Ervaring Furminator (hond/kat)

Discussion in 'De lounge' started by Jo79, Jul 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. naomi123

naomi123 VIP lid

Mar 22, 2009
    8,840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    werkt goed!

ik heb zelf een neppe variant, met 2 opzetborstels met elk aan beide kanten een andere kam. een fijne, grove, herderhark (voor de onderwol), en de furminator ;)
    ik gebruik eerst altijd de herderhark om zoveel mogelijk onderwol weg te halen (vooral in de zomer) en daarna met de furminator eroverheen. plekken als de liezen en de oren doe ik met de fijne kam.

wij hebben trouwens een golden retriever ;)

2. ikkke

ikkke Bekend lid

Mar 29, 2010
    560
    0
    0
    Onze mooie kids.
    Rotterdam
    Werkt echt perfect!

3. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    wij hebben hem ook voor onze kortharige katten, werkt prima!
    Eerste keren is het gewoon bizar wat er voor haren afkomen!

4. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

Dec 29, 2012
    1,968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Weet iemand of het ook werkt bij een ruwharige hond die eigenlijk geplukt moet worden?

5. naomi123

naomi123 VIP lid

Mar 22, 2009
    8,840
    0
    0
    nee!! nou ja het werkt wel maar je kan ze daarna meestal niet meer plukken!! echt niet gebruiken hoor!

6. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

Dec 29, 2012
    1,968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Nou ja de hond waar ik op doel (van m'n ouders) is nog nooit van z'n leven geplukt en ik geloof ook niet dat m'n ouders dat in de nabije toekomst van plan zijn ;) Vandaar mijn vraag, omdat hij wel erg verhaard en het fijn zou zijn als ik hem gewoon op m'n zwarte broek op schoot kan nemen zonder compleet onder de witte haren te zitten... Ze borstelen hem wel af en toe maar dat is helaas niet afdoende.

7. life

life Niet meer actief

Foutje dubbel geplaatst

8. naomi123

naomi123 VIP lid

Mar 22, 2009
    8,840
    0
    0
    jammer dat ze hem niet willen laten plukken :( zou voor het beestje zelf veeeeel fijner zijn. als ze hem niet willen laten plukken dan kan het wel, haalt er ongetwijfeld veel uit ;)

9. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Hier een hond met een gelijkwaardige vacht als de Flatcoated. Ik gebruik de Furminator alleen in de rui, eens per twee weken, in totaal vier maal per jaar. Dan is het een ideaal ding, vaker echt niet gaan gebruiken, want je helpt heel de vacht naar de knoppen.

10. coon

coon Bekend lid

Apr 18, 2011
    931
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ligt de fuminator te verstoffen.wij hebben maine coons en vondt het geen fijne kam hij komt niet genoeg bij de ondervacht en de boven laag beschadigd hij helemaal .heb nu sinds een tijdje een matbreaker die vindt ik ideaal hij komt helemaal door de ondervacht de laag waar het hartst nodig is boven laag blijft mooi en je mag hem vaak gebruiken.heb hier 1 kat waar de klitten ersteeds in springen maar sinds die kam is het stukken minder en de klitten gaan er makkelijk uit.want met de furminator moet je eerst alle klitten verwijderen voor dat je hem gebruikt dat hoeft bij de matbraeker niet

11. xlady

xlady Actief lid

May 1, 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    wij hebben de goedkope versie en die werkt perfect :D

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wel jammer dat ze dan een ruwharige hond kopen.. Die moet je plukken..

Maargoed:) Offopic.. Misschien kunnen ze eens bellen met een trimsalon?

13. Starling

Starling Actief lid

Jul 12, 2012
    253
    0
    0
    Ik vind de furminator echt super.. ik heb voor de katten een nepperd, en voor het paard een echte.. wat een haren kun je daar mee uithalen zeg..
    Scheelt ook heel veel haren in huis in de verhaarperiode (van de katten dan he..:D )

14. meintje

meintje Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    2,610
    928
    113
    Ik vind het een goede borstel, ik gebruik hem op mijn paarden en ben erg blij mee. Met de furminator krijg ik tenminste de wintervacht wat weg.

15. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

Dec 29, 2012
    1,968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik pluk 'm zelf wel eens provisorisch (heb er wel ervaring mee dus weet wel wat ik doe, maar ben geen echte trimmer). Dus hij krijgt wel af en toe een plukbeurt, maar lang niet zo grondig als nodig zou zijn. Maar ik zal eens kijken wat we er aan kunnen doen, misschien dan toch die furminator eens overwegen :)

16. sietsie

sietsie Bekend lid

Sep 13, 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Voor mijn pony gebruikte ik hem ook. Zij was al oud, en had een erg dikke vacht. Verharen ging niet meer zo makkelijk, maar met de furminator haalde ik er ontzettend veel uit. Uiteindelijk moest ik haar toch steeds scheren, maar dat was het doel ook niet. Bijkomend voordeel: Zij vond het echt heerlijk!

Ik had overigens de nep-variant. Wilde er niet het volle bedrag voor betalen, dat vond ik echt overdreven..

17. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,857
    113
    Update: via MP een furminator gekocht, wel een echte, maar scheelde flink in prijs. Aardig wat haar van de hond gehaald, werkt goed.

18. Gizje

Gizje Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,661
    0
    0
    ik heb er 1 voor mijn langharige katten, werkt erg goed. Is een officiele maar volgens mij maar een euro of 15

Share This Page