacht over.. Een goedkopere en betere manier is om je hond te douchen.. Nat maken, in de shampoo zetten, inweken een dikke 5 minuten, afspoelen en dit nog een keer herhalen. En wanneer je hem uitspoelt goed rondjes met je vingers door de vacht, zo haal je alle haren eruit.. Daarna droogwrijven of in de lucht en het mooiste is een blower waarmee je alles eruit blaast. Geen borstels en bla bla. Maar dat is mijn mening
Ik heb ook een furminator (op shows staan ze wel in een aanbieding), en deze vind ik voor een gecastreerde hond, dus een vacht met veel onderhaar echt een uitkomst. Je mag ze niet te vaak gebruiken, dit is niet goed voor de huid. Is er misschien iemand in je omgeving waarvan je deze een keer kunt gebruiken?
furminator werkt als een dolle! ik heb altijd 2 honden als ik klaar ben met kammen onze hond heeft ook halflang tot lang haar. maar inderdaad niet te vaak borstelen ermee want er blijft haar vanaf komen ook al borstel je dagelijks en dan zit je met een kale hond + slecht voor de mooie vacht
Niet doen! Ga hem zelf maar eens over je arm heen halen, dan heb je de krassen erin staan. M'n ouders hebben 2 Perzische katten en die dachten ook dat hij zou helpen. Na 3 x borstelen zagen die katten er niet meer uit, vacht was helemaal uitgedund.. bleef niks van over!
Bij zooplus zijn ze 30 euro, Zooplus Voor mijn hond heb ik ook de langhaarvariant, halflangharige hond.
Ik heb zelf de furminator ook ben er erg blij mee en nog niet gehad dat ik de harwn weg snee. Als je het te lang doet dan zijn er geen losse haren over en dan snij je het wel wel ja. Ik zou het wat langer nat houden. Dat maakt de haren zwaar en vallen dan idd bij het baderener makkelijker af. Dus dan word het 2 keer baderen, daarna even borstelen met de universele borstel om nog wat meer haren weg te halen. Deze taktiek schijnt ook erg goed te werken al kan ik het zelf niet uitproberen met de 2 chihauhau's haha
Ik ben het hier toch niet mee eens. Mijn kat heeft ook lang haar en bij haar werkt het prima. Je hebt de borstels ook in twee varianten he... voor kort en lang haar. Daarbij vindt mijn kat het heeeeeerlijk als ik haar met de furminator kam. Kan me niet voorstellen dat ze zo lekker zou liggen spinnen en rollen als ze het zeer zou doen
Wij hebben hem hier ook. Werkt prima, als je hem inderdaad niet te lang en te vaak gebruikt. Bij Lara werkt die perfect twee keer per week met de furminator en de rest met gewone rubberen borstel, en dat je krasjes krijgt op je eigen arm......logisch, we hebben geen vacht en een compleet ander huidtype
Bel maar eens een trimsalon om te vragen naar een furminator.. Bende dat is dan wat ze zeggen En ik had ook neergezet dat je het moet herhalen.
Oké, wisselde ervaringen dus. Ik was haar inderdaad ook altijd tijdens de rui (ze is gecastreerd, zoals dat officieel ook heet als alles er uit is, heb ik begrepen), dat scheelt ook wel, maar het is nogal een onderneming met onze hond, aangezien het haar hobby niet is . Borstelen vindt ze over het algemeen wel prima. Zou toch wel blij zijn als ik er een hoop haar af krijg. Ben inderdaad niet van plan hem vaak te gebruiken.
Wij hebben een langharige chihuahua, licht van kleur. Hij was aan het verharen en wist me eerlijk waar geen raad meer. Alle kleding onder de haren, vooral op zwart zo lekker zichtbaar. Toen heb ik de furminator besteld en echt aanzienlijk minder haar hoor! (met andere borstels kwam er veel minder los) Vind het een topding, mijn moeder heeft hem ook meteen besteld na het uittesten op haar hond. Op de katten werkt het ook, maar ja.. die van ons blijven daar dus echt niet voor zitten Uit mijn ervaring, echt een aanrader.
Super ding. Heb m via marktplaats besteld, daar verkoopt iemand de echte (helemaal nieuw in de verpakking) voor 17, 50 ps. Het zijn 100% de originele, maar dan uit Amerika (daar zijn ze veel goedkoper, echter zit je voor 1 wel op veel verzendkosten, dus vandaar dat ik m via marktplaats besteld had.
Wij hebben hem voor onze halflanghaar ding is geweldig, maar je moet wel weten hoe je hem gebruikt, Dus niet als een dolle gebruiken maar rustig1 -2 keer over de vacht halen en dan klaar, er komen een plukken uit niet normaal meer, Wij kunnen onze hond niet douchen, dus dat is hier ook geen optie