Ww, straks niet meer.. en het kdv dan?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Jucade, 11 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Beetje onduidelijke titel misschien. Zal t even kort uitleggen.

Waarschijnlijk heb ik recht op 3 maanden ww, ben al aan t solliciteren, maar ja, wil niet erg vlotten. Vanaf 1 juli heb ik geen werk meer, contract werd niet meer verlengd. Maar... hoe zit dit dan met de kinderopvang waar Justin nu heen gaat als de ww 'er op zit' na 3 maanden en ik (nog) geen werk heb? Moeten we dan juist veel voor het kdv betalen of niet?? Anders moet ik nu ondertussen al aangeven dat Justin straks niet meer komt, omdat het dan gewoonweg financieel niet meer op te brengen is..

Nu vroeg mn zwager of ik Justin straks niet een dagje extra in de week wil brengen (kdv) omdat ik het straks al zwaar genoeg krijg met die dikke buik, ik vertel het verhaal hierboven en hij zei dat ik dan niet méér hoef te betalen voor de opvang (ja die extra dag uiteraard wat 8 euro kost) maar dat ik het nog wel 'vergoed' krijg omdat men uitgaat van een heel jaar ofzo.. WIE KAN MIJ DUIDELIJKHEID GEVEN? Hopelijk snappen jullie mij, anders hoor ik het wel.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Je hebt recht op de kinderopvangtoeslag op het gehele kalenderjaar waarin je nog hebt gewerkt. Je werkt tot 1 juli, dat betekent dat je tot en met 31 december van dit jaar recht hebt op de kinderopvangtoeslag. Het maakt dan niet uit of je wel of geen ww-uitkering ontvangt.

Werk je in 2011 1 dag bij wijze van spreke, dan heb je in 2011 recht op kinderopvangtoeslag.

Deel Deze Pagina