Hier ook fysio aan huis gehad voor voorkeurshouding en gespannen houding. Maar ben na een paar keer naar de osteopaat gegaan omdat ze iedere week hetzelfde deed en niks nieuws aanleerde. Heb wel wat gehad aan de oefeningen hoor; met oppakken, handjes ontspannen, kijken naar de niet-voorkeurskant etc. Mijn zoontje mocht juist niet in de maxi-cosi omdat dat slecht zou zijn voor zijn rugkromming; hij moest zich juist leren ontspannen! Had een touwtje gemaakt in de box met allerlei gekleurde en rammelende dingetjes eraan om de niet-voorkeurskant te stimuleren. Hier ook een lichte afplatting, hebben ook zo'n bandje gemaakt. Bij 5 maanden was de afplatting helemaal weg!
OM 14.00 uur zometeen.. ze ligt net ene half uur te slapen.. hele morgen wakker geweest.. dus ze zal straks nog wel diep in slaap zijn.. zul je net zien.. nou ja,.. fijn dat je al vooruitgang merkt.. hier ligt ze overdag nu veel op dr buik te slapen in de wagen.. dat vindt ze heerlijk, en zo ontlast ze de afplatting, ben benieuwd wat ze er hier van gaat zeggen,. heb zelf het idee dat het nu in 2-3 weken niet erger geworden is. ze kan nu sinds vrijdag dat we bij de osteopaat waren veel beter haar hoofdje optillen en draaien.
@zogelukkig. Wat gek dat dat bij jullie juist werd afgeraden. Misschien toch omdat er net iets anders aan de hand was als bij ons. Fijn dat jullie wel veel baat bij een osteopaat hebben gehad. We zijn er ook een aantal keer geweest maar Tijs moest er alleen maar heel hard huilen en we merkten verder geen verschil. @Chris Tja dat met het slapen ken ik ja. Slapen ze eindelijk moeten ze er om wat voor reden dan ook weer uit. Ben toch wel erg benieuwt wat jullie moeten doen en wat ze zeggen. Fijn dat ze graag op haar buik ligt. Tijs doet het niet zo graag omdat hij constant zijn hoofd op wil tillen en niet lekker kan gaan liggen. Hopelijk word de afplatting dan ook wat minder zo.
hoi de fysio vond het erg meevallen nog de afplatting, ze zei dat we mooi op ijd zijn, ze adviseerde dingen oals op de rechterarm vasthouden met voeden, dat ze links moet kijken.. om contact te maken,. aankleedkussen draaien op de commode.. ( das wennen hoor) en dan recht voor me liggen zeg maar met aan en uitkleden ipv zijwaarts. ze vind haar erg sterk al in dr nekspieren, en vind het buikslapen overdag ook geen probleem. ze komt over 2 weekjes weer terug.. dus eerst zelf met deze aanwijzingen aan de slag. en bij jullie? tevreden?
Ja hier zag de fysio al heel duidelijk een verschil met vorige week. Wel moeten we nog even doorgaan met de oefeningen maar moet helemaal goed komen. Ook heeft hij zijn hoofdje opgemeten en hij adviseerde een zijslaapkussen zodat de afplatting niet erger word en alles weer in vorm kan komen. Hoop alleen wel dat Tijs daar in kan slapen anders weet ik het ook even niet hoe het dan moet. Hier komt de fysio over een week weer terug. Heeft de fysio het hoofdje van Femke ook met zo'n bandje gemeten dat eerst warm gemaakt moest worden?
nee hier is haar hoofdje niet opgemeten. ook niet over gehad, ze vond het denk ik lang niet zo erg nog als dat ik in eerste instantie omschreven had. he valt op zich ook wel mee hoor.. de oudste heeft het nooit echt gehad vandaar dat ik hier eerst wel van schrok als je bovenop haar hoof kijkt zie je iets dat het ene oortje wat meer naar voren staat dan de andere, de schedel dus iets a-symmetrisch. maar ze dacht dat dit allemaal gaat bijtrekken als we op deze manier verder gaan.
Mag ik vragen hoe jullie bij de fysio terecht zijn gekomen? Is dat vanuit het CB bureau gegaan of hebben jullie zelf actie ondernomen? Ik weet niet zo heel goed hoe ik een voorkeurshouding moet herkennen, mijn dochtertje kijkt gemakkelijk beide kanten op, maar ze kan wel heel gespannen zijn en als ik haar op pak trekt ze helemaal in een soort C. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik ben via de huisarts terecht gekomen bij de fysio. Tijs verkrampte zijn lichaam ook helemaal naar een kant. Je hebt voor een fysio tegenwoordig geen doorverwijzing mee nodig dus zou gewoon even bij jullie in de buurt kijken waar een kinderfysio zit en daar contact mee opnemen. Als je dit niet ziet zitten zou ik even langs je ha gaan. Hier was het cb er erg laks in dus zou als ik jou was zelf actie gaan ondernemen.
Grappig dat elke fysio anders werkt. In ieder geval fijn dat ze er zo positief over was. Hopelijk trekt het snel weer weg. Ik heb gister een zijslaapkussen gekocht op aan raden van fysio en ben benieuwt of Tijs hierin wil. hoop het wel want maakt het een stuk makkelijker om dat bolletje weer rond te krijgen.
Ik moet volgende week naar het CB, maar dat is 2 dagen voor onze vakantie, dus ik heb zelf maar een kinderfysio gebeld. Die bellen weer terug, want ook daar is iedereen op vakantie Als mijn dochtertje ligt valt het wel mee, maar als ze in een autostoel, wipstoel oid zit trek ze helemaal krom, ook op schoot doet ze dat.
hoe oud is je dochtertje engelc? ik heb zelf de fysio gebeld, en de situatie uitgelegd, doordat echt opviel dat ze continu alleen maar op rechts ging liggen, en moeilijk zelf naar links kan draaien met haar nekje.. hoop dta het goed gaat met het zijslaapkussen voor jullie en voor tijs natuurlijk ook!
hoi, wij hebben vandaag ook de fysio aan huis gehad voor de voorkeurshouding van onze zoon. We zijn er gelukkig op tijd bij en we moeten iedere dag oefeningen doen en veel de niet-voorkeurskant stimuleren. Volgende week komt ze weer om te kijken hoe het gaat. Wij hebben op aanraden van het cb contact opgenomen met de fysio...
lukt het een beetje met oefenen... hier kan ze het prima door draaien naar de andere kant en op de bolling gaan liggen, alleen zodra je dan wegloopt, als ze in de box ligt gaat ze weer terug naar dr afplatting. slapen doet ze veel op dr buik overdag, en s nachts ligt ze op dr zij, anders slaapt ze gewoon niet als ik dr op dr rug laat liggen.. volgende week weer naar de fysio
Nou hier gaat het eigenlijk best goed. Tijs moest ook in zo'n zijslaper maar dat vond hij helemaal niks. Hij was alleen maar aan het huilen in dat ding dus heb het maar weer zonder geprobeerd en toen was het goed. De afplatting valt hier mee en nu hij wat meer ontspannen is heeft hij ook geen last meer van een voorkeurshouding. Ook begint hij steeds meer te lachen. Hij had dus door waarschijnlijk krampjes zoveel spanning in zijn lijfje dat hij helemaal scheef was en echt niet lekker in zijn vel zat om te gaan lachen of kletsen. Oefeningen doen we nog braaf en je ziet het elke keer weer beter worden. Fijn dat Femke ook op haar buik kan slapen Dat scheelt denk ik enorm voor haar hoofdje. Zie je al wel een verbetering? Moeten jullie trouwens naar de fysio toe of komt ze bij jullie aan huis? @engel hoe is het nou? @jm88 wat voor oefeningen moeten jullie doen? Fijn dat jullie er in ieder geval optijd bij zijn.
Hier is de fysio in het begin ook geweest omdat onze Emma een voorkeurs zijde had. Maar eigenlijk vond ik het een beetje zonde van de tijd. Hoewel hij goed zijn best deed en mij uitlegde wat ik moest doen, werkte dit bij Emma niet in de praktijk. Onze dochter is namelijk erg beweeglijk en ligt zelfs in haar slaap niet stil dus kregen wij het ook niet voor mekaar dat we haar in de slaap op een bepaalde zij konden laten liggen. Ook kreeg ik oefeningen om haar op de bank op bepaalde manieren te laten liggen op kussen en ook dat werkte niet omdat ze niet stil bleef liggen. Uiteindelijk is het toch wel goed gekomen, ze heeft wel een iets afgeplat hoofd maar straks met lange haren is daar dus niets van te zien. Het enige wat ik fijn vond en waarom we door zijn gegaan is het feit dat Emma ook last van haar nek had door de zuignap tijdens de bevalling. En daar heeft hij haar heel goed vanaf geholpen. Maar voor alleen het afgeplatte hoofd had ik de behandeling al eerder gestopt.
ja zie hier al verbetering, doordat ze praktisch niet meer op de afplatting ligt, zie je dat het niet erger wordt. de fysio komt aan huis. afspraak nu 1x per 14 dgn. fijn dat het met tijs zo goed gaat! das een stuk relaxter he als ze niet meer zoveel huilen.