Deze zomer hebben we onze vakantie moeten annuleren omdat mijn vader plotseling ernstig ziek werd. Nu willen we het in de herfstvakantie een beetje inhalen. Maar wat is nu leuk en daadwerkelijk ontspannen met een drukke dreumes en een kleuter? Ik wil graag naar het buitenland, maar ik weet niet of ik ver vliegen zo zie zitten. Met 2 kids een eind rijden is ook niet echt relaxed natuurlijk voor een weekje. Ik zoek een beetje een compromis, wel een echt vakantiegevoel maar geen gestress. Iemand tips?
In de herfstvakantie heb je doorgaans nog prima weer aan de Costa Blanca. Wij zijn al een paar keer naar Moraira geweest, een klein, gezellig vissersdorpje. Geen massatoerisme, maar wel genoeg leven (horeca, winkels). Ongeveer 2 uur vliegen naar Alicante, en van daaruit nog een uurtje mer de auto. Naast mooie stranden ook veel leuke uitjes in de omgeving met kinderen: een erg leuk Dolfinarium boven op een berg, mooie dierentuin, leuk pretpark, waterparken en (als jouw oudste nog niet van hobby is veranderd ) een werkelijk prachtig in de bergen gelegen dinopark. Ook oude stadjes en een mooi bergdorp liggen vlakbij, evenals Valencia en Alicante. Ik vind t een aanrader.
Wil je goed (warm) weer? Zo niet: gewoon lekker naar één van de Waddeneilanden. Heerlijk vind ik het daar!
Wil je nog mooi weer, dan moet je toch echt naar Turkije of de Canarische Eilanden o.i.d. Spanje word al minder eind oktober, of je moet echt helemaal naar het zuiden van Spanje. Een weekje naar een park van Landal is ook leuk en ontstressend. In zowel Nederland, Belgie als Duitsland en oostenrijk leuke parken. Het weer moet je dan op de koop toe nemen, maar er zijn ook leuke binnenactiviteiten te verzinnen als het regent. En je bent er wel lekker een weekje tussenuit.
Wat al geschreven werd. Als je per se mooi weer wilt, moet je toch een eind vliegen. Maar als dat niet per se hoeft, vind ik zelf ook de Waddeneilanden of een willekeurig bungalowpark met kleine kinderen heel relaxed. In zo'n park is van alles te doen, lekker zwemmen, speeltuin, soms zelfs indoor, de huisjes zijn meestal redelijk ingericht en je hebt echt even tijd voor elkaar.
wij gaan naar camping stoetenslagh daar is zelfs een grote overdekte zandbak. geweldig voor kinderen.