pijn op plaats van verstandskies

Discussion in 'De lounge' started by mamagisa, May 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,397
    0
    0
    Jaren geleden als kind mijn verstandskiezen onder laten verwijderen. Al een hele tijd krijg ik ineens heftige pijn op die plaatsen. Als ik dan goed spoel met listerine trekt het na een paar dagen weer weg. Ik heb het bij mijn laatste controle wel aangegeven aan mijn nieuwe tandarts maar op dat moment zag hij niets vreemds (ik had er toen ook geen last van). Sinds zondag is het er weer en deze keer is het ook heftiger als voorheen, mijn wang oren en hoofd doen er zelfs pijn door. Ik heb nu op internet zitten
    zoeken en ik kom uit op 'pericoronitis'. Ik denk dat het dat is en ga morgen even contact opnemen met mijn tandarts.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die dit ook hebben gehad en wat eraan is gedaan.

Sorry voor het lange verhaal :)

2. MissyC

MissyC Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    1,098
    8
    38
    Nee, ben er niet bekend mee. Wel bekend met verstandkiespijn.. Vreselijk. Zou even een ibuprofen nemen als ik jou was. Mocht er een ontsteking zijn vermindert het een beetje. Heb je misschien dentinox in huis? Helpt ook namelijk.

Sterkte!

3. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,397
    0
    0
    Erg hè! Zijn ze bij jou ook verwijderd?
    dentinox heb ik er inderdaad op gesmeerd en dat verlicht wel voor even.
    Morgenvroeg ga ik bellen want wil echt van deze pijn af.

4. MissyC

MissyC Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    1,098
    8
    38
    2 zijn verwijderd. Er komt helaas nu ook 1 door..... Af en toe flinke pijnscheuten.

5. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    heb je boven je verstandskiezen nog wel? misschien zij die uitgegroeid en bijt je op je tandvlees onder?

verder eigenlijk nog nooit van gehoord (ben tandartsassistente) maar het klinkt wel erg vervelend!

6. Dame28

Dame28 Actief lid

Nov 26, 2013
    263
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het wel maar heb zelf alleen last als het koud is buiten en vooral als het hard waait. Dan krijg ik hele zere kaken/oren. Is begonnen na die verstandskiezen....
    Maar erg vervelend! Misschien eens langs de huisarts?

7. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Toevallig had ik het afgelopen week!
    Jaren geleden alle kiezen eruit en nu kreeg ik op een plaats last.
    Ik heb het gisteren 2x met waterstofperoxide gespoeld en het is weg!

Share This Page