Ervaring gevraagd eisprong voelen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door gewoonloesje, 21 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gewoonloesje

gewoonloesje Actief lid

18 dec 2014
    383
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Wie van jullie voelt haar eisprong? En hoe ervaar jij dit? Wat voel je? Ik weet dat het bij ieder net even anders kan zijn, maar ik ben erg benieuwd.

Ik heb zelf bij mijn vorige zwangerschap hulp gehad van het ziekenhuis. Ik had GEEN eisprong van mezelf. En nu heb ik opeens een menstruatie en ook een eisprong.
    We wilden er weer voor gaan en dit keer de natuur zijn gang laten gaan. En hoppa! Ronde 1 zwanger! Helaas is dit met 7 weken uitgelopen in een miskraam.
    Bij de 1e ronde voelde ik een paar steken rechts onder in mijn buik. En had daarna rekbaar cervix slijm.
    Ik heb dit nu weer gehad, maandag, en dan steken links. Ik durf alleen, nu ik een miskraam heb gehad niet te rekenen op mijn cyclus. En ik heb op deze 2 x na heel weinig ervaring met menstruaties en eisprongen. Vandaar dat ik even wil weten hoe het voor jullie voelde?

Ik hoop op wat reacties en ervaringen. :):)

Liefs

2. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik voel ook altijd een steekje of buikpijn onderin mijn buik. Voelt een beetje hetzelfde als ongesteld worden maar bij ovulatie voel ik dit aan 1 kant en menstruatie vaak gehele onderbuik.
    Ik let eigenlijk nooit op cervix slijm dus kan niet zeggen hoe dat bij mij is na ovulatie.
    Heb laatste ovulatie ook beetje bloed verlies gehad, ovulatiebloeding.

3. Voila

Voila Niet meer actief

Ik voel bijna altijd irritante spanning aan 1 kant van mijn eierstokken. Soms een paar uur, soms de hele dag. Echt overduidelijk. (Soms moet ik zelfs een paracetamol nemen)
    Toevallig vandaag een positieve ovu test maar nu nog geen pijn. Dit is tot nu toe een uitzondering. Voel het bijna altijd.

4. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    De steken lijken idd op de 'middenpijn' die je rond je eisprong kunt voelen. Wat je precies voelt is de laatste groeispurt van het follikel. Het kan na deze steken nog wel een paar dagen duren voor je ei springt. En soms is het eitje niet groot genoeg en springt hij niet. Dus een garantie geeft het niet en veel duidelijkheid over wanneer je ovulatie is geweest ook niet. Maar de kans is wel groot dat je een eisprong hebt in de week dat je de steken voelt. Om meer zekerheid te krijgen zou je een andere methode kunnen gebruiken. :)

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Als je een positieve ovu test hebt springt je ei ook pas 24 uur later. Dus dat je nu nog niks voelt kan kloppen :)

6. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Steken in mn eierstokken. Soms de hele dag soms maar even. Baarmoedermond heel hoog.
    Meestal woensdag posi test en dondermiddag felle steek dus dan de eisprong. Vandaag dus ;)

7. Vivianne84

6 sep 2015
    96
    85
    18
    Ik herken het aan het cervix slijm. Ben nu 8 mndn zwanger dus even geleden maar ik had altijd een soort slijmerige dagen en dan een slijmprop van rekbaar slijm. Dagen daarna (max 4 dgn) vond dan ergens mijn eisprong plaats.

8. gewoonloesje

gewoonloesje Actief lid

18 dec 2014
    383
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Ik wil absoluut niet werken met ovulatie testen voorlopig. Ik ben nog al een drama queen in die dingen.
    Ik kende het gevoel niet en was daarom even benieuwd.

9. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik heb altijd een paar uur enorm stekende pijn in mijn onderrug en buik zodanig dat ik ook echt even rustig moet zitten of zelfs liggen
    De eerste paar maanden heb ik de temperatuur methode gebruikt om mn ei te vinden en ik had altijd de dag nadat ik die pijn had de tempr verhoging (dus ei geweest) en heb ook 2 maanden ovu-testen gebruikt en dan had ik een positieve test, vervolgens de dag later die pijn weer, en de dag daarna die tempr verhoging weer

10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    In de vierde maand na stoppen met de pil heb ik een dag echt onwijze pijn gehad. Enorme steken links onderin m'n buik, wat helemaal uitstraalde naar onderin m'n vagina, zelfs zitten deed pijn. Deze pijn hield ongeveer een uur aan en was daarna weg.

Gezien ik net in die ene maand niet met ovulatietesten werkte (omdat die steeds negatief bleven in de maanden ervoor), weet ik het niet zeker; maar nu teruggerekend was die pijn 1 dag voor ik zwanger ben geworden. Ik denk dat dat dus een laatste groeispurt of de eisprong zelf was.

Ik kan het alleen maar omschrijven als enorm pijnlijke steken.

Deel Deze Pagina