Ervaring geboorte-tens?

Discussion in 'De bevalling' started by Mama van Dean, Apr 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama van Dean

Jan 17, 2008
    60
    0
    0
    Wie heeft er ervaring met de geboorte-tens? En met welke?
    Ik ben 25 weken zwanger en zie steeds meer op tegen de weeën. Bij mijn andere bevallingen had ik weeënstormen en weinig tot geen rust tussen de weeën. Ik zou dus graag de Tens willen proberen (op aanraden van de vk en tezijnertijd te leen van vriendin).

2. Ollie123

Ollie123 Lid

Nov 26, 2009
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had voor mijn bevalling ook een TENS aangeschaft. Was met 38 weken ineens zo bang voor de pijn.
    Toen de weeen begonnen heeft mijn man ze opgeplakt, maar omdat dit mijn eerste bevalling was, heb ik geen idee of het gescheelt heeft qua pijn.
    Het gaf me wel een soort van "ik kan iets doen" gevoel. Heb de TENS niet heel lang opgehad aangezien ik de weeen het beste op kon vangen in de douche en dat gaat niet samen;)

3. natjes

natjes Niet meer actief

Heb de geboorte-TENS gebruikt bij de eerste bevalling (met voornamelijk rugweeën). Mijn man had zulke lamme handen en armen van het duwen in me rug dat dit echt superhandig was! Je kunt hem zelf afstellen in sterkte.
    Ik heb hem dit keer weer voor de bevalling klaarliggen. Heb hem gehuurd en krijg dit volledig vergoed door de ziektekostenverzekering.

Ik denk alleen wel dat als je geen rugweeën hebt, dat het dan niet echt nodig is.

4. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Had em liggen om te gebruiken, maar bij plotselinge opname in het ZH vergeten deze in te pakken.. en achteraf had ik ook geen tijd gehad om de Tens te gebruiken (hele snelle bevalling!)
    maar ik had de Tens geleend van mijn schoonzus en die heeft het als positief ervaren dat ze wat 'tegengas' kon geven.

5. Bibi23

Bibi23 Actief lid

Jan 4, 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik heb hem bij de 2e bevalling gebruikt. Had ook rugweeen.
    Ik denk dat het kwa pijn niet veel heeft uitgemaakt, maar dat het wel afleiding gaf van de pijn aangezien je die prikkelingen dan ook krijgt tijdens een wee.

Share This Page