ervaring gevraagd, hcg daalt maar geen bloeding.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door babycomp, 3 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    hallo dames.

ik heb een vraag: even in het kort,
    ik heb 18 april een terugplaatsing gehad vorige week een hele week (oke te vroeg) positieve testen gehad. afgelopen dinsdag een bloedtest, de waarde hiervan was 57. ik hoefde me geen zorgen te maken, want was goede waarde. alleen onder de 60 willen ze kijken of deze mooi op loopt.
    mooi niet dus... afgelopen donderdag weer bloedtest en deze was 35.
    :x:(

ik gebruik utrogestan, en normaal word ik gewoon door de bolletjes ongesteld als het niet is gelukt. ook bij mijn eerder vroege miskraam.
    normaal werd ik ook altijd vorig weekend vrij/zat/zon ongesteld. (bij mijn eerder miskraam was dat twee dagen later)

nu ben ik echter nog niet ongesteld. hoe kan dit??? kans op buitenbaarmoederlijke zwangerschap? ik moet volgende week weer bloed laten prikken. maar dacht misschien zijn er hier die weleens hetzelfde hebben gehad.

bedankt alvast.

2. Smnee

Smnee Niet meer actief

Het bloeden begint als je lichaam het vruchtje afstoot, wat nog kan gebeuren. Ik denk geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap, bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is de waarde altijd erg hoog.
    Hebben ze nog iets gezegd? Controle afspraak of wanneer je de bloeding kunt verwachten?
    Sterkte.

3. Expatje

Expatje Actief lid

9 dec 2013
    125
    1
    0
    NULL
    NULL
    Beide keren dat ik dalende HCG had werd het een miskraam. Ik werd wel redelijk snel ongesteld. Het waren beide natuurlijk zwangerschappen, en ik gebruikte geen utrogesran.

Ik hoop dat het niet zo is voor jou, maar helaas geen positief verhaal. Ik wens je heel veel succes.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Gebruik je nog steeds Utrogestan dan?

Want ik ben wel eens vlak na het stoppen ongesteld geworden, maar ook wel eens pas een dikke week later! Utrogestan kan dus wel degelijk het tegenhouden, ookal was dateerder nooit zo bij jou.

Bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap stijgt het HCG volgens mij juist tot hoge waarden en daalt het niet tot 35 of minder, maar dat weet ik niet zeker.

5. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    oke ja ik weet dat ik een miskraam heb tenminste als het hcg daalt is het miskraam dus. alleen vroeg ik me af waarom ik dan nog niet bloed.
    maar we zullen zien misschien morgen.
    ik heb ook geen pijn ofzo dus buitenbaarmoederlijke zwangerschap lijkt me ook niet logisch.
    dan ook maar een dikke week wachten.
    bedankt in elk geval voor je reacties

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je nog steeds Utrogestan gebruikt, is de kans groot dat de bolletjes het bloedverlies tegenhoudt. Waarschijnlijk zal het pas op gang komen als je daarmee stopt.

Als het HCG daalt, kun je er helaas vanuit gaan dat het niet goed zit. Je zou dan dus ook kunnen stoppen met de Utrogestan.

Sterkte & hopelijk de volgende keer meer geluk!

7. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Wat naar om te lezen dat het hcg daalt. Inderdaad denk ik ook da de utrogestran de bloeding tegen houdt. Soms moet een miskraam ook "opgewekt" worden met medicatie.
    Een vriendin van mij was ook zwanger echter geen kloppend hartje op de echo te zien, ook niet gaan bloeden. Zij heeft medicatie gehad

8. laney

laney Actief lid

2 okt 2009
    335
    72
    28
    Ik denk ook echt geen EUG (buitenbaarmoederlijke zwangerschap) want dan stijgt de HcG eigenlijk zoals bij een gewone zwangerschap.

9. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    bedankt voor de reacties.
    maar jippie ik ben al drie dagen geleden met gestopt met de bolletjes.
    en normaal (ik weet dat dat nu niet zo hoeft te zijn maar vind toch gek) word ik gewoon door de bolletjes heen ongesteld. en dat is nu al 5x zo geweest. nooit anders.
    maar we gaan het zien. tot op heden ben ik het nog steeds niet.

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan soms wel een week duren voordat je bloedverlies krijgt, als je gestopt bent met de Utrogestan. Doordat er wel een prille zwangerschap gaande is geweest, kan je lichaam ook even van slag zijn waardoor het niet meteen afgestoten wordt.

Ik denk dat er dus niks anders op zit dan afwachten. Als het te lang duurt, zou ik contact opnemen met de gyn. Sterkte!

11. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Hoeveel dagen na punctie was bloedtest? Bij mij op dag 17 na punctie en hcg was 182 en dat hoorde op dag 17 150 te zijn volgens t VU , dat was op maandag, woensdag hele erge kramp en miskraam gehad, dag later hcg bepaald en 271!! Ook veeel te laag want had al op 1000 moeten zitten.. Dus mijn. Waarde steeg wel maar ook geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap gelukkig.. dat was mijn verhaal maar hoop dat je snel duidelijkheid hebt en je lichaam t zelf doet. Succes

Deel Deze Pagina