Van de ene op de andere dag fles weigeren.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Saartje123, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hoihoi,

Met 3 weken begon ik met het geven van afgekolfde melk in een flesje. Dat ging prima. Ik geef ons zoontje alleen de fles als hij bv zonder ons bij oma is of als wij naar een feestje gaan.

Thuis heb ik flesjes van tommee tippee en nuby. Vorige week maandag had hij nog een heel flesje leeggedronken bij oma, maar die donderdag weigerde hij opeens de flesjes.

Als het flesje bij zijn mond is, dan doet hij zijn mondje open. Maar zodra hij merkt dat het een flesje is gaat hij strekken en wordt heel hysterisch. We probere elke dag spelenderwijs toch nog een flesje aan te bieden. Maar 9 van de 10x weigert hij die. Maar de keren dat hij niet weigert dan drinkt hij het flesje wel weer leeg. Alleen lijkt het voor mijn gevoel alsof hij het helemaal niet lekker vind. Wie heeft hetzelfde gehad en wat kan ik eraan doen om hem weer aan een flesje te laten wennen? Of kan dit gewoon even een fase zijn waar we doorheen moeten?

2. yeira

yeira Lid

1 mrt 2009
    94
    0
    0
    Psycholoog/coach
    Rotterdam
    Ons humpje dronk tot ze 3 a 4 maanden was gewoon afgekolfde melk uit een difrax-fles. Van de een op de andere dag weigerde ze om nog uit de fles te drinken. Van het cb kregen we het advies te blijven proberen, maar mevrouw weigerde echt resoluut. Laten hongeren was het advies van de lactatiekundige, sorry maar dat voelde echt niet goed, dus ook niet gedaan.
    Met 6 maanden hebben we zo ongeveer alle soorten flessen/spenen/tuitbekers geprobeerd, maar niks werkte.
    Tot ik via via met 7,5 maand het advies kreeg de breastflow-fles te proberen. En wonder boven wonder dronk ze direct uit de fles. Van de week heb ik 'voor de gein' haar diksap in de difrax-fles gegeven en daar dronk ze ineneens ook gewoon weer uit.:$
    De breastflow-fles werkt met dezelfde drinktechniek als drinken uit de borst.
    Het proberen waard zou ik zeggen!

Deel Deze Pagina