In augustus wordt onze 2e geboren, nu werk ik 24 uur verdeeld over 3 vaste werkdagen. Van de moeders met ervaring, die ongeveer een gelijk aantal uren werkt met 2 jonge kinderen zou ik graag horen hoe dit bevalt. Ik twijfel of ik nu al 4 uur in moet leveren, of dat ik het eerst aan zal kijken. We gaan, als ik bij een gelijk aantal uren blijf, wel op zoek naar een interieurverzorgster voor 3 uur per week, aangezien we ook grote honden hebben en ik flink wat moet doen in het huishouden.
Ik werkte 36u op 4 dgn en nu 27u op 3 dgn. Ik wil dit ook gewoon zo door gaan trekken. Heb nu al 1x in de 2 wkn een huishoudster voor de grote dingen. Heb je anders overwogen om ouderschapsverlof op te nemen? Kun je misschien gebruiken in het begin? Ik denk er ook over na, maar wil ook graag gaan solliciteren. Maar als ik binnen een jaar na t ouderschapsverlof ontslag neem moet ik het geld terug betalen.. Dus ben no gin dubio, maar lijkt mij een ideale oplossing...
Hallo! Ik heb een kindje, maar werk wel 24 uur verdeeld over drie dagen én heb ook een grote hond dus enigszins vergelijkbaar zijn onze situaties wel denk ik. Ik vind 3 dagen werken zelf goed te doen. Mijn functie is ook lastig uit te voeren in minder uren. Ik werk zelf maandag, woensdag en donderdag en vind dat een hele fijne verdeling. Zo na het weekend is 1 dag werken prettig en na een dag vrij is twee dagen achter elkaar op je werk zijn ook weer prettig. Mijn kindje gaat maandag en donderdag naar de kinderopvang. Woensdags past mijn moeder op, en dat doet ze bij ons thuis. Als ons kindje slaapt, verzorgt mijn moeder het huishouden. Ze poest, wast etc. Ze werkt ongeveer 3,5 uur op een dag in ons huis, schat ik. Als ze dat niet zou doen, zou ik het niet trekken hoor! Succes met je keuze!
Ik werk nu 4 dagen met 1 kindje en vind dit net teveel, ook al hebben we een huishoudster. Voordat ik deze functie had heb ik 3 dagen 9 24 uur) gewerkt en dat vond ik goed te doen. Ons kindje wordt verwacht in september en ook ik twijfel wat te doen. ik wil sowieso minder gaan werken, wrs 24 uur over 3 dagen. Maar soms vraag ik me af of dat niet teveel zal zijn met 2 kinderen? Ik wil een gedeelte ouderschapsverlof opnemen voor 1 dag ( en dan 2 dagen werken) maar wrs komt het er op neer dat het bij 3 dagen werken zal blijven. Ik wil ook financieel niet teveel inleveren als je aan een bepaalde levensstandaard gewend bent geraakt.
Ik werk 22 uur verdeeld over 3 dagen en heb een zoon van 3,5 jaar en een zoon van 15 maanden. Ik vind het goed te doen. Mijn kinderen gaan 2 dagen naar het kdv en 1 dag bij opa/oma. Ik heb geen hulp in de huishouding, dus er ligt wel eens stof hier en daar , de wasmand puilt wel eens uit en de strijkplank bezwijkt onder het gewicht van de kleding die daar op ligt. Gelukkig springt mijn moeder wel eens in als ik daarom vraag en verder heb ik wel een redelijk 'schema' voor het doen van boodschappen en huishoudelijke karweitjes. Ik zie wel op tegen het feit dat mijn oudste straks naar de basisschool gaat, de opvang is dan weer anders geregeld en je krijgt ook te maken met vriendjes, afspreken etc.
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik lees nog niemand die er echt last van heeft of de uren teveel vindt. Ik blijf bij mijn besluit om de uren aan te houden en een huishoudster voor een paar uur te vragen.
Ik werk ook drie dagen (en af en toe nog een avond extra als het nodig is). Dat bevalt me prima. Ik ben het grootste deel van de werktijd op kantoor en het grootste deel van de week thuis. Best of both worlds voor mijn gevoel.
ik werk 28 uur verdeeld over 3 dagen en heb ook twee kleintjes. Ik heb geen poetshulp, maar mijn man is ook 1 dag in de week thuis. Hij verzorgt dan meestal de was zodat ik op 1 van mijn vrije ochtenden poets. Dat doe ik meestal op dinsdagmorgen zodat ik de rest van de week ook "vrij" ben en echt tijd heb voor mijn kids.