Eerst even dit Wij wonen erg klein en hebben dus geen eigen plekje voor onze kleine man. En wil graag weten of julie de kleine de eerste paar weken/dagen op julie kamer hebben gehad of gelijk in eigen kamertje. Nu is het punt dus dat ik graag een Co. Sleeper wil voor op de slaapkamer En een bedje voor in de woonkamer (beide op de zelfde verdieping) die dus de functie heeft van een box(groter is echt geen plek voor) Zo dat onze kleine man overdag lekker bij ons kan zijn en snachts naast mij ligt om dat ik het een prettiger idee vind dat hij dicht bij ons slaapt en het is handiger met de voedingen snachts (wil graag voor bv gaan) Maar mijn lieve man die wil een bedje voor in de woonkamer en verder niets,maar dat zie ik absoluut niet zitten D'r staat een konijn en in de winter is het daar altijd koud hij zou dus aan de straat kant slapen. wij hebben enorme overlast van onze boven buur die dag en nacht stamp muziek draait die pal boven onze woonkamer woont, en op de slaap kamer hoor je hem niet. Wat zouden julie doen ?
's Nachts bij ons op de kamer en overdag gewoon in de woonkamer, precies hetzelfde als jij wil dus.. (Hier ook geen tweede slaapkamer , wel ruimte gelukkig..)
Heb je helemaal geen ruimte in de slaapkamer? Een co sleeper is echt een ideale oplossing voor de eerste maanden en anders wieltjes onder het bedje maken. Dan kan je deze zelf verrijden.
Een co sleeper en een bedje lijkt mij inderdaad de beste oplossing. Zo leert de baby straks ook het verschil tussen spelen in de box (bedje) en slapen (co sleeper). Overigens kan ik je uit ervaring vertellen dat een baby bij je in bed inderdaad ideaal is met nachtvoedingen en bv.
Misschien een gekke vraage (I know, niet iedereen vindt het veilig...), maar is het geen oplossing dat de kleine echt helemaal in bed komt? Bijv tusen jullie in? Dan heb je geen co-sleeper nodig (dus man blij), maar ligt de kleine wel bij jou (dus jij blij). Is niet voor iedereen een oplossing, dat weet ik, maar hier is het echt ideaal! We hebben een hele smalle slaapkamer en direct naast het bed zit een wasbak, daar past dus geen co-sleeper of een wiegje. En het wiegje aan het voeteneinde werkte voor mij echt niet, misschien wanneer ze wat groter is
Hier kon het bedje er gewoon naast, maar desalniettemin was het wel ideaal. Kon haar er zo uit pakken en sussen/voeden wanneer dat nodig was. Beiden is dan inderdaad ideaal.
Je kan echt niet toe met alleen een bedje on de woonkamer, er komen echt wel eens momenten dat je de baby even rustig ergens moet kunnen wegleggen, zeker als deze wat ouder wordt. Als je man 2 bedjes geen optie vind lijkt een bedje op wieltjes me een prima oplossing.
Als je man liever 1 wilt zou ik alleen de cosleeper doen. Waarom kan de baby overdag tijdens zijn slaapjes niet ook gewoon in de cosleeper ? Spelen kan ook op een boxkleed of babygym. Ik vind slapen in de woonkamer nooit zo geweldig, als je baby gevoelig is voor prikkels kan dat erg onrustig zijn.
Alleen bedje in woonkamer lijkt me echt geen succes. Ik zou dan een co sleeper nemen waarbij je ook een zijkant er weer aan kan zetten. Dan kun je wel elke keer aan de sleep met het bedje maarja
Ik zou de baby niet in de woonkamer laten slapen maar iedere keer in de co-sleeper leggen! Al die prikkels is niet goed voor een kleintje lijkt me. Mijn baby slaapt ook bij mij op de kamer, heb maar 1 slaapkamer en er past net een ledikantje in.
Heb ik ook al over na zitten denken maar is niet echt veilig Ik trek de dekens altijd over m'n hoofd neer en ben n onrustige slaper
Er zijn zeker manieren om veilig in 1 bed te slapen met je baby hoor: Je baby bij je in bed: hoe veilig is samen slapen? | Kiind Magazine
Heb wel eens gehoord dat je van een ikea bedje, vraag md niet welke, een cosleeper kan maken. Dat zou ik doen voor de eerste weken/maanden en dat je hem dan terug kan bouwen als normaal bedje
De cosleeper word door mij en m'n vader gemaakt en kan aan 1 kant niet dicht. Vind het niet zon prettig idee dat m'n kleine man dus alleen in dat open ding ligt. Wat betreft de matjes heb ik ook over na zitten denken maar zo als ik al zei we hebben een konijn hier los in huis maar ook een kat die dol is op kleedjes en redelijk onstuimig is en als ik even wil stofzuigen of iets of moet even naar wc dan kan ik die kleine niet daar laten liggen (Dit was trouwens de enige oplossing die mijn lief erg aansprak)
De Ikea bedjes zijn 80 bij 120 en heb maar 60 cm ruimte naast m'n bed en zelfde aan schat zijn kant wilde dus zon Ikea bedje voor in de woonkamer om dat je die dus tot 4 jaar kan gebruiken En aan het voeten einde is het net 80 maar kan ik er dus niet uit snachts om naar de wc te gaan of ik moet over m'n schat heen klimmen Denk niet dat i dat zo prettig vind
Ik zou voor jouw optie kiezen. Mijn mannetje ligt overigens nog steeds op mijn kamer ipv op zijn eigen kamer. In het begin was dit echt noodzaak vanwege extreme krampjes dag en nacht (wilde hem dus dichtbij hebben). Nu is het omdat ik op zijn eigen kamertje nog een extra verduisteringsgordijn moet ophangen want hij wilde er absoluut niet slapen toen ik het probeerde (denk dus omdat er teveel licht nog binnenkomt).
Levi heeft de eerste 11 dagen bij ons op de kamer geslapen.Toen heb ik hem naar zijn eigen kamer gebracht omdat ik gek werd van het feit dat hij veel geluidjes in zijn slaap maakte waar ik wakker van werd/bleef. Elin is na 3 weken naar haar eigen kamer gegaan, op haar eigen kamertje ging de bv ook prima Zelf zou ik er niet voor kiezen om een kind voor langere periode op de kamer te houden.Vind dat de slaapkamer toch ook van jou en je partner is. Qua rust maar ook qua romantiek
Dat heb ik hier ook (gehad) Slapen doen ze hier in hun slaapkamer en in hun bed nog het beste. Vooral in de babytijd merkte ik dat ze heel onrustig sliepen als ik ze beneden hield. Ik zou toch kijken of je een ledikant of desnoods een wiegje in je slaapkamer kan zetten. Uiteindelijk zal je kindje daar ook in moeten leren slapen en (waarschijnlijk) naar een eigen kamer gaan?