vind het een beetje belachelijk en baal der van (ziekenhuis consultaties)

Discussion in 'De lounge' started by peekaboo, May 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

#1 peekaboo, May 7, 2012
    Last edited by a moderator: May 7, 2012
    hoi dames
    even van me af schrijven hoor . Ik baal een beetje , het zit zo , wij zijn op redelijk korte tijd 3 maal verhuisd . ik ben in maart 2011 !! op nacontrole geweest van men vorige bevalling , ik schrijf me in vragen ze aan mij kloppen de gegevens nog ? zeg ik duidelijk neen het adres is veranderd naar XXXX . goed genoteerd in de computer (dachten wij) . Nu vanaf oktober/november terug controles wegens nieuwe zwangerschap , alles gaat goed tot een dag , ja mevrouw u heeft openstaande facturen niet betaald , u zal een voorschot van 50 euro moeten betalen . Ik schrok natuurlijk had ook dat geld niet bij , mocht toch doorgaan maar moest naar de facturatiedienst . Na de consultatie dus naar de facturatiedienst gegaan , blijken er 2 facturen open te staan , 2euro 56 en 7euro 26 . Maar blijkbaar is er ondertussen een incassobureau bij betrokken . Blijkbaar zijn die facturen naar men oud adres gestuurd en zo ook de brieven van het incasso !!!
    nu al de facturen zijn betaald ook die 2 van boven genoemd . Maar blijf met dat voorschot zitten elke consultatie !?! Ik naar de ombudsdienst wat zeggen die ? ja eens je een keer een incassofactuur hebt gehad moet je altijd een voorschot blijven betalen :x. Ligt het nu aan mij of is dit wel erg ?? kan ik der wat aan doen dat HUN mijn adres blijkbaar toch niet goed hadden aangepast ? pff baal der wel van heb niet zomaar elke keer 50 euro bij etc , en het gaat steeds om een consultatie van max 19 euro . Morgen moet ik terug naar de ombudsdienst en hooop ik dat ze der iets aan kunenn doen hoor ;
    sorry voor het lange warrige verhaal maar baal behoorlijk !
    misschien handig om bij te vermelden , normaal word alles verrekend rechtstreeks met het ziekenfonds en heb ik maximum 19 euro op te leggen nu zou ik dus heeel het bedrag moeten betalen , en dan een deel gaan terugtrekken , duurt steeds 2 weken ; dus houd in , voorschot 50 euro , na de consultatie blijkt het bijvoorbeeld 79 euro te zijn , ik moet dan nog 29 betalen en krijg dan een papier om 60 euro terug te trekken .

2. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,045
    3,873
    113
    Female
    Thuis
    Wat vervelend.

Bij ons in het ziekenhuis hebben we al tig keer geprobeerd om het telefoonnummer te veranderen. Iedereen noteert het juist en dan nog bellen ze het verkeerde.

Wat blijkt, ze kijken dus helemaal niet in die computer, maar op de gegevens van je ponskaartje. Kan het zijn dat je oude adres nog op je ponskaartje staat? (Als je net als ik zo'n ziekenhuis hebt wat nog steeds met zo'n verouderd systeem werkt ;))

3. peekaboo

ponskaartje ? ken ik niet haha , nu is alles wel in orde van adres hoor maar blijf met dit vervelend gedoe zitten , waarom moet je dan je nieuw adres doorgeven als ze niet eens checken of het klopt *zucht*

4. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    nou dat is raar, het lijkt mij toch niet logisch dat jij voor hun fout moet opdraaien. Kan je geen klacht indienen in het ziekenhuis?

5. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    ponskaartje is het ziekenhuiskaartje. Die neem je mee naar al je afspraken, daarmee zetten ze je gegevens op facturen,recepten,doorverwijzingen etc. Bij elke wijziging moet je een nieuwe laten maken.

6. Ludora

Ludora Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Wij hebben t ook gehad. Of ja mijn man, met de tandarts. Mijn man ging verhuizen, geeft aan de tandarts de verhuizing door, ook aan de verzekering. Er zit alleen nog een bedrijf tussen die de facturatie doet, en die hebben niet t juiste adres. Sturen dus facturen naar t oude adres.

Dit loopt zo lang, man heeft inmiddels een andere tandarts, dat t ook uit handen gegeven is. Normaal betaalde de verzekering dit soort dingen rechtstreeks, dus miste mijn man ook geen factuur.

Er stond dus na een tijdje op t oude adres een deurwaarder. Deurwaarder komt er dus achter dat mijn man verhuist is. Pas op dat moment wordt er onderzoek gedaan, navraag bij tandarts en verzekering. Vervolgens komen er diverse brieven bij ons. Verzekering heeft inmiddels de kosten van de tandarts betaald, maar alle administratiekosten en deurwaarderskosten, inmiddels opgelopen tot over de 200 euro moeten wij betalen!!!!!!

T stoom kwam uit mijn oren!! Ik heb eerst de bedrijven zelf geprobeerd uit te leggen dat zij nogal wat fouten gemaakt hebben, maar dat wilde ze niet weten. Uiteindelijk heb ik mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld. Toen was t wel zo opgelost natuurlijk. T hele verhaal was natuurlijk al zo klaar als een klontje!

Maar dit was maanden frustratie..

Ik zou als de ombudsman je niet verder kan helpen eens contact opnemen met een rechtswinkel, als je geen rechtsbijstand verzekering hebt.

Jammer dat je geen ponsplaatje hebt, als je dan je adreswijziging doorgeeft krijg je meteen een nieuw ponsplaatje, dan had je kunnen bewijzen!

Succes!

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Lijkt me ook een fout van het ziekenhuis, waar jij niet de dupe van zou moeten zijn. Als de ombudsman je niet verder kan helpen... Probeer eens bij de rechtswinkel, of rechtsbijstand als je die hebt, of de consumentenbond? Ombudsman is wel specifiek voor overheidsinstanties, maar ook de consumentenbond schrijft wel eens stukjes over bijvoorbeeld ziekenhuizen. Dus misschien kunnen ze je daar helpen?

8. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Dat dat zomaar mag!

9. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Voor je naar andere instanties gaat, heb je al een afspraak gemaakt in het ziekenhuis bij het klachtenbureau? Dus geen mail of brief schrijven, maar gewoon netjes vragen (en anders eisen) dat je iemand hierover wil spreken.

10. Aloe

Aloe Niet meer actief

Het ziekenhuis lekker de opdracht aan het incassobureau laten intrekken.

11. Ludora

Ludora Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Tis gewoon heel raar, je bent toch verzekerd, net als in ons verhaal, je kan dingen lekker op laten lopen en problemen maken voor je patienten, of even contact opnemen met de verzekering...

12. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Ik denk dat het probleem is dat TS nu geregistreerd staat als Wan-betaler. en daar kom je niet zo makkelijk vanaf! idd misschien hoger opzoeken aangezien het hun fout was!

sterkte en snap je frustraties!

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

letten we wel op dat ts van belgië is

14. peekaboo

net de ombudsdienst gesproken , ze gaan proberen alles bij het incasso te laten blokkeren en er voor te zorgen dat het voorschot niet meer hoeft betaald te worden , ben benieuwd

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Oh mooi! Ik hoop dat het lukt!

16. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    Idd netjes een klacht indienen of bellen met de klachtenfunctionaris, in gesprek gaan en kijken of je het zo op kan lossen.

Het klopt idd dat het wel in de computer veranderd kan zijn, maar dat op de stickers op bv de dossiers nog het oude adres staat.bij ons n het ziekenhuis krijgen wij geen automatische melding als een adres veranderd is, me als gevolg dat het adres in de Comp. Wel klopt maar niet op de status.
    Daarom ff als tip, als je ergens je adres veranderd ook doorgeven bij de desbetreffende afdeling/polikliniek.

Moet wel zeggen dat wij altijd voordat we iets moeten versturen het adres nakijken in de computer. Dan voorkom je dit soort vervelende situaties!

HOpenlijk kan je nog opgelost krijgen!!

17. peekaboo

ben dernet teruggebeld , de incassokosten zijn geblokeerd /geanuleerd , dus die hoef ik niet meer te betalen .

Ze heeft de directie aangesproken om het wanbetalerschap uit het systeem te mogen halen en daar krijg ik morgen antwoord van . Anders ga ik wel een klacht indienen bij de ombudsdienst van het ziekenhuis (moet zo in belgie ?) ze vond het zelf oook wel vreemd dat door hun schuld ik dit gedoe heb en ze heeft de directie het advies gegeven het uit het systeem te verwijderen . duimen dus morgen dat het effectief ook gebeurt en ik op een normale manier terug naar de consultaties kan zonder eerst een half uur aan de balie de uitleg te moeten doen ,en raar aangekeken worden door andere mensen vond ik ook niet prettig

18. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    ik duim met je mee, laat je het nog weten?

19. peekaboo

Heb nog geen antwoord gehad , laat het weten als ik meer weet

20. peekaboo

ok het is opgelost !!! hoop ik maar , ze gingen het uit het systeem halen en alles word weer als vanouds !!

Share This Page