Heeft er iemand ervaring met de geboortetens? Zo ja was het goed bevallen? Alvast bedankt voor de reacties. Groetjes Jo
ik wilde hem gebruiken maar heb het nooit geregeld. Heb er erge spijt van gehad, ik heb ontzettende rugweeen gehad en was helemaal verkrampt, bij de volgende haal ik hem in huis! Ben je al bijna uitgerekend? Miek
Hoi Ik heb een geboorte tens gebruikt tijdens de bevalling. Dit is mijn verhaal + ervaring Tens: Inmiddels ben ik bevallen van een gezonde dochter op 4-2-2009. Ze is uiteindelijk d.m.v. een keizersnede ter wereld gekomen. Om ± 00.45u begon het met een heftige menstruatieachtige pijn, die ging weer weg. Na een paar minuten weer. Dit ging even zo door. Ik heb om ±01.15u mijn vriend wakker gemaakt. Die heeft het Tens-apparaatje aangebracht. Dit werkte voor mijn gevoel goed, verder heeft Robert mij goed geholpen om de weeën op te vangen. Ze kwamen gelijk al om de 5 min. Dus dat is vrij snel. Tegen 04.00 uur zei ik: bel de verloskundige maar, die was er om 4.30 uur. 5 minuten voor haar komst braken m'n vliezen. E heeft me gecontroleerd en idd waren de vliezen gebroken en had ik al 4 cm ontsluiting. We hebben besloten gelijk naar het ziekenhuis te gaan. Ze had ook nog een ander stel alvast naar het ziekenhuis gestuurd. Zo kon ze ons allebei bijstaan bij de bevalling. Rond 5 uur waren we in het ziekenhuis. Het opvangen van de weeën ging goed en om 08.00 uur had ik 8 cm ontsluiting, dit schoot dus lekker op. Ondertussen was de andere mevrouw bevallen van een zoon. Op een gegeven moment kreeg ik lichte persdrang. (±10.00 uur) Weer gecontroleerd, ik had nog altijd 8 cm ontsluiting. Omdat dit lang duurde ben ik toen overgedragen aan het ziekenhuis. Ik/we werden aan het CTG gelegd om de baby en de weeënactiviteit te checken. Met de baby ging alles heel goed, de weeën waren niet krachtig genoeg. Ik werd aan een infuus gelegd met weeën opwekker. En ik kreeg, omdat ik al een hele poos bezig was, een pethidine injectie in m'n been. Dit bracht tussen de weeën door enige rust voor mij. Het infuus met de weeën opwekker(oxytocine) had nauwelijks invloed op de weeën die ik had. Om 12.00 uur had ik nog steeds 8 cm. Het hoofdje lag niet diep genoeg en was erg beweeglijk. Er werd een gynaecoloog bijgehaald en er werd besloten tot een keizersnede. Toen ging alles in een rap tempo. Op de ok kreeg ik de ruggenprik: dit was voor mij een hele verlichting: geen weeën meer!!!Om 12.52 uur werd onze dochter Lisanne geboren. Het TENS-apparaat mocht ik, tot het moment dat werd besloten om een sectio te doen, ophouden, ook tijdens het CTG. Door het TENS apparaatje had ik het gevoel ergens controle over te hebben, als er een wee kwam drukte ik op de boost-knop en tegelijkertijd begon ik te puffen. Het was dus ook een hulpmiddel om mn ademhaling onder controle te krijgen/houden.
Bedankt voor jullie reacties. Denk dat ik 'm dan toch echt ga proberen. Heb al een zoontje van 3 en in Januari (19e) uitgerekend van de 2e maar wil toch meer controle hebben over de bevalling als bij mijn zoontje want dat wil ik eigenlijk niet meer mee maken. (Wist niet dat een mens zoveel pijn kon hebben, had overal weeën waar het maar kon.) Ben daardoor erg bang voor de bevalling geworden namelijk. Hoop dat de geboortetens me goed gaat bevallen. Letterlijk! Groetjes Jo
Ik had via mijn zorgverzekering ook een tens geleend. Heb hem voor de bevalling een paar keer gebruikt ivm rugpijn. Ik had al wel ervaring met het apparaat, want de fysio had het ook wel eens bij mij gebruikt. Tijdens de bevalling heb ik hem helemaal niet gebruikt, komt ook omdat alles heel erg snel bij mij ging. Ik denk niet dat ik hem (bij eventueel nog een zwangerschap) weer ga gebruiken. 1tip, als je er wel een hebt, probeer hem voor de bevalling een keer uit. Dan zit je dan niet zo te klooien.
Hoi, ik zie zo'n TENS apparaat ook wel zitten. Waar is dat verkrijgbaar? Mijn vk zal er vast een hebben, maar wil daar niet op zitten wachten. Ik wil hem het liefst dus al in huis hebben en idd uitproberen. En is huren of kopen beter??
Hoi Saartje, ik heb een geboortetens besteld via de site. als je wil mag je die van mij overnemen. Hij is maar 1 keer gebruikt. je kunt me pb-en als je wilt. Groetjes Marjan
Welke Tens hebben jullie dan gebruikt? De Birth, Elle of Femina? Er staan namelijk op de site 3 soorten en dat maakt het kiezen nog eens moeilijker. Was de Tens je goed bevallen Marjan? Groetjes Jo
Ik heb de Elle-tens gebruikt. Ik heb hem toen gekocht, omdat m'n verzekering(menzis) hem niet vergoedde, en kopen relatief goedkoper was.
ik heb ook de Elle tens gekocht. Deze leek mij het beste. Hoj werd niet vergoed. Mijn eerste bevalling was zonder pijnstilling. Dit was zo enorm heftig, uiteindelijk wist ik helemaal niet meer waar ik mee bezig was, dat ik de controle aan het verliezen was. Bij mijn tweede bevalling heb ik dan de Tens gebruikt. Je hebt het gevoel dat je de controle over de weeën hebt, het haalt de scherpe kanten er van af. Ik had gewild dat ik dat bij de eerste ook zou hebben gehad. Toen wist ik helaas niet van het bestaan af. De aanschaf was hij dan ook dubbel en dwars waard!!
Ik heb een tens gehuurd via marktplaats, van iemand die zo'n ding in huis had. Voor de bevalling heb ik een paar keer geoefend, maar ik vond het best een gedoe. Toen ik in het ziekenhuis aankwam voor mijn bevalling, bleek mijn zoon in het vruchtwater gepoept te hebben en werd ik direct aan allerlei slangetjes en apparaten gelegd. Dus toen had ik geen puf meer om die tens ook nog eens aan te moeten sluiten (volgens mij mag dat ook niet eens als je aan de ctg ligt, maar dat heb ik niet gevraagd). Uiteindelijk heb ik wel pijnstilling gehad, in de vorm van remifentanil. Dit gaat via een infuus en een pompje dat je zelf kan bedienen. Volgende keer zou ik daar weer om vragen. Ik vond die tens toch teveel gedoe...
Ps dat huren via marktplaats ging trouwens wel heel netjes. Ik had hem ruim voor mijn bevalling in huis (die garantie kreeg ik ook vooraf), en ongeveer een week na de bevalling moest ik hem weer doorsturen naar de volgende huurster. Het kostte 50 euro geloof ik, en het zag er keurig netjes uit allemaal.
Hoi Zohra, je mag mijn tens wel huren of kopen. Stuur maar een pb-tje. Hij is 1 keer gebruikt van de eerste weeën tot de bevalling zelf (ben thuis bevallen) en mijn bevalling duurde 12 uur. Ik heb de Elle tens.
Ben daar nu dus ook mee bezig. Nu heb ik eentje gevonden via Elektronica en consumenten elektronica| redcoon Nederland. die kost 30 euro, maar heeft meerdere functies erop zitten, zoals massage. mijn vraag is of dat dan hetzelfde principe is als zo speciale geboorte Tens?want ik vind het nogal een verschil of je 30 of 100 euro betaald!en met dit apparaat kun je daarna ook veel bv als je hoofdpijn hebt of vastzittende schouders. het apparaat heet overigens Sanitas EMS/TENs SEM 40. worden met name gebruikt door artsen enzo. lijkt me wel een goed apparaat. wat denken jullie? jenna
huh?mijn vorige bericht had ik gewoon de naam van de site genoemd heel kort en nu staat er heel groot en in het rood hele bedrijfsnaam...hoe kan dat nu?zit geen reclame te maken hoor...
Ben ook benieuwd. Volgende week is er namelijk een EMS/Tens van volgens mij Sanitas bij de Lidl in de aanbieding.