Ervaring gastouder bureau Gooi ( en andere vraag)

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door roosje1987, 6 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roosje1987

15 jul 2008
    49
    0
    0
    #1 roosje1987, 6 jun 2009
    Laatst bewerkt: 6 jun 2009
    Hallo allemaal.

Aangezien ik bijna klaar ben met mijn SPW diploma en een vast huis heb gekregen ben ik me aan het verdiepen in gastouder worden.
    Maar omdat je een aantal gastouderbureaus hebt in het gooi, vroeg ik mij af of er hier mensen zijn met ervaringen over verschillende...
    Ik wil namelijk wel bij en goed gastouderbureau aangesloten zijn.
    Opfriscursussen, controles etc vind ik erg belangrijk en een fijn idee voor de ouder....

Ook heb ik gelijk een ander vraagje...
    Mijn nieuwe woning is een 2 kamer flat begane grond met een redelijk grote tuin. Ik zie het wel zitten om daar gastkindjes op te vangen, te beginnen met 3 kinderen per dag.
    Maar nu is eigenlijk mijn vraag als jullie voor een gastouder zouden kiezen, zouden jullie der dan bezwaren tegen hebben dat het een kleine woning is? (39 m2) (Huiskamer 22m2)
    Ik zal vaak met de kinderen naar buiten gaan (tuin is helemaal afgesloten) De kinderen die nog moeten slapen zouden dan in mijn slaapkamer (11m2) (in het donker en rust) moeten slapen in camping bedjes die ik naast mijn bed kan zetten... Ook heb ik 3 katten die super lief zijn voor iedereen en als kinderen niet allergisch zijn, zouden jullie daar dan bezwaren tegen hebben?
    Zelf vind ik het juist belangrijk dat kinderen met dieren en natuur om leren gaan.
    En uiteraard maak ik het huis ook helemaal kind vriendelijk (stopcontacten, snoeren, kattenbak etc zodat de kinderen er niet bij kunnen)

Sorry voor het lange verhaal. Maar vind het fijn om van ouders te horen wat zij het liefst zouden willen...

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Hoi Hoi,

Met het eerste stuk kan ik je niet helpen.

Wat betreft het tweede gedeelte wel, wij brengen onze dochter zelf naar een gastouder.

Onze gastouder heeft ook geen groot huis en ongeveer een zelfde grote aan woonkamer als wat jij hebt dat is dus geen enkel probleem mits je een leuke speelhoek hebt voor ze en plaats voor een box ed.

De slaapkamer is ook geen probleem maar hou er rekening mee dat niet alle kindjes in het zelfde ritme slapen en helemaal niet als je er een klein baby-tje bij hebt.

Jamila sliep als baby in een heel ander ritme dan de andere kindjes en werdt steeds wakker van die kindjes en daarom slaapt zij in een andere slaapkamer. Dit zou in jou geval iets lastiger worden.

Buitenspelen is naar mijn idee altijd goed voor een kindje zodra het droog is hup lekker naar buiten.

Wat betreft je katten, ik heb zelf ook 3 katten (+ 2 net geboren kittens maar daar komt Jamila niet mee in aanraking) maar toch vind ik het niet altijd fijn. Als Jamila dus ook overdag aan het kruipen/spelen is op de grond zorg ik dat de katten buiten zijn. Voordat Jamila op de grond gaat wordt er eerst gestofzogen/gedweild, ik wil niet dat ze de haren maar ook viezigheid van de poten (die net uit de kattenbak komen etc) op haar handen en vervolgens in haar mondje krijgt.

Ik zou het dan ook niet fijn vinden als er bij mijn gastouder katten rondlopen terwijl de kinderen daar spelen. Zijn de katten echter alleen in de kamer als er geen kindjes zijn en maakt de gastouder eerst schoon (stofzuigen+dweilen) voordat de kindjes er zijn, zoals ik zelf dus doen, dan zou ik er geen probleem mee hebben.

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoorden hebt :)

Groetes

Deel Deze Pagina