ervaring gebruik Triptofem en Fostimon

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door localoca, 16 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. localoca

localoca Lid

13 jul 2016
    25
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    hoi zijn hier dames met gebruik van Triptofem en Fostimon?

Ik lees en zie niet veel info erover bij de andere dames
    vandaar mijn vraag

en ook nog een vraagje over het gebruik?
    ik vind erg eng niet om mezelf te prikken ben niet bang voor naalden maar over het in elkaar zetten van fostimon ben zo bang dat ik het niet goed doet want vind t maar een heel gedoe
    hebben ze geen kant en klaar soortgelijk middel? of is er een reden dat je alles zelf moet mengen?
    mischien een beetje een domme vraag maar ik ben net nieuw in dit traject

ik hoor graag jullie ervaringen en verhalen
    of t nou goed of slecht is ik wil graag voorbereid zijn
    xxx

2. Spookje

Spookje Actief lid

23 jul 2013
    348
    28
    28
    Vrouw
    Midden van het land
    Hoi,

Heb 4 rondes gespoten en dat ging eigenlijk prima.
    Heb geen ervaring met andere middelen, dus kan daar ook niet mee vergelijken. Ik neem aan dat je een prikinstructie hebt gehad?
    Je leegt het spuitje met vloeistof met een grote naald in het ampulletje Fostimon, het gedroogde bolletje dat daarin zit lost onmiddellijk op, je zuigt het weer op, vervangt de grote naald door een injectienaald en spuit het in. Is echt niet ingewikkeld.

Het spuiten zelf voelt eerst een beetje onnatuurlijk, maar het is voor een goed doel. Ik zou alles wel even een kwartiertje voor het injecteren uit de koelkast halen, anders kan het een beetje branden.
    Qua bijwerkingen was er geen peil op te trekken: eerste keer alleen één dag flinke hoofdpijn, in de tweede en derde ronde ruim een week echt niet lekker en de laatste ronde helemaal nergens last van.

Komt vast helemaal goed. Je kunt niet meer dan het over je heen laten komen. Wanneer ga je starten? Heel veel succes!

3. Melissaaa

Melissaaa Lid

7 jul 2016
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi deze middelen spuit ik ook. Die fostimon vind ik ook wel een beetje gedoe maar die doe ik de eerste paar keer even samen met m'n vriend. Daar heb ik nog geen last van. Die triptofen werd ik geïrriteerd van en hoofd en buikpijn. Die buik en hoifdpijn lijken nu wel wat af te nemen na anderhalve week. Wanneer begin jij met spuiten?

4. localoca

localoca Lid

13 jul 2016
    25
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    hoi spookje tis idd voor een goed doel en spuiten gaat me nu al veel beter af wordt er erg handig in hihi

hoi melissaaa ik ben vorige week begonnen dinsdag met de triptofem en op cyclusdag 3 fostimon

nu heb ik ook wat bijwerkingen waar ik me best zorgen over maakt
    vrijdag was me menstruatie gestopt zoals gewoonlijk maar nu maandag heb ik weer bloedingen niet zo erg dat het me ondergoed uit loopt maar bij afvegen en vanbinnen in het wel bloederig (sorry voor de details) en me borsten zijn voller en gevoelig zoals altijd na me eisprong en ik kan pas half 2 bellen naar het zh dus ben me weer lekker druk aan het maken hopelijk is dit niks ergs
    ik moet ieder geval dag 10 terug komen voor echo aankomende donderdag dus zit nog erg in spanning
    hoe lang ben jij nu bezig melissaaa?

5. Melissaaa

Melissaaa Lid

7 jul 2016
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    HOi localoca wat vervelend al die stress, kan ook door die middelen komen natuurlijk ;) spuit je nu en triptofen en fostimon? volgens mij zorgt die triptofen voor tussentijdse bloedingen. We kregen dat ook extra op papier mee van 't ziekenhuis, dat je tussentijdse bloedingen kan hebben maar dat het niet erg is. Ik hoop dat het bij jou ook zo is!
    Spannend donderdag! Toevallig zit ik vrijdag op dag 10 en heb ik dan m'n echo. Hopenlijk zit er al wat schot in de zaak. Soms lijkt het wel alsof ik ze letterlijk voel groeien :p

6. localoca

localoca Lid

13 jul 2016
    25
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    wow melisaaa nu ik jou bericht leest is dat al een hele opluchting voor me !! ik heb helemaal geen extra papier of iets meegekregen
    maar voel me door jou bericht een stuk beter nu hoef ik niet hele tijd te stressen tot half 2 hihi ik hoop dat ze strax ook zeggen dat t heel normaal is :)

vrijdag zit je op dag 10 ? ik donderdag dus we lopen bijna gelijk wat toevallig
    bij welk ziekenhuis loop jij als ik vragen mag?

Deel Deze Pagina