Hoi allemaal, Ik ben nieuw hier en was benieuwd of er meiden zijn die mij meer kunnen vertellen bij een doorverwijzing naar het ziekenhuis? Over 1,5 week hebben wij daar ons eerste gesprek en ik heb geen idee wat ik er precies van moet verwachten.
Wij hebben voorafgaand aan het gesprek vragenlijsten in moeten vullen over je medische geschiedenis. Voor zowel man als vrouw. In het gesprek zelf hebben we dit doorgelopen. Ik kreeg gelijk een inwendig onderzoek/echo. Verder heb ik bloed moeten laten prikken en heeft manlief zaad in moeten leveren. Dit op afspraak uiteraard. Ik vond het reuze meevallen. Eindelijk hulp. Succes!
Ik werd in 2008 (na 1 jaar proberen) doorgestuurd ivm onregelmatige cyclus. Ze hebben een inwendige echo gemaakt, en daarna kreeg ik een cycluskaart mee en moest temperaturen om te kijken of ik een eisprong had. Dit moest ik invullen en bij latere afspraak weer meenemen. Toen bleek dat ik een eisprong had ben ik naar huis gestuurd met de woorden: probeer het nog maar een jaar. Zo kan het dus ook...niet meteen de hele molen in. (al was dat achteraf wel beter geweest)
Mackwek-> bedankt voor je reactie. Wij hebben ook een vragenlijst gekregen, en moeten deze ingevuld meenemen naar de afspraak. Half jaar geleden moesten wij al bloed prikken en zaad inleveren maar verwacht dat ze het nog eens willen hebben. Hoe is het verloop verder gegaan bij jullie? Panter -> bedankt voor je reactie. Hopelijk worden wij niet weer naar huis gestuurd. Mijn cyclus varieert van 24 dagen als kortste tot 53 dagen als langste. Gemiddelde is toch wel tussen 31-36 dagen. Mijn moeder heeft vroeger ook in de molen gezeten, zij had niet altijd een eisprong. Ik heb het vermoeden dat ik daar misschien ook wel last van heb. 19 juli is de afspraak
Mijn cyclus is ook niet heel regelmatig, maar ik heb wel een goede eisprong. Ook heb ik geen moeite met het vinden van mijn eisprong, dus dat is het probleem niet. Mijn vriend heeft inmiddels 3x zaad ingeleverd. 1x bij de huisarts, 2x bij de fertiliteitsarts. Het probleem ligt daar, dus wij zijn gelijk aangewezen op icsi. Wij zijn in april naar de huisarts gegaan en in juni kregen we deze uitslag. Het is dus allemaal erg snel gegaan. Als deze ronde is afgelopen start ik weer met de pil om vervolgens met hormonen te beginnen. Dan gaat het balletje echt rollen, erg spannend dus!
Ik lees ook even mee. Van de eerste in ronde 5 zwanger (waarvan niet eens alle rondes benut) en nu al 21 mnd verder. 2 hele vroege miskramen gehad; na een jaar en toen 7 mnd later weer. Ik heb een hele onregelmatige cyclus maar het vaalst rond de 37 dagen. In augustus hebben wij ook een intake gepland staan. Hier ook diverse vragenlijsten die ik in moet vullen en meenemen. En als het goed is ook direct bij die afspraak een echo. Ben benieuwd wat het verder gaat brengen en hoe ver ik bereid ben om te gaan. Huisarts dacht dat wij wel voor een medisch traject in aanmerking gaan komen gezien de duur. Zelf gaat mij dat veel te snel aangezien ik niet weet if ik dat wel wil. Eerst maar eens kijken wat de onderzoeken uitwijzen.
Ik zat net voor mijn menstruatie dus ik heb geen inwendige echo gekregen. Mijn vriend moest zijn zaad inleveren en ik moest een nieuwe afspraak maken voor een cyclusanalyse (kijken ze met echo's en bloedprikken een ronde mee). Die dag kregen we ook de uitslag van het zaadonderzoek wat bij mijn vriend gelukkig bovengemiddeld goed was, dus zijn ze bij mij echt verder gaan kijken. Na twee cyclusanalyses zagen ze waar het mis ging en kreeg ik een behandeling (Pregnyl injectie elke maand)
19 juli hebben wij een afspraak Ik zal mijn ervaring met jullie delen Vandaag ongi geworden dus ben benieuwd! Vind het nu al onwijs spannend.
Toen bij de Ha een half jaar terug was het zaadonderzoek bij mij vriend ook bovengemiddeld goed. Zie dat je nu zwanger bent, van harte gefeliciteerd!!
Dat is een groot voordeel! Goed zaad maakt het een stukje makkelijker, ook met het oog op evt iui later. Bedankt! Het is nog wel heel pril, maar we weten dat de behandeling werkt, zeg maar
Hier indd ook de vragenlijsten, mijn man moest zaad inleveren voor 9uur smorgens, ik kreeg een inwendige echo en bloed geprikt. Bij mij bleek dat ik pco heb. Ik was begonnen met provera en na paar dagen clomid 50mg. 3x p.w terug naar de gyn voor inwendige echo's. Kijken ze of er een eitje groeit. Helaas sloeg de 50 en de 100 bij mij niet aan. Laatste poging was de 150, anders moest ik gaan spuiten. Gelukkig sloeg de 150 bij mij aan en werd ik zwanger van mijn nu 3,5 jarige dochter. Dit heeft 2,5 jaar geduurt in totaal. Wij gaan in september voor eenn brusje, ben benieuwd of wij dan ook weer de MMM in moeten gaan..
Hoi allemaal, Vandaag de spannende dag van de intake bij de gynaecoloog. We moesten een vragenlijst vooraf invullen en deze werd in het systeem genoteerd, nog wat overige vragen. Vervolgens wilde de gynaecoloog met de eendenbek en de inwendige echo kijken hoe het daar binnen allemaal uitzag bij mij. Ik heb ook 3 buizen bloed moeten laten prikken en door de vakantie periode moet ik begin september terug komen. Dan gaan we de uitslagen bespreken en ze had het al over medicatie. Ze vermoed dat ik niet altijd een eisprong heb, en verwacht met een beetje medicatie dat ik snel zwanger zal zijn. Geen verklevingen ofziets (gelukkig) Ik heb de hoop dat 2017 een heel mooi jaar voor ons zal gaan worden 😃
Klinkt alsof ze voortvarend te werk gaan. Waarom denken ze dat je niet altijd een eisprong hebt (als ik vragen mag)? Hoop dat ze bij mij ook zo voortvarend te werk gaan volgende maand
Doordat mijn cyclus onregelmatig is... Voor hun is onregelmatig als het langer duurt dan 35 dagen. En mijn moeder heeft in het verleden toen ze van mij zwanger wilde worden ook in de MMM gezeten. Ze had ook niet altijd een eisprong Ik ben in elk geval blij dat we geholpen worden
Oke heb zelf hier ook een vermoeden dat het daarmee te maken kan hebben. Ook vrij lange en onregelmatige cyclussen. Alleen als ik net stop met de pil zijn ze kort (alsof mijn lichaam dan nog weet hoe hoe t hoort) en daarna steeds langer met af en toe een korte cyclus ertussen. Maar keerzijde dat ik wel elke maand vruchtbaar slijm heb, maar begreep van een vriendin dat dit niks hoeft te zeggen. Nou ja, hoop dat ze bij mij met zo snel te werk gaan.
Ja dat zou fijn zijn. Vooral wat meer duidelijkheid. zelfs als t negatief nieuws zal zijn ben ik blij. Zolang er naar wat meer duidelijkheid komt en ik voor mezelf een beslissing kan nemen