Hoi, Iets waar ik een beetje over begin te denken. Ik ben erg benieuwd hoe jullie het gedaan hebben/gaan doen. Als de bevalling overdag begint, zullen mijn ouders haar ophalen/mijn vriend haar wegbrengen naar mijn ouders. Het liefste zou ik Eva gewoon lekker thuis hebben, maar is dat handig? Als de weeen te heftig worden, zonder ik me toch af met vriend en verloskundige, Eva zou dan met mijn ouders beneden kunnen blijven. Ik zou daar geen problemen mee hebben, maar is dit niet raar? En wat als de bevalling 's nachts begint, het lijkt me dat Eva dan gewoon kan blijven slapen. Ik heb bij haar bevalling niet zoveel lawaai gemaakt en Eva wordt sowieso nooit 's nachts wakker, dus dat durf ik wel aan. Waar ik wel mee zit 's nachts, stel we moeten opeens met spoed naar het ziekenhuis, hoe doen we dat dan? Mijn ouders doen er 10 minuten over om bij ons te zijn. Of is het verstandiger om te bellen als de bevalling vordert zodat ze hier al zijn, mocht het nodig zijn? Of kan ik bv. met de verloskundige al naar het ziekenhuis dat mijn vriend wacht op mijn ouders? Een paar huizen verderop woont ook een meisje dat we kennen van de opvang waar Eva zit, dat is evt. ook nog een optie voor als Eva toch slaapt. Weet alleen ik of ik dat wel aan haar kan vragen, ken haar verder niet zo goed en het zou dan toch om 's nachts gaan als we met spoed weg moeten. En spoed, hoe snel ben je dan weg? Of heb je dan nog even de tijd? (geen ervaring mee dus en hoop er ook geen ervaring mee te krijgen) Nou ja, veel vragen dus, het spookt nogal door m'n hoofd de laatste weken. Ik vind eerlijk gezegd het idee verschrikkelijk dat Eva tijdens de bevalling niet in de buurt is (en bedankt zwangerschapshormoontjes ) groetjes, Snoopy
hey hoi, ik lees aandachtig mee hihi... wij willen ook het liefst zo min mogelijk mensen laten weten dt onze bevalling begonnen is! .. maar ja idd bij de 1e ben ik met spoed naar het ZH gemoeten .. wat als we da bij de 2e ook moeten... kan ik mijn ouders wel bellen maar stel het is midden in de nacht ... pfff lastig he ..
Ik wil ook het liefst dat niemand weet dat we aan het bevallen zijn, maar dat is nu gewoon echt geen optie, dat is wel iets dat zeker is, tenminste, ik moet het er nog met mijn ouders over hebben nu ik het zo schrijf . Mijn moeder heeft vroeger vaak nachtdiensten gedraaid en werd toen ook onverwachts gebeld en moest binnen een kwartier in het ziekenhuis zijn, dus het kan wel . En ze weten dan toch ook dat het er aan zit te komen, dus een beetje rekening ermee houden kunnen ze dan wel. Ben benieuwd naar meer reacties!
Ik heb mijn moeder gebeld toen de vk onderweg was. Het was 4.30 uur 's nacht maar ze is Kyra op komen halen. Moet er niet aan denken dat ze toch wakker was geworden en ineens op de kamer zou staan en idd stel je moet met spoed weg... Vk vertelde tijdens mijn bevalling dat ze eerder die nacht een bevalling had waarbij ze naar het zkh zijn gegaan omdat het 1e kindje van die mensen continu in en uit liep en dat iedereen daar alleen maar zenuwachtig van werd dus toen heeft zij gezegd we gaan naar het zkh zodat de bevalloing rustig kan verlopen...
Eva ligt nog in een ledikant, dus ze kan in ieder geval niet zomaar bij ons de kamer inlopen. Mocht ze wel sneller dan verwacht naar een groter bed gaan, dan hebben we nog een traphekje op de gang (ze kan dan dus ook niet onze kamer in), maar dan zouden we wel mijn ouders bellen om haar op te halen als ze wakker zou worden en niet meer zou willen gaan slapen, want dan heb je inderdaad ook geen rust aan je hoofd. Maar kan me ook niet voorstellen dat ze wel wakker zou worden, ze wordt echt nooit wakker 's nachts, ja soms als ik haar even aai voordat ik naar bed ga , maar dan slaapt ze ook meteen weer verder. Maar goed, wel dingen om over na te denken inderdaad!
Kyra wordt eigenlijk ook nooit wakker ;s nachts, maar in de ncht van de bevalloing werd ze om 3.30 uur wakker. Er was toen nog niks aan de hand bij mij. Dus ben even bij haar geweest en ze gign weer liggen, maar viel niet in slaap, ze bleef wat liggen kletsen, net alsof ze voelde dat er wat te gebeuren stond. en om 3.45 uur kreeg ik weeën, dus een kwartier nadat ze wakker was geworden. Dus ook al wordt je kindje echt nooit wakker, je kunt er geen pijl op trekken!!! succes in ieder geval!
Ik moet naar het ziekenhuis en ik denk dat ik een 'schema' maak met daarop de mensen die (de volgende dag, als het nacht is) vrij zijn. Diegene kan dan lekker ons bed verschonen (en de vaatwasser uitruimen en stofzuigen, de wc nog even doen...) en op de logeerkamer slapen.
Het is ook zeker wel iets waar we rekening mee houden! Al kan ik het me nu dus nog niet voorstellen . Maar er moet toch iemand stand by zijn voor als we naar het ziekenhuis moeten, of voor het geval Eva dus opeens wel wakker wordt en niet meer wil slapen.
Dat is dan inderdaad wel makkelijk . Wij hebben nu nog een logeerkamer, maar binnenkort niet meer, dat wordt dan de babykamer . En het logeerbed gaat naar Eva's kamer (wordt haar nieuwe bed), dus ook geen optie dat mensen daar gaan slapen. Ook even denken dus hoe we dat willen doen, als we willen dat mijn ouders naar ons toe komen zodat Eva kan blijven slapen. Ze kunnen natuurlijk in ons bed als wij naar het ziekenhuis toe moeten en als ze al wel komen als de bevalling bezig is, moeten ze maar op een luchtbed in de woonkamer/op zolder . Maar ik denk eigenlijk niet dat het ze lukt om te slapen, die zitten alleen maar te wachten totdat ik bevallen ben
Ik denk dat we mijn schoonouders vragen om de grote kleine man op te vangen (met name overdag; bijv. ophalen uit het kdv als ik dan 'bezig' ben). 's Nachts laten we hem gewoon slapen, hij wordt bijna nooit wakker en kan ook niet naar ons toe komen. En als we met spoed weg moeten, of er is iets anders hectisch aan de gang, dan wil ik vragen of de buurvrouw de tijd tot mijn schoonouders er zijn kan overbruggen. Zij wonen verder weg dan bij jou het geval is; het is zeker 45 min rijden voor ze. Als zij een keer niet kan, hebben we nog een paar andere vrienden heel dicht bij wonen (loopafstand), dus dat komt wel goed.
Als ik 's nachts begin, is het de bedoeling dat ze gewoon blijft slapen, als ze wakker mocht worden bel ik mijn schoonouders om haar op te vangen en tot dat zij er zijn kan mijn moeder even bij haar blijven (mijn moeder zal aanwezig zijn tijdens de bevalling). Overdag kan ze met opa & oma mee of met hun beneden in de woonkamer gaan spelen.
ik had medische indicatie dus moest naar het ziekenhuis. Zodra de weeen wat heftiger werd heb ik mijn ouders gebeld (6.30 s'ochtends) zodat mijn moeder kon komen om op Jeremy te passen. Alleen liep het toevallig anders ik wilde toch graag mijn moeder bij mijn bevalling en toevallig die dag mocht Jeremy vanaf 7.30 naar de creche. Dus hij is die dag gewoon naar de creche gegaan. Alleen raad ik iedereen aan dat je kind je niet met weeen ziet, want mijn ervaring is dat ze daar helemaal ontdaan van worden. Ik had vrij pittige weeen die ik probeerde tegen te houden (wat natuurlijk niet lukte he), maar ondanks dat wist Jeremy feilloos dat er iets niet in de haak was. Hij was die dag ook erg tegendraads ineens op het kdv. ja dat hadden wij ook niet verwacht natuurlijk
Wij hebben gelukkig goede buurtjes die onze dochter opvangen bij de start van de bevalling. Ik wil poliklinisch bevallen nav de vorige keer en opvang is dan gewoon noodzakelijk. Met het KDV afgesproken dat de buurvrouw onze dochter mag brengen/halen indien de bevalling plaatsvindt op de dagen dat ze gaat. De afgelopen 3 weken (vanaf 37 weken) is onze dochter veel uit logeren geweest bij opa's en oma's. Het meest handige is dan dat de baby komt, maar dan zul je zien he.....NIETS. Wel hebben we een lijstje gemaakt met dagritme van onze dochter en wat ze eet en drinkt voor de buurvrouw en de gegeven van de huisarts etc, zodat ze zich kan redden. Het is wel een heel gedoe, maar hopelijk loopt het zo soepel
Oh ja, ophalen van het kdv moet natuurlijk ook evt. gebeuren. Wij hebben 2 autostoelen, ik denk dat tegen die tijd mijn ouders 1 stoel te leen krijgen. En het is zeker niet de bedoeling dat Eva mij met heftige weeen ziet, dat wil ik ook echt voorkomen! Zou wel fijn uitkomen als de baby op een creche-dag geboren wordt en het 's ochtends begint... komt Eva thuis heeft ze een broertje of zusje! En wij geen stress om hoe of wat met Eva (er vanuit gaand dat de bevalling weer snel zal gaan, maar daar ga ik juist maar niet vanuit, valt zo tegen anders...)
Zo ging het ongeveer bij de geboorte van de 2e van mijn zus: oudste naar het kdv en bij thuiskomst was zijn broertje er. Alleen gold dit ook voor de papa.... hij ging de oudste wegbrengen (vk was er al) maar ineens kreeg m'n zus persdrang en na 3 weeën (zuchten, blazen, zuchten) floepte de baby er zomaar uit... dus toen haar man thuiskwam was zijn zoontje er. Hij was nog niet eens 15 min weggeweest. Da's ook wel iets om rekening mee te houden, dat het bij de tweede zo ontzettend snel kan gaan. Zou toch jammer zijn als je man het mist. Dit is toch wat anders dan de eerste keer he, toen hoefden we alleen om onszelf te denken!
Nou dat is ook wat, dat je het als papa mist in die paar minuten! Maar wel iets om rekening mee te houden inderdaad. Nu verwacht ik eigenlijk wel weer een groot kindje te krijgen en die gaat er dan echt niet zomaar uitfloepen, maar goed, je weet maar nooit, misschien krijgen we nu een klein en smal kindje . Bij Eva heb ik zo'n 6,5 uur ontstluitingsweeen gehad en 1 uur persweeen (de helft moeten wegzuchten). Maar de verloskundige zei al wel dat het bij een 2e vaak sneller en makkelijker gaat, dus daar houden we ook wel een beetje rekening mee. En ik vind het inderdaad een heel verschil met een eerste of tweede kindje krijgen, behalve de spanning/zorgen om je ongeboren baby heb je dat nu ook bij je oudste. Dat vind ik erg jammer.... want ik maak me er best druk over. Komt dus een beetje door de hormonen, want ja, het zal heus wel goed komen allemaal . Maar zo voelt het gewoon even niet
@bri: jeempie...tis wat ...kom je thuis, is je kindje er al, hihi...ik weet precies wat mijn vriend zou zeggen: IK KAN JOUW OOK GEEN 5 MINUTEN ALLEEN LATEN HE
ik heb bij me bevalling met me schoonmoeder afgesproken als ik ging bevallen dat we haar belde de oudste lag in bed en lieten we gewoon slapen maar me schoonmoeder was hier om haar op te vangen voor het geval dat ze wakker werdt dus die heeft gewoon beneden gezetten en de baby was geboren en me oudste kwam pas uit bed dus toen heeft oma haar meegenomen
Hier vooralsnog t plan om poliklinisch te bevallen.(kan evt medisch worden ivm hoge bloeddruk) Mijn mams zal oppassen op de oudste. Wij zullen haar bellen als het begonnen is, dan kan ze hem ophalen. Ze woont immers toch zo'n 40 min bij ons vandaan. Dus dan is er vast genoeg tijd om hem te komen halen.